Poetsen Poetsen Poetsen!

ik hoor er ook bij!!

IMG_0841.jpg



IMG_0842.jpg


gewoon gewassen met was and shine van de cranen broek en daarna meguiar wax uit het potje met een sponsje erop gezet en uit wrijven maar :), hijs nu zo glad als babybilletjes na een zwitsal behandeling
 
Eindelijk een topic waar ik over mee kan praten:D

sam0033qf.jpg


sam0042w.jpg


Oude foto's ondertussen al veel meer:P

EDIT:
Voordat mensen me voor gek gaan verklaren, ik polijst auto's voor de hobby!
In ''vaktermen'' noem ik dat het 'Detailen' van auto's..

Jorik.
 
eerst de boel ontvet, :X

daarna droog maken , zwarte wax flink op poetsen daarna nog een keer glans wax :o

full

full



nu boeit het me niet meer.. hehehe gewoon rijden ;)

wel een paar x grondig poetsen maar niet iedere 2 weken meer :P
 
Wat is je nickname op AD.nl? Zou tof zijn je daar ook te spreken ;-)

@ Supreme Bad Boy, sommige mensen verklaren me voor gek maar gelukkig ben ik niet de enige met deze '' ziekte '' :P


ik was er zelf ook altijd veel mee bezig de auto van moeders heeft het moeten ongelden altijd . meestal 2x poetsen /ontvetten/ drogen en alles met de hand aanbrengen en weer opwrijven,

:9

op biertijd / vkmag staan er een paar filmpje van bedrijfjes die wagens deden behandelen van 100 euro tot 10.000 euro of meer .
1 gast gebruikte wax op basis van diamant poeder deed zelfs de verschillende diktes en ''foutjes '' uit de lak halen .... 8-)

van lamborgin's tot ferrari's :P
 
Wat is je nickname op AD.nl? Zou tof zijn je daar ook te spreken ;-)

@ Supreme Bad Boy, sommige mensen verklaren me voor gek maar gelukkig ben ik niet de enige met deze '' ziekte '' :P

Zelfde als hier. Heb me 2 jaar geleden aangemeld geloof ik, en sindsdien heel weinig gebruik gemaakt van AD.nl
Edit: Ik heb die "ziekte" ook, en heb misschien nog wel meer staan dan jij (prive dan)
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek nog een beetje goed goedje wat is een beetje aan te raden?

En is er 1 middel voor zowel het plastic als de metallic delen?
 
Ik zoek nog een beetje goed goedje wat is een beetje aan te raden?

En is er 1 middel voor zowel het plastic als de metallic delen?

Als je met plastic, de delen zoals je spiegels en de orginele kentekenplaathouder bedoelt, dan is er niet 1 middel helaas.
 
Ik zoek nog een beetje goed goedje wat is een beetje aan te raden?

En is er 1 middel voor zowel het plastic als de metallic delen?
polijsten of wax? :?
Om swirls uit de motor te krijgen, kan ik je spul van Monello aanraden (wel met een DAP, handmatig schoot het voor geen meter op).Werkte goed op de kuipen maar krassen op de kuipruit kreeg ik er niet mee weg.
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek nog een beetje goed goedje wat is een beetje aan te raden?

En is er 1 middel voor zowel het plastic als de metallic delen?
polijsten of wax? :?
Om swirls uit de motor te krijgen, kan ik je spul van Monello aanraden (wel met een DAP, handmatig schoot het voor geen meter op).Werkte goed op de kuipen maar krassen op de kuipruit kreeg ik er niet mee weg.


Eh maakt niet uit als het er maar mooi uitziet.. En het is wel handwerk want ik heb niet echt machines.. (owja en er geen verstand van want ik weet niet eens het verschil tussen polijsten en waxen...)


Als je met plastic, de delen zoals je spiegels en de orginele kentekenplaathouder bedoelt, dan is er niet 1 middel helaas.


Ik bedoel de kappen ;)
 
Eh maakt niet uit als het er maar mooi uitziet.. En het is wel handwerk want ik heb niet echt machines.. (owja en er geen verstand van want ik weet niet eens het verschil tussen polijsten en waxen...)Ik bedoel de kappen ;)

Heb je een foto van welke delen je bedoelt, ik zit niet echt op 1 lijn geloof... :X
 
polijsten haal je swirls (poets kringen, die je heel goed ziet op zwarte lak) etc mee weg.
waxen is oa voor de glans en zorgt ervoor dat je de volgende keer snel klaar bent met poetsen (wax blijft wel een tijdje zitten).
Volgens mij heb je een zwarte motor? Daar heb ik Poorboys blackhole (voeding voor de lak en vult lichte krasjes op) en daarna Poorboys wax erover om het te beschermen. En met zo flesje/pot doe je heel lang mee :Y zul je vast bij M3rcury kunnen bestellen.
 
P1010954.JPG


Tank ed bedoel ik met metallic.

Voorkant met windscherm en behuizing voor de lampen met "plastic"

polijsten haal je swirls (poets kringen, die je heel goed ziet op zwarte lak) etc mee weg.
waxen is oa voor de glans en zorgt ervoor dat je de volgende keer snel klaar bent met poetsen (wax blijft wel een tijdje zitten).
Volgens mij heb je een zwarte motor? Daar heb ik Poorboys blackhole (voeding voor de lak en vult lichte krasjes op) en daarna Poorboys wax erover om het te beschermen. En met zo flesje/pot doe je heel lang mee :Y zul je vast bij M3rcury kunnen bestellen.


Niet geheel zwart dus :)

Heb ook nog eens geprobeerd die uitlaatbochten met belgom te doen.. Is ook niet echt veel beter geworden :(
 
Laatst bewerkt:
uitlaatbochten - schuursponsje met rvs reiniger of cif/jif met wat water. Dat gaat er echt goed af :Y

Alleen de wax is ook goed. Blackhole is voornamelijk voor donkere onderdelen zover ik weet.
 
[afbeelding]

Tank ed bedoel ik met metallic.

Voorkant met windscherm en behuizing voor de lampen met "plastic"
Als het alleen voor de glans gaat, kun je een wax pakken (eigenlijk is wax voor bescherming, en in mindere mate voor de glans, maar je kan het er wel voor gebruiken) Koplamp zal ik niet doen, heeft geen zin, en die krijg je alleen maar netter met polijsten. Een wax is dus voldoende (en een goede shampoo, anders is je wax er de eerst volgende keer gelijk af, en dat is zonde)
 
qua shampoo heb ik van die procycle

Heb nog turtle wax van de auto staan.. Is dit te gebruiken??

Ga wel even aan de slag met RVS reiniger heb hier nog Dasty inox staan is voor de afzuigkap enzo dus moet wel kunnen denk ik ;)
 
qua shampoo heb ik van die procycle

Heb nog turtle wax van de auto staan.. Is dit te gebruiken??

Ga wel even aan de slag met RVS reiniger heb hier nog Dasty inox staan is voor de afzuigkap enzo dus moet wel kunnen denk ik ;)

Turtle wax is prima te gebruiken. Resultaat zal wat minder zijn, maar dat zul je waarschijnlijk niet zien.

De shampoo ken ik niet, maar veel shampoos zijn niet ph neutraal en tasten je waxlaag aan. Geen flauw id of dat ook voor die geldt :)
 
Zelfde als hier. Heb me 2 jaar geleden aangemeld geloof ik, en sindsdien heel weinig gebruik gemaakt van AD.nl
Edit: Ik heb die "ziekte" ook, en heb misschien nog wel meer staan dan jij (prive dan)

Nouja, wat hier op de foto staat is van lang geleden.. ondertussen alweer het e.e.a. bijgekomen en de doeken, extractor, stofzuiger en de hele meuk staat er niet bij op. maar bij mij gaat het niet zozeer om hoe groot je collectie is, maar meer om of je er mee kunt werken te ja of te nee:P
Ben wel benieuwd naar een foto'tje (of meer) van je collectie! benieuwd welke voorkeur jij hebt voor merken e.d.!

@ die foto van het smerige blok: Eerst goed ontvetten met APC, ofwel All Purpose Cleaner. gewoon een soort allesreiniger is dat. daarna kun je Metal Deoxidizer van alubright proberen, die weekt de oxidatie los zodat je daarna een schoon blok hebt! ;-) (wel goed naspoelen btw)

@ de vraag of er niet 1 produkt voor het plastic & het lakwerk is, jazeker die is er! Google eens naar OKE wax:D

Jorik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan