Poetsen Poetsen Poetsen!

Nouja, wat hier op de foto staat is van lang geleden.. ondertussen alweer het e.e.a. bijgekomen en de doeken, extractor, stofzuiger en de hele meuk staat er niet bij op. maar bij mij gaat het niet zozeer om hoe groot je collectie is, maar meer om of je er mee kunt werken te ja of te nee:P
Ben wel benieuwd naar een foto'tje (of meer) van je collectie! benieuwd welke voorkeur jij hebt voor merken e.d.!

@ die foto van het smerige blok: Eerst goed ontvetten met APC, ofwel All Purpose Cleaner. gewoon een soort allesreiniger is dat. daarna kun je Metal Deoxidizer van alubright proberen, die weekt de oxidatie los zodat je daarna een schoon blok hebt! ;-) (wel goed naspoelen btw)

@ de vraag of er niet 1 produkt voor het plastic & het lakwerk is, jazeker die is er! Google eens naar OKE wax:D

Jorik.

Hmm.. Heb geen foto, en de het meeste staat op dit moment bij mijn ouders, dus kan het ook niet maken. Voorkeur voor waxen gaat op dit moment uit naar Dodo Juice, daar heb ik er aardig wat van staan. Verder heb ik veel Mothers, ClearKote, monello en Poorboys, maar dat lijkt me opzich logisch. Heb ook nog wel wat ander spul staan, zal wel ff een keer een lijstje maken.

Koop ook wel vaak dingen om gewoon te proberen. Moet ik eigenlijk niet doen want de helft gebruik ik toch niet :+ _O-
 
Laatst bewerkt:
@M3rcury

Is die webshop van jou?

Zo ja het is echt veel te veel om onderscheid te maken ;)

Wat is een beetje goede en betaalbare shampoo en wax voor de motor op de foto uit een van mijn eerdere berichten?
 
@M3rcury pakket is binnen ff 1 vraag..

hoeveel van die shampoo moet er in een emmer? Er staat alleen maar 1 ounce per gallon..

Emmer is 10 liter dus 2,5 gallon.. dit is dus 2,5 ounce = ongeveer 75 ml.. Is dit correct?
 
@M3rcury pakket is binnen ff 1 vraag..

hoeveel van die shampoo moet er in een emmer? Er staat alleen maar 1 ounce per gallon..

Emmer is 10 liter dus 2,5 gallon.. dit is dus 2,5 ounce = ongeveer 75 ml.. Is dit correct?
50ml per 10l water. Een emmer is meestal rond de 15l, dus 75ml :)
 
50ml per 10l water. Een emmer is meestal rond de 15l, dus 75ml :)
Ik weet niet waar jij je emmers haalt, maar een gewone huishoudemmer is 10 liter, en dan zit hij tot de rand vol. 8 liter is een 'volle emmer', als je er mee wilt kunnen lopen. Als je gewoon een 'emmertje' water tapt om je motor mee te wassen zit je eerder aan 5 liter. 25ml is dan dus ook genoeg. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar jij je emmers haalt, maar een gewone huishoudemmer is 10 liter, en dan zit hij tot de rand vol. 8 liter is een 'volle emmer', als je er mee wilt kunnen lopen. Als je gewoon een 'emmertje' water tapt om je motor mee te wassen zit je eerder aan 5 liter. 25ml is dan dus ook genoeg. :)

Ik zie het inderdaad, dacht dat de emmers die ik hier had staan 24l waren, maar ze zijn 19l. Dan zal het wel kloppen dat ze een liter of 8 zijn :)
 
Emmer van 19L? PIC!!!

Worden veel gebruikt, omdat er dan een grit guard inpast (en ze afgesloten kunnen worden met een gamma seal) zijn dus emmers met amerikaanse maten:

Mondeo018.jpg

Foto is niet van mij, maar geeft vast wel een idee ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo na een poets project van ruim 2 uur:

P1010956.JPG



En de pijpjes:

Voor:
P1010790.JPG


Na:
P1010957.JPG
 
Laatst bewerkt:
misschien vind hij het zonde als andere hun motor weg late rotten en is hij de man in nood :D
vind het een top motor die bmw maar die lampe daar kan ik niet vrolijk van worde
 
Ik wilde de uitlaatbochten van mn gs weer laten glanzen, de voorste bocht is niet echt onderhouden,
nu las ik dat de mothers powerball hier erg goed te gebruiken is, heb het geprobeerd met belgom maar dat lukte mij totaal niet.
Heb jij niet in je webshop zag ik m3rcury, iemand ervaringen/tips?? Wil het liefst zo'n bal voor op de accu boor/schroefmachine, ben niet zo van het handmatig polishen.
 
Carclean.nl heeft ze volgens mij ook liggen. Je kan ze desnoods even mailen, wellicht dat ze wat tips voor je hebben. Denk dat je met een cone beter tussen je bochten kan komen.
 
Ik wilde de uitlaatbochten van mn gs weer laten glanzen, de voorste bocht is niet echt onderhouden,
nu las ik dat de mothers powerball hier erg goed te gebruiken is, heb het geprobeerd met belgom maar dat lukte mij totaal niet.
Heb jij niet in je webshop zag ik m3rcury, iemand ervaringen/tips?? Wil het liefst zo'n bal voor op de accu boor/schroefmachine, ben niet zo van het handmatig polishen.

Kan hem wel leveren, maar heb ze niet op voorraad. Je kan beter, zoals genesiZ zegt, de powercone pakken. Die is een stuk makkelijker op de buitenkant van een rond opject.

Wat je ook nog kan proberen is belgom icm fijn staalwol. Ik denk dat je dan ook al een aardig eind komt.
 
Ik wilde de uitlaatbochten van mn gs weer laten glanzen, de voorste bocht is niet echt onderhouden,
nu las ik dat de mothers powerball hier erg goed te gebruiken is, heb het geprobeerd met belgom maar dat lukte mij totaal niet.
Heb jij niet in je webshop zag ik m3rcury, iemand ervaringen/tips?? Wil het liefst zo'n bal voor op de accu boor/schroefmachine, ben niet zo van het handmatig polishen.
schuursponsje en rvs poets, haal je het er zo mee af
 
ik was hem gewoon met auto shampoo, gaat ie prima van glimmen.
verder doe ik er niks aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan