Poetsen Poetsen Poetsen!

Ik heb mijn uitlaat geprobeerd te poetsen voor een beter resultaat, maar het valt mij een beetje 'tegen' gezien ervaringen van anderen hier ;-)

Vooraf lichtjes geschuurd met scotchbrite, aangezien fijnkorrelig schuurpapier niet zo veel deed. Daarna ingewreven met Starglanz.

Vooraf

[~[url="http://s33.postimg.org/bm2ms4oiz/Uitlaat_voor.jpg"]afbeelding~][/url]

Achteraf

[~[url="http://s33.postimg.org/543neixbf/Uitlaat_na.jpg"]afbeelding~][/url]

Vervolgens mijn velg nog eens gecontroleerd. Die was maanden geleden nog heel netjes, maar nu verschijnen er steeds meer krasjes. Deze is waarschijnlijk door de vorige eigenaar in de wax gezet :?

[~[url="http://s33.postimg.org/p2fu5wqi3/achtervelg.jpg"]afbeelding~][/url]

Beginnen met een grovere korrel . Stapsgewijs fijner . Poetsen met Belgom Alu en dan Belgom Chroom . Zo heb ik het althans gedaan .

360.jpg
 
Je bent op de goede weg, je ziet wat "pitting"/roest. Gewoon de nog ruwe delen of waar je niet tevreden over bent nogmaals behandelen. Anders met een grof schuurpapier of beter nog schuurlinnen. Dan het roest verwijderen, dan Starglanz of een Meguiars All Metal Polish gebruiken. Dan zal ie toch op een gegeven moment weer gaan shinen.

Thanks, ik zal eens ander schuurpapier gaan regelen. Welke korrel is hiervoor aan te raden, ik kan mij zo voorstellen dat dit nogal scheelt in de nabewerking.

Nog tips voor de achtervelg ?
 
Thanks, ik zal eens ander schuurpapier gaan regelen. Welke korrel is hiervoor aan te raden, ik kan mij zo voorstellen dat dit nogal scheelt in de nabewerking.

Nog tips voor de achtervelg ?

Korrel 1200 en daarna steeds fijner, scotchbride sponsjes en dan met schuurlinnen. Dan moet het al heel glad kunnen zijn. Dan Belgom, Meguiars AMP of een andere metalpolish (Monello)....

Laat even een foto zien van hoe het gaat/word...

Tips voor je velg...

Eerst een algemene foam erop of een APC (All Purpose Cleaner) en met Iron-X of Monello Non-Ferro inspuiten (verkleurs paars dus niet schrikken, dat is juist de bedoeling om ijzerdeeltjes te verwijderen) , dan goed afspoelen, kleien met een zachte klei, dan met een wax behandelen. De krasjes zul je blijven zien. Als het je na deze behandeling nog stoort zul je denk ik je velgen moeten laten herlakken/poedercoaten.
Maar voordat je dat doet, kun je altijd nog hulp vragen van de poets-elite als Mercury en Savage. Misschien dat deze nog iets anders weten.
 
Werd weer tijd . Vandaag weer wat tijd gevonden om hem weer schoon te maken.
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer eens tijd gevonden om de auto te wassen. GTI op de voorgrond is van mijn maatje en de Astra is van mij.

20160605_162013-jpg.9299
 
Ook de auto gedaan... Wilde eigenlijk machinaal doen, maar kwam wat verlengsnoer te kort :/
full
 
Is trouwens de eerste keer dat ik met een glaze (black hole) heb gewerkt. Toen die er op zat had ik het idee waarom zou ik nog waxen haha. Toch maar even netjes afgewaxd met liquid natty's blue.. Is echt een stuk natter dan m'n vorige gold glass carnabau wax van meguiars en best apart om zo nat te waxen.

Viel me erg tegen hoeveel steenslag er dan toch ineens in het oog springt :(
 
Laatst bewerkt:
Black hole alleen is er na een regenbuitje weer vanaf ;)

Alles hangt of staat met de voorbewerking voor het waxen. Zelf met een Turtle Wax kan je een hele diepe wetlook krijgen. Als het voorwerk maar goed gedaan is :)
 
Ik kan even niet zo goed plaatsen waar ik naar moet kijken om heel eerlijk te zijn.

Maar de reflectie zit er goed in!


Edit: ik zie het al. Een heleboel steenslag. Daar is helaas niets tegen te doen :(
 
Laatst bewerkt:
Begonnen in de wasbox... Maar ja 4,- aan schuim en hogedrukspuit werden m'n vingers nog steeds zwart als ik ze over de lak haalde.

Toen maar met een handfoamer geprobeerd... Ben er nog niet echt over te spreken, maar is wel handig zonder tuinslang.
Daarna met washmit en goldclass shampoo gewassen.
Natte doek er over
Droog doek er over (wat een uitvinding)
Klei uitgeprobeerd op wat hoofdplekken zoals motorkap (geen tijd om de hele auto te doen)
Handmatig met witte pad en monello mezzo een rondje gemaakt
Afgenomen met poetsdoek
Blackhole er op
Liquid natty er op

Moet zeggen dat ik voor het polijsten te weinig tijd heb genomen. Mede omdat ik dus niet gecalculeerd had om het met de hand te moeten doen :X
Auto staat wel lekker te glimmen maar is zeker nog niet in show staat
 
Voor echt fatsoenlijk foam kan je het beste een hogedrukreiniger pakken met foamlans.

En kleien kan je trouwens ook gewoon op een nog natte auto doen na het wassen.

Showstaat voor een daily driver is een hele zware klus om bij te houden. Ik heb het een jaar of 3 volgehouden, maar ja toen woonde ik nog thuis :+
 
*D :o

Weer een illusie armer.
Op de natte auto/motor kleien is wel een goede. Scheelt weer detailer.
 
;) natuurlijke verdunning noemen we dat en daarbij scheelt het ook weer tijd.
En na het kleien zou je de auto/motor nog een keer kunnen wassen zodat je de detailspray er weer afwast, maar dit hangt natuurlijk ook van de omstandigheden af.
 
Ok, ik ben er nog (lang) niet, maar dit is het resultaat na het opschuren van de uitlaat. Ik ben eigenlijk veel te grof begonnen (had niet veel korrels tot mijn beschikking) en de uitlaten zijn gemonteerd wat het ook niet heel erg handig maakt.

Maar goed, het begin is er :Y

Vooraf



Achteraf

 
Vandaag ook weer een bestelling geplaatst

Foam lance, omdat dat zo mooi effect geeft met die slagroom op de auto :+ incisief een literke monnello foam

Collinite 845, ter vervanging van mijn PB natty blue vaste wax. Eensch kijken of ik dit fijn vind.

Anders wil ik de butter wet wax van Gemical Guys proberen (kijken of daar ergens een sample verpakking van te vinden is)


Nu hopen dat ik wat meer tijd vind om mijn dap900 set wat vaker uit de tas te halen.

Iemand anders nog aanbeveling voor een vloeibare was?
 
Waarom perse een vloeibare wax?

Ik vind zelf de volgende 2 (sealants) wel toppers:
CarPro Reload
Auto Finesse Tough Coat

De ButterWetWax vind ik echt bagger. Zowel qua verwerking als standtijd, maar verwerking is natuurlijk persoonlijk.

Mocht je iets zoeken waarmee je "lui" toch je auto/motor iets van bescherming mee kan geven. Dan raad ik CarPro Hydro2Lite van harte aan. Wat een prachtig spul is dat.

Maar met waxen en sealants geldt: zoveel mensen zoveel wensen.
Dus nog veel belangrijker is:
Wat zoek je precies?
Welke eigenschappen zijn belangrijk voor jou? Beading of sheeting? Standtijd? Wel of geen extra glans? Prijsklasse? En zo kan je nog wel ff doorgaan ;)

Succes met zoeken en mocht je nog vragen hebben dan zijn er hier genoeg mensen die je hun persoonlijke ervaringen kunnen delen met diverse waxen/sealants.
 
Waarom perse een vloeibare wax?

Ik vind zelf de volgende 2 (sealants) wel toppers:
CarPro Reload
Auto Finesse Tough Coat

De ButterWetWax vind ik echt bagger. Zowel qua verwerking als standtijd, maar verwerking is natuurlijk persoonlijk.

Mocht je iets zoeken waarmee je "lui" toch je auto/motor iets van bescherming mee kan geven. Dan raad ik CarPro Hydro2Lite van harte aan. Wat een prachtig spul is dat.

Maar met waxen en sealants geldt: zoveel mensen zoveel wensen.
Dus nog veel belangrijker is:
Wat zoek je precies?
Welke eigenschappen zijn belangrijk voor jou? Beading of sheeting? Standtijd? Wel of geen extra glans? Prijsklasse? En zo kan je nog wel ff doorgaan ;)

Succes met zoeken en mocht je nog vragen hebben dan zijn er hier genoeg mensen die je hun persoonlijke ervaringen kunnen delen met diverse waxen/sealants.

Hmmm dus wat je zegt, probeer gewoon dingen uit....

Vind beading, standtijd belangrijk. De glans vind ik dat die in het voortraject al voor 98% behaald moet zijn.

Waarom vloeibaar, dat werkt denk ik net wat makkelijker machinaal. Heb nu de natty blue vaste wax, maar die verwerkt niet zo prettig met zo'n 5,5 inch pad in zo'n klein potje
 
Terug
Bovenaan Onderaan