Motor-Forum

Select Forum

Poetsen Poetsen Poetsen!

Oempa loempia

Reg. datum:
05 jun. 2010
Ik heb van Pro Nano de contactloze wasmiddel en een wax gehaald.

Gebruik dit voor mijn bedrijfsbus en werkt prima.

Maar zouden jullie dit ook voor je motor gebruiken?
Als je denkt dat je er bent.... dan ben je er nog lang niet!!! Pas op die verdraaide overstekende gieters

Reg. datum:
14 feb. 2018
Goeiedag! Ik heb sinds kort een Honda NC700 en heb zo goed als dit hele topic doorgelezen. Om (relatief gemakkelijk) m'n motor netjes te houden, heb ik het volgende schemaatje gemaakt. Is dit in jullie ogen ongeveer goed? :)

-----------------

- Bij erg veel vuil: eerst afspoelen met tuinslang.

- Veel vliegen op scherm (en kuip)? Dan natte warme doek overheen leggen. Na paar minuten weken veeg je er alles zo af.

- Met autoshampoo van Action emmer vol lauw sopwater met wash mitt. Daarna afspoelen met tuinslang en drogen met droogdoek.

SOMS:

- WD40 of lampenolie voor motorblok, velgen en achterbrug. Inspuiten en na 1 min. uitpoetsen.

- ketting met lampenolie of WD40, daarna afspoelen, daarna nieuwe kettingspray erop.

- Pledge met bijenwas voor de glimmende kuip en overig kunststof delen, ook scherm en helmvizier.

- Starglanz voor chrome en stalen delen zoals uitlaat.

een Belg (#3)

Reg. datum:
04 jul. 2001
quote:
Woody schreef op 11 februari 2018 @ 08:37:
@B2 ik ken de spullen van Meguiars niet. Maar vergelijk voor de grap eens de prijzen dan zal je zien dat je bij Meguiars voornamelijk voor het merk betaald ;)

@Marcel. Ja dat is geen probleem. Let alleen wel op warmteontwikkeling bij polijsten van een kunststof ondergrond. Aangezien kunststof geen warmte geleid kan dit plaatselijk veel warmer worden. (net zoals met bumpers van auto's dus)

Ik heb ondertussen ook eens verder gekeken naar Carpro en Nanolex maar bij sommige van de producten die jullie vermelden komt er toch een glansaspect bij kijken. Of heb ik het mis?

Van de dealer heb ik een bus Motul Matte Surface Cleaner meegekregen. Dat zou volgens de beschrijving moeten volstaan? Lijkt me dus ideaal te zijn na wassen met een goede shampoo.

Ook de Swissvax Opaque range producten werden me aangeraden, maar die zijn wel erg duur. Maar als ze het geld waard zijn heb ik het er wel voor over.
Soms eens een postje...

Grote klappen.......snel thuis

Reg. datum:
18 sep. 2008
quote:
Frank777 schreef op 14 februari 2018 @ 15:55:

-----------------

- Bij erg veel vuil: eerst afspoelen met tuinslang.

- Veel vliegen op scherm (en kuip)? Dan natte warme doek overheen leggen. Na paar minuten weken veeg je er alles zo af.

- Met autoshampoo van Action emmer vol lauw sopwater met wash mitt. Daarna afspoelen met tuinslang en drogen met droogdoek.

SOMS:

- Pledge met bijenwas voor de glimmende kuip en overig kunststof delen, ook scherm en helmvizier.

Een goede autowax is beter, beschermd tegen UV en heeft een veel langere Standtijd.
Pledge is een meubelwax.
Ik betwijfel of de oplosmiddelen in pledge op de lange termijn gezond is voor kunststof.
sometimes it`s fun.....

GSX-F 750 (1999)

Reg. datum:
22 nov. 2017
IK zag onlangs hier op MF een foto van een motor in een wasstraat (nog nat onder de brug van zo een ding wat over je auto heen beweegt, niet degene waar je auto doorgetrokken wordt).

Is dat ook een optie om je motor schoon te maken? Ik had er zelf niet aan gedacht, lijkt mij een beetje extreem voor een motor... Maar aan de andere kant heb ik geen tuinslang, dus dat zit er ook niet in...

Hoe doen degene onder jullie die de motor niet in de buurt van een tuinslang kunnen krijgen?

Reg. datum:
24 jan. 2018
quote:
MLC schreef op 20 februari 2018 @ 14:05:
IK zag onlangs hier op MF een foto van een motor in een wasstraat (nog nat onder de brug van zo een ding wat over je auto heen beweegt, niet degene waar je auto doorgetrokken wordt).

Is dat ook een optie om je motor schoon te maken? Ik had er zelf niet aan gedacht, lijkt mij een beetje extreem voor een motor... Maar aan de andere kant heb ik geen tuinslang, dus dat zit er ook niet in...

Hoe doen degene onder jullie die de motor niet in de buurt van een tuinslang kunnen krijgen?

- Emmer schoon sopje
- Emmer vuil water (uitknijpen spons)
- Gieter :t

Zo heb ik het een tijdje prima vol kunnen houden.

Is je motor wat heftiger vies kan je natuurlijk ook gewoon zo'n autowasbox opzoeken...
(niet de hardste straal gebruiken)
ČZ 453-125cc, GS500E, Bandit 600N

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.