SZR streetfighter / new TRX / TR1 caferacer

yellowrider

MF veteraan
26 nov 2010
2.868
2.015
Hallo,

Met belangstelling kijk ik altijd naar de projecten waarbij men, vaak met een schade motor, maar soms ook alleen een set wielen en een blok een gave streetfighter in elkaar knutseld.

Het begon bij mij ook te kriebelen en ben deze winter ook maar een project begonnen. Om eerst maar wat ervaring op te doen heb ik een relatief goedkope fiets aangeschaft maar wel eentje waarvan ik de "basis" mooi vind. Denk aan dik frame, bananen achterbrug en upsd poten.

Als dit project goed bevalt duw ik volgende winter een dikkere yamaha de schuur in ;)

Ben nu 4 maanden bezig en op dit moment wacht ik nog op het spuitwerk.
Om een indruk te geven hoe het project verloopt hierbij wat foto's:
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn plan was om de yamaha zo originele uitstraling te geven als of deze af fabriek is.

Denk aan bijvoorbeeld de tuono die afgeleid is van de RSV Mille.

De SZR krijgt:

- een sbk stuur uiteraard
- dubbele uitlaten in het achterwerk
- stuurkuipje
- in de kleuren yamaha USA (kenny roberts, zwart geel dus)
full
 
Het bestaande kuipwerk achter heeft in mijn ogen een scooter uitstraling en er zitten 2 grote uitparingen :r

Daar moesten van mij maar de dempers komen. De hoeken en positie van de dempers en uitlaat pijp zijn deels afgekeken van duc 916.
full
 
Kan iemand mij vertellen hoe ik meerdere foto's in een bericht krijg?
:?
full
 
Een gedeelte van het koelsysteem zit in de topkuip. Dit moet daar weg wat betekent dat er een nieuwe plek gezocht moet worden. Daarbij moet de thermostaat ook aangepast worden.
full
 
Er zit een hoop verborgen in de topkuip: ook de bobine en koelvloeistof e.d moet naar achteren.
full
 
Het lastigste is aangepakt (dacht ik) :+

En heb het kuipwerk aangepast zodat het naar de spuiter kon.
full
 
Zoals je kan zien, ik plaats netjes alles terug om de motor zo origineel te laten lijken. Knipperlichten maar ook kenteken verlichting O-)
full


De boel demonteren: Frame e.d naar de poedercoater en het plastic naar de spuiter.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Aparte, maar wel hele leuke basis!
Komt er nog een tweede schijf in het voorwiel? Is wel niet origineel, maar staat meestal wel mooi (is persoonlijk natuurlijk) En volgens mij is het bij zo'n szr redelijke plug&play.

Om meer foto's in 1 post te zetten, moet je de foto's eerst online zetten, bijvoorbeeld bij photobucket.
Als je ze daar geupload hebt, kan je ze hier in een post zetten door ~ link van de foto [ /img] te typen.
Bij photobucket zitten verschillende snelkoppelingen, onder andere 1 voor img codes, als je daar op klikt kopieert hij automatisch de link van je foto incl de img codes, en dan hoef je hier in je post alleen maar te plakken.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen nieuwe spullen bestellen, zoals kettingset, filters, olie, remblokken, banden enz enz.
Zoals gezegd de motor moet af fabriek er uit zien maar het ook zijn *D
full


Oke bedankt voor jou reactie, zal het gelijk proberen..
 
Laatst bewerkt:
full


De spullen druppelen langzaam aan binnen en het opbouwen kan beginnen :9~

full


Heb gelijk een groter achter tandwiel en bredere banden gemonteerd.
 
Poodt is al weer druk alles op motor forum te zetten! hi hi
Mooi project (ik heb de brommer al mogen aanschouwen)

gr Vinc
 
Nampus het werkt ;) Bedankt! ene nee geen dubbele schijf. Is wel mooi idd maar hij hoeft maar 140kg en 25kw af te remmen :+

full

full


Aangezien door de diverse wijzigingen het originele spul niet meer past dan maar zelf maken. Zoals de voetsteunen bijvoorbeeld.

full
 
Hee Vinc,

Je ziet wel weer, ik ben maar gelijk begonnen met een topic. Ene bedankt voor de tip om m'n yzf volgend jaar ook maar te verbouwen. Ik heb verdomme nie kunnen slapen hahaha ingedachte heb ik hem al uit elkaar liggen en opgebouwd _O-
full


Stuurkuipje gemaakt van zoveel mogelijk bestaande en dus originele onderdelen.
 
Ondanks het ontbreken van de tank toch ff starten.

full


De motor kwam tot leven met een knal! :9 De benzine toevoer liep niet omdat het flesje waarin de benzine zat vacuum trok, eenmaal knijpent in het flesje resulteerde in een klap waarbij zelfs het luchtfilterhuis het luchtruim koos _O- _O- Maaaaar o wat een geluidje :9~ .
 
Er zitten heel wat uurtjes in. Met name die kleine o dat doe ik wel ff dingen. Zoals een achterlicht maken bijvoorbeeld of vuldopophanging jaja.. Maar nu hij bijna af is en de motor wordt zoals ik gehoopd had zit ik er aan te denken volgende winter m'n woon/werkfiets aanpakken. Een Thunderace. ;)
full


het stickersetje welke speciaal gemaakt is en onder de blanke lak komt.
full
 
Spannender als dit kan ik het niet maken. Zodra het spuitwerk binnen is,zal ik direct foto's maken. De motor is dan klaar. Zal mijn eerste rij-ervaring op de verbouwde szr met dus andere tandwiel verhouding, bredere banden, achterkant verhoogd enz enz. Omschrijven bij de foto's.
 
Mooi project! Erg goed idee ook om op die plek de uitlaten te maken! Die inhammen vind ik ook erg jammer bij het origineel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan