M-F OMA

Oma heeft tegenwoordig ook een eigen smilie

grandma.gif
 
en oma rijdt zo af en toe ook lekker door de bochten... :]


2001915207354123923_rs.jpg




en zo nu en dan een toertochtje... :9~

2003461922949358952_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oma is altijd al een motorliefhebster geweest en hield van een stevig stukje sturen:

In de seventies kwam de eerste Honda Civic op de markt, luisterde Oma naar Mud en Abba, en droeg Oma een kapsel waar je nu niet meer mee kan buitenkomen zonder een algemene lachkramp te veroorzaken. Oma hield wel van een hip modelletje en deed niet mee aan het algemene wassen en watergolven van die tijd. Oma sloeg fanatiek aan het fonduen en kreeg eindelijk (thank god!) televisie.

Maar de jaren ’70 was ook het decennium waarin motorrijden waanzinnig populair werd. Oma zag dit uiteraard al lang aankomen en was wat dat betreft haar tijd ver vooruit. Was een motorfiets tot dan voor velen niet meer dan het in de jaren zestig door de auto van zijn troon gestoten transportmiddel, in de jaren zeventig brak de motorfiets door als vrijetijdsartikel maar ook en vooral als symbool van een subcultuur die heel levendig was.

In 1975 bereikte de verkoop van nieuwe motoren in ons land een piek van 21.000 exemplaren en dat was tot dan toe nooit vertoond. Oma werkte toen zelf in een motorzaak en heeft zelf vele motorfietsen van eigenaar zien wisselen. Die blije gezichten en glimmende snoetjes van plezier, nog vaak denkt Oma hier met plezier aan terug.

Voordeel van het werken in een motorzaak was natuurlijk dat de nieuwste modellen voor Oma klaar stonden om uit te proberen. De Honda CB 750, 500 en 350 Four, de tweetaktdriecilinders van Kawasaki en Suzuki, de boxertwins van BMW, de viercilinders van MV Agusta, de Moto Guzzi California en Le Mans, de laatste Engelse staande twins; Oma heeft ze allemaal geprobeert. Voor Oma zijn het evenzovele herinneringen aan de jaren die zo bol stonden van de sterke motorverhalen dat ze ook wel eens ‘de vollegas jaren’ worden genoemd.
 
Laatst bewerkt:
en nog ff een wat oudere foto van oma... *O*
Uit de jaren 70, waar Ster het net over had... :9~

[afbeelding]


Dit is een foto uit haar race verleden zoals ik heb begrepen. Wat zoek en spit werk op het WWW leverde dit kranteknipsel op:

In de jaren ’70 ging MF Oma verder in de racerij. Los van het Wereldkampioenschap Wegrace wilde ze over een beperkt aantal wedstrijden een eigen kampioenschap wegrace starten waarin alleen de beste coureurs van de wereld streden om een eretrofee. Het de hulp van opa en haar kinderen hadden zij binnen de kortste keren de middelen rond om de zgn AGV Cup op de starten.

De AGV Cup werd gehouden over een 3-tal races die werden verreden op de circuits van Paul Ricard in Zuid Frankrijk, Misano in Italië en de prachtige 200 mijls race in Daytona, USA.

Vooral deze laatste race werd een doorslaggevend succes en heeft eigenlijk de wegrace zoals men die in Europa kende definitief op de kaart gezet in Amerika. Vooral de machtige kombochten van Daytona waren een sensatie op zich. Oma heeft hier zelf een paar prachtige succesen op haar namen weten te zetten.

De kombochten waren gebouwd voor de stock car autoraces die in Amerika ongekend populair zijn en in het begin twijfelde men eraan of deze bochten wel geschikt waren om met een 750 cc motor op volle snelheid doorheen te blazen. Maar “dare-devils” als Barry Sheene, Johnny Cecotto, Steve Baker, Jack Middelburg en uiteraard onze MF Oma hadden daar geen probleem mee.

Oma heeft de mannen wel moeten overtuigen van het potentieel van deze baan maar nadat de diverse coureurs een ritje achterop de two-seater met Oma hadden gemaakt bestond er geen twijfel meer. De races met Oma mogen legendarisch worden genoemd en zodoende wordt Oma dan ook in 1 adem genoemd met Jack Middelburg, Boet van Dulmen en Wil Hartog.
 
Laatst bewerkt:
Zien we MF-Opa ook eindelijk eens :P

:o was je niet op de hoogte??

Opa is gaan hemelen....... '(

Toen Oma en Opa samen op de Titanic zaten kreeg Opa zn zwemvest niet open en is naar de kelder gezonken '( '( Oma heeft me dit laatst zelf verteld. Ik vind het zo sneu voor dr ;( -O-
 
:o was je niet op de hoogte??

Opa is gaan hemelen....... '(

Toen Oma en Opa samen op de Titanic zaten kreeg Opa zn zwemvest niet open en is naar de kelder gezonken '( '( Oma heeft me dit laatst zelf verteld. Ik vind het zo sneu voor dr ;( -O-

;( en ik had zo'n leuke avond '(
 
:o was je niet op de hoogte??

Opa is gaan hemelen....... '(

Toen Oma en Opa samen op de Titanic zaten kreeg Opa zn zwemvest niet open en is naar de kelder gezonken '( '( Oma heeft me dit laatst zelf verteld. Ik vind het zo sneu voor dr ;( -O-
maar oma is ook hier nog een beetje mee bezig...
zie die foto die bij Ten Kate is genomen... :Y


Want ze is nu al zo lang alleen... dat ze nu toch ff verder gaat kijken...
en ze verwacht wel dat de man die hier naast haar staat d'r nieuwe manneke wordt...

dus MF opa is in the make... *O*

full
 
Ben bij Ten Kate nog op de foto met haar geweest, vond ze leuk :Y


[afbeelding]


Ik weet niet met wie jij op de foto bent geweest maar dit is duidelijk iemand die zich uitgeeft voor Oma.....een valse Oma dus......een fake....

Vanwege de populariteit van Oma zijn er meer Oma s die een graantje mee willen pakken van haar succes.

1 oma die zichzelf uitgeeft met de roepnaam "Tatjana" is onlangs ontmaskerd door de politie en zit achter de tralies.
 
maar oma is ook hier nog een beetje mee bezig...
zie die foto die bij Ten Kate is genomen... :Y


Want ze is nu al zo lang alleen... dat ze nu toch ff verder gaat kijken...
en ze verwacht wel dat de man die hier naast haar staat d'r nieuwe manneke wordt...

dus MF opa is in the make... *O*

[afbeelding]

:o _O- rofl
 
Terug
Bovenaan Onderaan