Het grote Vespa GTS topic

heeft iemand nog wat meer info over de DAM uitlaten? prijzen oid

http://www.damexhaust.com/mybike.php?lang=nl&brand_id=85&model_id=307&type_id=341





Uploaded with ImageShack.us
 
Voorbocht is iets van 28mm binnendiameter uit me hoofd.
Als je voorzichtig doet kan je de pakking wel 2x hergebruiken, maar alstie maar eventjes niet goed zit met montage istie binnen de kortste keren weer kapot.

Ik doe ook altijd een kloddertje vet aan de buiten en binnenkant van de pakking zodat het allemaal wat soepeler gaat.
 
Waarschijnlijk ga ik volgend weekend mijn benzine tank verwijderen
(lees m'n halve Vespa demonteren ) ik zal gelijk de maten voor de pakking opmeten.
Probeer ook een heel verslag ervan te maken voor de rest van de doe het zelvers.
 
Waarschijnlijk ga ik volgend weekend mijn benzine tank verwijderen
(lees m'n halve Vespa demonteren ) ik zal gelijk de maten voor de pakking opmeten.
Probeer ook een heel verslag ervan te maken voor de rest van de doe het zelvers.

hoezo moet de tank eruit dan?
Volgens mij kan je de tank ook eruit halen als je de schokbrekers los maakt en het frame opkrikt (of zit het achterwiel dan nog in de weg?)
 
hoezo moet de tank eruit dan?
Volgens mij kan je de tank ook eruit halen als je de schokbrekers los maakt en het frame opkrikt (of zit het achterwiel dan nog in de weg?)
Uh...nee heb hem er al eens onder uit gehad.
Schokbrekers moeten los,kentekenplaat eraf, knipperlicht(rechts) eruit.en motorblok eruit !
Dus flink demonteren ! een hele klus !
 
Laatst bewerkt:
ow, ik dacht dat je het wel zou redden als je alleen het blok laat zakken (werkt bij een vespa lx50 wel).

Veel plezier ermee in ieder geval :P
 
bagagerekje verwijderen,tank zit sowieso vast achter het rechter knipperlicht 1 boutje, achter je kentekenplaat 1x , en 2 schroeven aan het frame bij je motorblok. (Vergeet je benzinedop niet te verwijderen)
Uitlaat verwijderen 3 bouten en een uitlaat ring

Dan nog met 2 krikken werken 1 onder je frame en 1 onder je motorblok je motorblok losmaken en je schokbrekers loshalen zodat je blok met wiel enz naar achter halen ( wel bougiekabel losmaken)
dan kan je de tank verwijderen bijna met grof geweld want hij klemt goed !
dan pomp vervangen (benzine slangen losmaken is ook een crime) en het hele spul weer netjes inbouwen.

Misschien ben ik nog wat vergeten hoor :)

Denk dat er meer ruimte is bij een 50 LX ivm het kleinere motorblok
 
Laatst bewerkt:
ja, daar gooi je gewoon de schokbreker los, scooter aan de voorkant vastzetten en opkrikken zodat je blok naar beneden hangt, en dan de tank ertussen uit wrikken (die trappen ze in de fabriek geloof ik echt tussen die frames)
 
Staat heel wijs niet bij hoe ze de tank er met grof geweld in rammen, wel hoe makkelijk het blok gemonteerd word en een wiel erop gezet word :)
 
bagagerekje verwijderen,tank zit sowieso vast achter het rechter knipperlicht 1 boutje, achter je kentekenplaat 1x , en 2 schroeven aan het frame bij je motorblok. (Vergeet je benzinedop niet te verwijderen)
Uitlaat verwijderen 3 bouten en een uitlaat ring

Dan nog met 2 krikken werken 1 onder je frame en 1 onder je motorblok je motorblok losmaken en je schokbrekers loshalen zodat je blok met wiel enz naar achter halen ( wel bougiekabel losmaken)
dan kan je de tank verwijderen bijna met grof geweld want hij klemt goed !
dan pomp vervangen (benzine slangen losmaken is ook een crime) en het hele spul weer netjes inbouwen.

Misschien ben ik nog wat vergeten hoor :)

Denk dat er meer ruimte is bij een 50 LX ivm het kleinere motorblok
Ik zei kentekenplaat bedoel achterlicht !
 
Hèhè" net het hele oude Vespa topic ook gelezen. Machtig interessant en goede sfeer, top!

Wat ik daar zocht maar niet vondis een goede oplossing voor het bevestigen van of mijn iPhone of mijn Garmin Quest (een ouwetje, ja) op mijn scoot.
Ik las wel dat sommigen er een op hun scoot hebben maar zie nergens een plaatje.

Concreet is mijn vraag: als ik de iPhone wil gebruiken, wat heb ik dan nodig voor een waterdichte bevestiging en hoe schroef ik dat op de Vespa?

Voor de Garmin Quest heb ik de standaard-mount die met een tulpverbinding op de bijbehorende kogel moet worden bevestigd. De kogel zit op een voetplaatje die met twee m6 boutjes ergens opgeschroefd moeten worden.....

Wie heeft hier ervaríng mee? Ik zou erg graag een afbeelding zien.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reactie. Maar.... Ik heb juist al een ram-mount, bedoeld voor montage aan een motorfiets-stuur. Met een beugel wordt de ram-mount knobbel op het stuur gemonteerd waarbovenop de tulp-verbinding met Garmin-houder komt.

De Vespa heeft geen buis-stuur waarop de ram-mount kan worden gemonteerd. Ik wil ook geen gaten boren in de beplating van mijn stuur of waar dan ook vandaar mijn vraag hoe een ander dat feitelijk heeft opgelost. :}
 
Bij mij is de Zumo houder vastgezet in het midden van het stuur op het Yamaha merkplaatje.
 
Marinde plaats is een foto van de jouwe, Marinde heeft de ram-mount aan de spiegel gemonteerd

je kan ook zelf een beugel maken heb ik gedaan
maar dat staat niet zo mooi op een Vespa

2eb639982df8492b96528cbd68fa6d6f.jpg
 
Ja mijn Garmin Zumo zit op de spiegel stang bevestigd. Nooit geen problemen mee. Blijft heel erg mooi zitten. Hij valt net achter het lage schermpje en dus nooit onder de vliegen ofzo. Kan ook mijn dashboard nog normaal aflezen.
full
 
Laatst bewerkt:
Met een ruitje zou je ook een zuignap kunnen gebruiken of blijft dit niet zitten?

Geen flauw idee maar ik zou het niet aandurfen met zo'n duur apparaat. Ik zou veel te bang zijn dat ie er onderweg af zou vliegen op een hobbelig weggetje. Ik (ahum, mijn man) heeft hem er opgezet met bijgeleverde spullen. Ben er in iedergeval nog steeds super blij mee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan