Het grote Vespa GTS topic

_O- enne iemand nog ritten gemaakt met de Vespa ? Vandaag heb ik hem maar laten staan want 29 graden oeff ik ben al zo warmbloedig LOL
 
Zo, UPDATE;, zaterdag 23 juli mijn GTS250 terug gehaald, na het laten vernieuwen van: V-snaar, drukveer (rum 1.5 cm verschil met de oude) snaardemper,snaarschijf links,vario filter, koppeling segmenten,vario set,etc... 11 weken geleden de V snaar laten vernieuwen door een scooter zaak in Sittard (EPC) waar ik tevoren expliciet heb vermeld: de rolletjes,vario etc goed nakijken als ze aan vervanging toe zijn, dus niet gedaan pfff, met als gevolg, wat ik geloof ik al erder hier op het forum had vermeld, vreemde klakkende snerpende geluiden die eerst niet aanwezig waren, ook met dit probleem een aantal keren terug gegaan naar de zaak in Sittard, maar werd altijd min of meer afgescheept met: ja de scooter heeft nu een nog lager koppel daarom pakt die op een zeer laag moment en dat hoor je pff BULSHITT, evenals veeeeels te veel olie etc... enfin, ben ik aar BOSS MOTOREN/SCOOTERS te Beek Limburg gegaan die al 3 generaties meelopen dus daar zit wel een beetje kennis dan wel ervaring in ;) de afspraak was dat de monteur mij zou bellen als die iets tegenkwam wat niet goed was oid, en idd, daar belde hij, de koppelimng was versleten, de rolletjes afgesleten (plat) aan een kant, de drukveer meer dan 1.5 cm verschil met de nieuwe, en alles wat erop lag rammelde en , er zat zelfs nog iets van een vario geleide blok los ? :? dit alles zorgde voor een iets mindere soepele optrek lage toeren, bochten rotondes, stoplicht etc, en zeker met passagier, maar je went eraan en je leert ermee leven 8-)
ook heeft ie hem even aan de computer gehangen en uitgelezen, alles tiptop,

helaas zat er een pittig prijskaartje aan vast, ....428 euro '( tja het kost wat en dan heb je ook wat he :+
gelijk toen ik hem haalde en starte hoorde ik het al, of eigenlijk NIETS, de motor liep zo smooth, zo geruisloos, en trok als een speer, zonder weet ik wat allemaal, de uitlaat Acrapoviç maakte een heel ander geluid, alsof die meer "los" kwam :] de eerste 50km eventjes rustig aan gedaan, daarna eventjes wat vlotter geaccelereerd , hmmmm heerlijk wat loopt ie nou weer mooi, wat een genot, nu maar eventjes water en brood eten want ben een smak geld kwijt voor mijn o zo mooie Vespa,

:+ nou , heeft nog iemand zulke ervaringen, lees ik ze graag terug,... straks lekekr met de Vespa,.. gas erop _O- :]
 
Mooie stikker maar jammer dat ze er scheef op zit. Hij is er niet mooier van geworden. sorry maar dat vind ik en dat is natuurlijk totaal onbelangrijk.

Het gaat er om dat jij het mooi vind.


is natuurlijk onmogelijk de sticker eraf te halen en opnieuw te plaatsen toch ?
 
Van de week even een nieuwe bougie,luchtfilter,snaar,en rollen (polini 20x17-14,7 gram) gemonteerd. De scooter loopt weer als een zonnetje.
 
Laatst bewerkt:
Van de week even een nieuwe bougie,luchtfilter,snaar,en rollen (polini 20x17-14,7 gram) gemonteerd. De scooter loopt weer als een zonnetje.
Zijn de Polini rolletjes een verbetering ten opzichte van de originele, of heb je ook de Polini vario gemonteerd?
Groet, Bart
 
Waarom zou je nog overwegen om een topkoffer te nemen als het ook zo kan. en die nieuwe helm heeft ook wel wat.









 
Heeft iemand ervaring met het kleine ruitje?
We hebben een gt200 met groot ruit maar boven de 90kmpu gaat die wel erg klapperen en het staat niet mooi.

Merk je verschil tussen geen ruitje en het kleine ruitje?
 
Heeft iemand ervaring met het kleine ruitje?
We hebben een gt200 met groot ruit maar boven de 90kmpu gaat die wel erg klapperen en het staat niet mooi.

Merk je verschil tussen geen ruitje en het kleine ruitje?

Een klein of geen ruitje is nauwelijks merkbaar. Maar staat wel mooi vind ik. Als je de hoge ruit te hoog vind kun je hem afzagen. Er staan hier op het Forum diverse foto's van.

Of je neemt een verstelbare ruit heb ik zelf ook. deze kun je op elke gewenste hoogte zetten en dus aanpassen aan de lengte van de bestuurder.

Wil je plaatjes kan ik ze wel plaatsen.
 
een klein ruitje staat wel mooi en de navigatie kan er op vast.

wij rijden met een potje en zonnebril dus iets minder wind is wel lekker.

gister de scooter opgehaald bij van zaane in zaandam, beurtje gehad maar ze hebben gelijk de kentekenplaathouder vervangen voor 1 met hun reclame en de sticker met piaggio logo onder de koplamp vervangen door een sticker met hun logo

ik haat het als een garage dat soort dingen doen.
 
Laatst bewerkt:
een klein ruitje staat wel mooi en de navigatie kan er op vast.

wij rijden met een potje en zonnebril dus iets minder wind is wel lekker.

gister de scooter opgehaald bij van zaane in zaandam, beurtje gehad maar ze hebben gelijk de kentekenplaathouder vervangen voor 1 met hun reclame en de sticker met piaggio logo onder de koplamp vervangen door een sticker met hun logo

ik haat het als een garage dat soort dingen doen.

Navigatie kan ook op een spiegel, heb ik ook en is trillingvrij.

Je hebt toch zeker wel om de originele kentekenplaathouder gevraagd en meteen om het originele logo terug te plaatsen.

Of klaag je alleen hier en zeg je daar niks. dan leren ze het nooit.

heb je nog niks gedaan dan kentekenplaathouder er af halen en het logo en terug brengen en vragen om de originele delen en anders een vergoeding om nieuwe te kopen, want de kans bestaat dat de gedemonteerde delen in een afvalbak liggen. althans dat zeggen sommige ik heb het ook mee gemaakt met mijn auto.

Die garagehouder werd er niet vrolijk van, :(
 
Navigatie kan ook op een spiegel, heb ik ook en is trillingvrij.

Je hebt toch zeker wel om de originele kentekenplaathouder gevraagd en meteen om het originele logo terug te plaatsen.

Of klaag je alleen hier en zeg je daar niks. dan leren ze het nooit.

heb je nog niks gedaan dan kentekenplaathouder er af halen en het logo en terug brengen en vragen om de originele delen en anders een vergoeding om nieuwe te kopen, want de kans bestaat dat de gedemonteerde delen in een afvalbak liggen. althans dat zeggen sommige ik heb het ook mee gemaakt met mijn auto.



Die garagehouder werd er niet vrolijk van, :(
dinsdag gaat de vespa terug en moet hij het weer terug bouwen.

hij valt ook bijna om als hij op de zijstandaard staat ,misschien zit er nu wel een hogere achterband op.
130-70-12.

maar hij rijd weer een stuk lekkerder en geen bijgeluiden meer. :]
 
dinsdag gaat de vespa terug en moet hij het weer terug bouwen.

hij valt ook bijna om als hij op de zijstandaard staat ,misschien zit er nu wel een hogere achterband op.
130-70-12.

maar hij rijd weer een stuk lekkerder en geen bijgeluiden meer. :]~[/quote]

130-70-12 62P is voor o.a de 300 GTS de standaard maat. ik zou wel even controleren of ze voor jou scooter de juiste maat en code voor het gewicht hebben gemonteerd.

En dat ie weer lekker rijdt en geen bijgeluiden is wel weer positief.

Toen ik een nieuwe achterband kreeg werd er 1 geleverd met een te lage gewicht code (draagvermogen en snelheid).

Is er nu aan je zijstandaard iets veranderd na dce nieuwe band, anders kun je overwegen deze iets te verlengen.
 
Je kan hem er af halen met behulp van een fohn. Maar netjes terug plaatsen zal dan wel lastig worden

Maar als jij er tevreden mee bent laten zitten tot je je er erg aan gaat storen


Jep dacht ik al, dan laat ik hem maar zo zitten, of ik moet eens de stickers voor een heel leuk prijsje op de kop kunnen tikken ;)
 
een klein ruitje staat wel mooi en de navigatie kan er op vast.

wij rijden met een potje en zonnebril dus iets minder wind is wel lekker.

gister de scooter opgehaald bij van zaane in zaandam, beurtje gehad maar ze hebben gelijk de kentekenplaathouder vervangen voor 1 met hun reclame en de sticker met piaggio logo onder de koplamp vervangen door een sticker met hun logo

ik haat het als een garage dat soort dingen doen.

Dat is echt brutaal van de garage, sorry, terug gaan en je eigen kentekenplaat terug eisen,
 
dinsdag gaat de vespa terug en moet hij het weer terug bouwen.

hij valt ook bijna om als hij op de zijstandaard staat ,misschien zit er nu wel een hogere achterband op.
130-70-12.

maar hij rijd weer een stuk lekkerder en geen bijgeluiden meer. :]

En zijn de problemen kentekenplaathouder en standaard en embleem nu opgelost.
 
En zijn de problemen kentekenplaathouder en standaard en embleem nu opgelost.
De achterband hoort een 130-70 tezijn dus dat is goed.
De stikker was het piaggio logo onder de koplamp en die zit er weer op.
De zijstandaard is niks veranderd dus dat komt door de hogere band.
Kentekenplaat houder zit er nog op maar nu met een vespa stikker over hun naam.

Zijn de achterschokbrekers van een gts sterker dan van de gt200?
Ze slaan erg makkelijk door met 2 volwassenen erop en wij niet erg zwaar.
 
full


Wil me ook ff voorstellen.
Rick uit Den haag en heb de Vespa m300ss alweer ruim 4 jaar.
Was origineel mat grijs,na een kleine botsing in de mooiere kleur geel laten spuiten .
Erzit bijna alles van Malossi op ,kop ,cilinder,vario enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan