Het grote Vespa GTS topic

En we staan met panne,nu wachten op de ANWB.
Het klonk alsof de snaar brak maar nu staat hij ook vast als je de startknop indrukt.

3x in 3jaar panne, eerste keer waterpomp vast ,de tweede keer koppeling intern stuk en nu dit.
 
En we staan met panne,nu wachten op de ANWB.
Het klonk alsof de snaar brak maar nu staat hij ook vast als je de startknop indrukt.

3x in 3jaar panne, eerste keer waterpomp vast ,de tweede keer koppeling intern stuk en nu dit.

Als je denkt dat de snaar is gebroken lijkt het me niet slim, om toch te proberen te starten. waarom zou je dat proberen.

Als je toch al wacht op de WW probeer dan een beetje geduldig te zijn.Ja ik weet wachten en onzekerheid zijn geen fijne dingen.
Hopelijk is het weer snel gemaakt, en valt het mee.
 
De ANWB is net geweest en toen hij de oliedop los schroefde kwam er meer koelvloeistof uit dan olie.
Dus toch grotere problemen dan een snaar.

Nu wachten op de autoambulance en vervangend vervoer.

Scooter komt dinsdag naar huis toe.
 
Dat is geen fijn bericht. Als de scooter eerst maar weer thuis staat
Ik hoop voor je dat de schade mee valt.
 
Hallo allemaal,

Ik denk er ook over om een Vespa 300 GTS aan te schaffen.
Wegens een lichamelijke beperking kan ik niet meer op een motor rijden/zitten.
Wie kan mij vertellen, bij welke kilometerstand een 300GTS een beurt wordt voorgeschreven.
Graag hoor ik wat informatie hierover.
 
Hoeveel km hebben jullie gereden met de vespa?
En wat voor problemen hebben jullie gehad?


Mijn vriendin wil perse weer een vespa terug maar dan de 300 ipv de 200.
Maar we hebben wel veel pech gehad met deze.
Eerst de waterpomp kapot,toen de magneten uit het vliegwiel gebroken en nu dit.
 
Dat zijn geen goede berichten over een Vespa.
Hoeveel km. heb je er nu totaal op gereden?
 
Hallo allemaal,

Ik denk er ook over om een Vespa 300 GTS aan te schaffen.
Wegens een lichamelijke beperking kan ik niet meer op een motor rijden/zitten.
Wie kan mij vertellen, bij welke kilometerstand een 300GTS een beurt wordt voorgeschreven.
Graag hoor ik wat informatie hierover.

Waarom is dat belangrijk voor je. heb je hier iets aan.
 
Normaal 1000km olie
10.000km olie +filter
daarna banden remblokken
15.000 a 20.000 km riem
rollen gaan meest lang mee soms 40.000 km koppeling gaat ook lang mee maar wel de boel schoonmaken. Vet op lager.
kleppen bij 20.000km maar bij 10.000 km checken kan geen kwaad.
 
Dat zijn geen goede berichten over een Vespa.
Hoeveel km. heb je er nu totaal op gereden?
De vespa heeft nu bijna 19000km gereden waarvan wij er ongeveer 4500km hebben gereden

Maar ik lees alleen problemen met het 200cc leader blok ,de 250 en 300 zijn compleet andere blokken.
 
Laatst bewerkt:
Heb de 300 SS nu ruim 4 jaar en er staat nu 12900 km op .
Nog niks kapot gegaan en hij heb gewoon op tijd zijn beurt gehad.
Verleden week klein beurtje ,remblokjes voor en achter laten doen.
full
 
Mijn gts250 uit 2006 gekocht met bijna 7 duizend op de klok staat nu bijna op 25 duizend.
Motorisch geen problemen gehad, vrijwel meteen na aanschaf de rolletjes vervangen voor dr. Pulley sliders en de uitlaat voor een leovinci SBK.
Daarmee dus geen rolletjes met hoeven te vervangen en ook geen last van de door roestende uitlaat.
Voor en achter schokdempers door Malossi vervangen, waarbij helaas voor nu weer olie lekt dus terug we aan vervanging toe is.

Scooter gebruik ik voor toerritten in nl en omgeving maar vooral tijdens onze vakanties.
De Vespa gaat achter op/in de camper mee en mag hier in Italië doen waar hij voor gemaakt is.
Ik spaar het ding echt niet, merendeel van de kilometers zijn met een duo achterop + vaak nog veel zooi (boodschappen, strand spullen inclusief stoeltjes en parasol, enz, enz)
Grindpaden, bergpassen (ook onverhard dus) steden, snelweg ik rijd overal heen met het ding.

Ik denk niet dat ik deze nog ooit weg doe.
Enkel dus normaal onderhoud en wat slijtage/ouderdom vervanging van vering en uitlaat.
 
Bommes, door jou topic over de rit door de bergen wil mijn vriendin op roadtrip met de vespa.

2weken door Engeland en Schotland en naar de vespa world days.

We rijden bijna altijd met z,n 2e op de vespa.
Aan vermogen geen gebrek want we rijden zelden op de snelweg.

De vespa is inmiddels thuis dus ik kan beginnen met demonteren.
 
Ja ik las dat je motorisch behoorlijke problemen hebt gehad erg jammer.

Ik mag denk ik afkloppen, tot nu toe niets uitzonderlijks.
Sinds gaat het enginecheck lampje aan (oranje) maar dat komt denk ik doordat ik een paar weerstandjes tussen de lambda kabel heb gesoldeerd. Bij deellast (halfgas, rustig rijdend) gaat er dan iets in storing.
Keertje volgas geven en het lampje gaat weer uit.

De vering is standaard echt niet afdoende, zeker niet als je met duo gaat rijden.
En het comfort voor de duo van het zadel laat ook wel wat te wensen over.
Buiten dat vind ik het echt een top ding.
Kan er uren achter elkaar op rijden, en het verveelt me nog steeds niet.
 
Woensdag avond 24 augustus is er een Vesparit door Rotterdam,gaan er nog mensen van dit forum daar naar toe,vorig jaar niet geweest vanwege zeer slecht weer.
 
Ik ben zelf niet zo handig, wat onderhoud betreft.
Weet dus niet of dit de perfecte scooter voor mij is.
 
Ben ook niet handig op dit gebied,gewoon een beurtje op zijn tijd bij een goeie monteur..
Breng de mijne bij scooter Poeldijk.
 
Trouwens vorige week een mooie grijze Vespa GTS super gespot in centrum Almere niet zo ver bij de ANWB winkel vandaan.
 
Vakantie kiekjes:
1471357888-800-x-600px-IMG-20160816-WA0001.jpg

Met extra doorwaai broek, de 30 graden in het dal waren me iets te veel voor dit ritje.
Voor de locatie geïnteresseerde:
Google Maps
Klein dal uitkomend op de Aosta, helaas een doodlopend dal. Rijd liever een rondje dan heen en terug.
Nog een paar nachtjes hier op de camping, dan over de petit St. Bernard heen Frankrijk in voor nog een paar daagjes.
 
Laatst bewerkt:
hoi Vespa rijders, ff een vraagje, is het mogelijk om een analoge gts 300 cockpit erop te zetten? En passen de aansluitingen?
Ik kwam deze Vespa GTS 250ie uit 2008 tegen mét analoge klok etc (zie afbeelding)
Eigenlijk vind ik deze mooier dan de half digtale wat normaliter op de "oude" GTS 250 zit,

Alvast bedankt ☀️👍🏻
 
hoi Vespa rijders, ff een vraagje, is het mogelijk om een analoge gts 300 cockpit erop te zetten? En passen de aansluitingen?
Ik kwam deze Vespa GTS 250ie uit 2010 tegen mét analoge klok etc (zie afbeelding)
Eigenlijk vind ik deze mooier dan de half digtale wat normaliter op de "oude" GTS 250 zit,

Alvast bedankt ☀️👍🏻
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan