Het grote Vespa GTS topic

Vroom with a view ( leuk boek ook trouwens):
1471617883-800-x-600px-IMG_20160819_123435.jpg


Even de Vespa wezen uitlaten vandaag.
1471617664-800-x-1067px-IMG-20160819-WA0001.jpg


Bovenste 2 foto's zijn op de Cormet D'Areches, die een flink stuk onverhard is. Niet echt tof met zijn tweeën op de Vespa. Grindpad bestond uit te veel kuilen om snelheid te kunnen maken.
Dus berg op continu de koelfan aan. Berg af de remmen bijna aan de kook.

Daarna door naar de Cormet de Roselend
1471617881-800-x-600px-IMG_20160819_151047.jpg


Onderweg even lachen naar het vogeltje:
1471617881-800-x-600px-IMG_20160819_145309.jpg

Met de Mont Blanc op de achtergrond ergens.

Wat een vette omgeving om te rijden hier, er gaat echt maar weinig boven de Alpen. Mooie open weidse uitzichten, de achter af weggetjes lekker rustig. Toch genoeg te doen in de dorpjes om lekker op een terras te kunnen zitten.
Was hier 3 jaar terug ook, solo met mij Vespa en 2 jaar terug samen met mijn vrouw maar ik blijf hier zeker terug komen.
 
Laatst bewerkt:
NOGMAALS
Woensdag avond is er een Vesparit,zowel voor brommers en motoren
19.00 verzamelen ,19.30 begint de rit door ROTTERDAM.
CAFÉ DE POL ,DE MEENT ROTTERDAM
 
Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn gts 300.
de koppeling maakt een schurend geluid.(metaal op metaal)


het koppelingshuis schuurt tegen de koppelingsmoer aan waardoor het achterwiel ook bijna niet meer kan draaien en nogal een piepend geluid geeft.
iemand bekend met dit probleem?
(dit is niet mijn foto)

post images
 
Laatst bewerkt:
Voorste lagertje in de achterpoulie is mogelijk niet meer ok.
Achterste lager is een naaldlager en de voorste die mogelijk dus kapot is is een dubbel of half gesloten lagertje.

Je kunt het voorste lagertje gewoon even testen door je vario, riem, koppelingshuis en koppeling er af te halen.

Vervolgens je vinger in het voorste gat en de koppeling met poulies en al even rond draaien..... Je mag hem ook een zwieper geven zonder snaar als hij los op de secundaire as ligt... Je merkt dan vanzelf wel of het lagertje om zeep is.

image.php


12 is het lagertje wat mogelijk niet goed meer is
9 is de circlip die er voor zit om hem te borgen en op zijn plek te houden
11 is het achterste naaldlager.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat het zo eenvoudig was. al moet je je wel afvragen hoe komt het.
Wie heeft de moer niet goed vastgedraaid. e.v. een beetje loctite gebruiken.
 
:? tja niemand ? Helaas dan ondanks het uitblijven van tips en of weetjes wens ik iedereen een super fijne (na) zomer van ruim boven de 30 graden (Limburg) :]
 
:? tja niemand ? Helaas dan ondanks het uitblijven van tips en of weetjes wens ik iedereen een super fijne (na) zomer van ruim boven de 30 graden (Limburg) :]

Hij zal er wellicht wel inpassen en sommige aansluitingen kun je ook wel aanpassen maar een analoog omzetten naar digitaal of andersom daar zal je meer voor nodig hebben dan alleen de teller unit.

je zou dan van een b.v. een sloper een teller met complete kabel nodig hebben.

Begin eens met een schema at e zoeken van jou scooter en dan van de donor scooter dan heb je al een redelijk idee en moet je je afvragen of je het inderdaad zoveel mooier en makkelijker vind.

Ik denk dat je geen reactie hebt gekregen omdat niemand het van de hobbyisten het heeft geprobeerd.

succes met je mooie scooter en nog vele fijne ritten gewenst.
 
Ey Motohan bedankt, vanwege onverklaarbare redenen kon ik een tijdje niet goed inloggen, enfin het analoge cq digitale gedeelte uhm tja daar had ik nog niet bij nagedacht, ik zal je raad op olgen en dan evt eens na raag doen in Beek Boss Scootershop waar mijn Vespa in onderhoud is geweest, tnxss :}

Hij zal er wellicht wel inpassen en sommige aansluitingen kun je ook wel aanpassen maar een analoog omzetten naar digitaal of andersom daar zal je meer voor nodig hebben dan alleen de teller unit.

je zou dan van een b.v. een sloper een teller met complete kabel nodig hebben.

Begin eens met een schema at e zoeken van jou scooter en dan van de donor scooter dan heb je al een redelijk idee en moet je je afvragen of je het inderdaad zoveel mooier en makkelijker vind.

Ik denk dat je geen reactie hebt gekregen omdat niemand het van de hobbyisten het heeft geprobeerd.

succes met je mooie scooter en nog vele fijne ritten gewenst.
 
Hallo,
Ik dacht eind vorig jaar iets gelezen te hebben dat er een GTS kwam met een iets zwaarder motor dan de 300 heeft iemand van jullie daar al eens iets over gehoord of gelezen.

Ik vind dat het motor vermogen best iets om hoog mag waardoor een wat hogere snelheid en snellere acceleratie.

Verder bevalt de GTS 300 me goed rijd en stuurt lekker automaat ook helemaal top maar bij inhalen zou hij wel wat feller mogen.

Al zal het gewicht van de bestuurder ook wel een rol spelen.

Hebben jullie al eens iets aangepast andere cilinder /zuiger andere blokjes van Dr Pulley in de vario ??
 
Ik heb op mijn GTS300 een volledige setup van Malossi alles van A tot Z dit scheelt wel wat met de originele setup kan ik je vertellen. Een spurtje van 0 - 80 km/h moet mijn originele Tmax de duimen leggen voor die duivelse Vespa !
Het spijtige is dat het nogal prijzig is al dat spul ...maarja een hobby kost nu eenmaal geld !!

Hallo,
Ik dacht eind vorig jaar iets gelezen te hebben dat er een GTS kwam met een iets zwaarder motor dan de 300 heeft iemand van jullie daar al eens iets over gehoord of gelezen.

Ik vind dat het motor vermogen best iets om hoog mag waardoor een wat hogere snelheid en snellere acceleratie.

Verder bevalt de GTS 300 me goed rijd en stuurt lekker automaat ook helemaal top maar bij inhalen zou hij wel wat feller mogen.

Al zal het gewicht van de bestuurder ook wel een rol spelen.

Hebben jullie al eens iets aangepast andere cilinder /zuiger andere blokjes van Dr Pulley in de vario ??
 
Hallo,
Ik dacht eind vorig jaar iets gelezen te hebben dat er een GTS kwam met een iets zwaarder motor dan de 300 heeft iemand van jullie daar al eens iets over gehoord of gelezen.

Ik vind dat het motor vermogen best iets om hoog mag waardoor een wat hogere snelheid en snellere acceleratie.

Verder bevalt de GTS 300 me goed rijd en stuurt lekker automaat ook helemaal top maar bij inhalen zou hij wel wat feller mogen.

Al zal het gewicht van de bestuurder ook wel een rol spelen.

Hebben jullie al eens iets aangepast andere cilinder /zuiger andere blokjes van Dr Pulley in de vario ??


Heb net al TMax alles van malossi erop ook de 282cc kit,en wat ook scheelt 13 inch velgen ipv 12
Lig nu vaster op de weg,en idd veel motorrijders en ook autorijders onder schatten je ,maar dat ding gaat bij het stoplicht omhoog hahaha
Loopt op de grote weg 145 op de teller,dus ruimte genoeg om snel in te halen
full
 
Ik heb op mijn GTS300 een volledige setup van Malossi alles van A tot Z dit scheelt wel wat met de originele setup kan ik je vertellen. Een spurtje van 0 - 80 km/h moet mijn originele Tmax de duimen leggen voor die duivelse Vespa !
Het spijtige is dat het nogal prijzig is al dat spul ...maarja een hobby kost nu eenmaal geld !!

Heb je het zelf gedaan, en wat is grofweg een prijsindicatie onderdelen (wat heb je allemaal nodig) en arbeid.
En wat is nu je echte topsnelheid.
 
Heb net al TMax alles van malossi erop ook de 282cc kit,en wat ook scheelt 13 inch velgen ipv 12
Lig nu vaster op de weg,en idd veel motorrijders en ook autorijders onder schatten je ,maar dat ding gaat bij het stoplicht omhoog hahaha
Loopt op de grote weg 145 op de teller,dus ruimte genoeg om snel in te halen[afbeelding]

Het weg rijden bij een stoplicht is geen probleem snel genoeg, maar soms als je een auto wilt passeren die ca 80 rijdt en dan als je er naast zit gas gaat geven en dan komt er een tegenligger aan dan is het soms even zweten haal ik het of haal ik het niet.

En wat is jou echte top gemeten met b.v. navigatie want de tellers zijn niet echt betrouwbaar.
 
Om u een idee te geven ..dit zit erop bij mij geplaatst door een officiële dealer en afgesteld op testbank .
Topsnelheid is op de gps 128kmh .....niks speciaal maar je haalt deze vrij vlug en daar zit het verschil tav origineel ! Je hebt ook altijd het gevoel dat je overschot hebt ..die gas respons is zo leuk ! Ik heb er tot op heden geen seconde spijt van gehad !

ALUMIN-CYL. KIT Ø 75,5 pin Ø 16 H2O SCOOTER 300 4-stroke

VESPA GTS Super 300 ie 4T LC euro 3 2014->2016 (QUASAR M454M) - Malossistore

VESPA GTS Super 300 ie 4T LC euro 3 2014->2016 (QUASAR M454M) - Malossistore

VESPA GTS Super 300 ie 4T LC euro 3 2014->2016 (QUASAR M454M) - Malossistore

DOUBLE RED SPONGE for original filter
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan