Motor-Forum

Select Forum

Het grote Vespa GTS topic

houdt van Peetje xxx

Reg. datum:
15 apr. 2011
Dan heb je weinig massa, waarschijnlijk veel delen waar geen metaal in zit.
Dan detecteert de lus je niet

(Gewicht heeft daar niets mee te maken. Een blok plastic van 5.000 kilo wordt ook niet gedetecteerd :)
Aprilia SR300 Max

Vespa 300 Gts

Reg. datum:
12 jul. 2012
Probeer je zijstandaard uitklappen op de sensor (op de asvaalt) bij de verkeerslichten, ze moet staal detecteren anders blijf op rood tot een auto komt.

Vespaaaaaaaaa

Reg. datum:
16 aug. 2004
Vespa heeft juist veel metaal aan de onderzijde. Geen plastic deel te bekennen dicht bij het wegdek. Het is natuurlijk wel een redelijk licht ding, maar dat mag niet uitmaken volgens bovenstaand bericht.
Ik zal de truc met de zijstandaard even proberen morgen (daardoor valt de motor helaas wel uit)

#DutchWesp

Reg. datum:
13 nov. 2016
dat heb ik nog niet meegemaakt bart... zal het niet aan de lus zelf liggen waar jij denkt dat het juist aan je vespa ligt?

Gr.Jim

Vespaaaaaaaaa

Reg. datum:
16 aug. 2004
Als ik 1 van de weinige ben die er last van heeft zal het idd wel aan de gevoeligheid van de lus liggen .. maar wel in combinatie met de kleine motor, aangezien ik er op de grote motoren bijna nooit last van had op de plaatsen waar ik het nu wel heb.
Ik heb er in Heemskerk bij twee verkeerslichten last van en op mijn woon/werk rit ook bij twee. Vandaag bij 1 van de probleemgevallen even de jiffy uitgeklapt en werd opgemerkt *O*
Ik zal de plaatsen waar ik problemen ondervind even melden op de website van de MAG.

Less is more

Reg. datum:
07 jul. 2002
Dat heb ik best vaak op kleine motoren en scooters.
Een email naar de MAG en het wordt opgelost. Meestal binnen een paar dagen.
Even op de site van MAG kijken.
Honda Forza 125 en Honda Vision 110.

BAM !!

Reg. datum:
16 okt. 2012
Beetje off-road gereden vandaag.
http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1506875880-800-x-1067px-IMG_20171001_143658.jpg

Had een paar weken geleden een tweedehands voorvorkje gekocht om dat mijn Vespa al van het begin dat ik haar heb naar links trekt.
Niet extreem maar genoeg om na een paar daagjes rijden een ongelooflijke kramp in mijn schouders te veroorzaken.
Nadat ik al zo goed als alles heb vervangen in de afgelopen jaren dat dit kon veroorzaken bleef eigenlijk de voorvork zelf over. Misschien dat die een beetje krom was of zo?? Ongemelde schade ooit bij de vorige eigenaar??.
Vorkje geplaatst met nieuwe balhoofdlagers + een andere voorvelg (kwam uit de zelfde koop).
En ja hoor ding rijd weer recht door maar stuurt ook een heel pak beter nu.
Valt niet meer zo in de bocht als dat ze voorheen deed, stuitert niet meer in de voorkant (vorige voor velg zat een minimale hoogte slag in).
Al met al erg blij mee dus voor die 125 euro die het vorkje + velg + bijna nieuwe band koste op MP.

Maar goed vandaag even een rondje off-road gereden hier in de buurt.
http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1506875881-800-x-1067px-IMG_20171001_144955.jpg

http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/10/1506875882-800-x-600px-IMG_20171001_151657.jpg

Meteen het bewijs dat een tomtom rider echt compleet nutteloos is als je off-road wil rijden. Ding doet er alles aan om je terug de asfalt wegen op te krijgen.
Op reis met de Vespa: Op jacht naar Luigi en Jean-Pierre

Vespa 300GTS Super

Reg. datum:
12 jan. 2009
Kun je er niet beter een of the road motor bij kopen voor de zandweggetjes. Die onverharde wegen met een Vespa vind ik helemaal niks, maar misschien wel een uitdaging als je het wel leuk vind.
Han

BAM !!

Reg. datum:
16 okt. 2012
quote:
motorhan schreef op 02 oktober 2017 @ 10:02:
Kun je er niet beter een of the road motor bij kopen voor de zandweggetjes. Die onverharde wegen met een Vespa vind ik helemaal niks, maar misschien wel een uitdaging als je het wel leuk vind.

Een off-road motor..?? die zijn toch juist bedoeld voor dit soort paden.??
Nah dat is toch niet leuk Han :P ;)

Nee ik heb niet de illusie dat een Vespa een serieuze offroad motor is, nog ben ik ik van plan om veel van die stukken te gaan rijden.
Maar afgelopen zomer die vele kilometers gravel/grind paden gingen eigenlijk wel goed en het in de bossen/natuur zijn beviel me wel perfect.
Dus ja waarom niet/
Overigens heb ik nog een andere motor een Yamaha Fazer 600, dus nog weel een off/allroad er bij, nah dat gaat hem niet worden.
Echter als mijn spaar rekening weer wat gegroeid is dan gaat denk ik de Fazer er wel uit en komt er iets als een XT660 tenere of zo. Dat vind ik wel een tof ding.
Op reis met de Vespa: Op jacht naar Luigi en Jean-Pierre

Vespa 300GTS Super

Reg. datum:
12 jan. 2009
Nou knap hoor dat je dat soort weggetjes op zoekt. Wel een uitdaging met een scooter. niks dan kuilen en hobbels ben altijd weer blij als het voorbij is en overeind ben gebleven.

Ik probeer ze in ieder geval zoveel mogelijk te vermijden. Met zo'n XT lijkt het me ook wel wat.

Veel succes en ik zie je toekomstige reisverhalen en avonturen altijd met belangstelling tegemoet.

met vr gr
Han
Han

V max 1700 Vespa 300 super sp

Reg. datum:
15 nov. 2014
As Zondag is er weer een Vesparit vanuit Rotterdam.
Verzamelen bij het Noordplein,café MaRten Vink vanaf 10.00 uur,10,30 vertrekken we.
V Max 1700 Vespa 300 super sport

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.