Het grote Vespa GTS topic

kan goed zijn dat de vespa gts gewoon een goeie wegligging heeft, ik heb wel eens een test gezien van een honda ps 150cc met kleine wielen die ook een hele goeie wegligging heeft, maar toen ik erop ging rijden vond ik het helemaal niks in vergelijking met een honda sh 150 met grote wielen. omdat de hobbels van de straat heel erg werden doorgegeven, maar op asfalt ging het wel heel goed.
ik weet niet hoe de gts rijdt op een hobbelige straat, mogelijk heeft die een veel betere veering.
 
Ik rijd met 10inch velgen op een scooter, en met de regen ook gerust over tramrails e.d en er gebeurd echt niks meer of minder dan met grote wielen hoor.
Gewoon bangmakerij
 
Wat een gedoe. Mijn vespa had start problemen en ja ja liet me maar zo in de steek vorige week. De accu leek al slechter te worden en mijn man zei al dat na deze zomer mijn vespa toch echt aan een nieuwe toe was.
Dus nieuwe accu besteld en wat bleek... het was dus niet mijn accu die de oorzaak was van het slechte starten maar mijn nieuwe bougie die er nog maar net een maandje ofzo in zit.

Gelukkig hadden we de oude nog bewaard en ja hoor.... éénmaal er in was het weer als vanouds starten lopen !
Nu een vraagje aan bougie kenners.... eerst dachten we dat de bougie gebroken was in de kern. MAAR.... even beter bekeken lijkt het toch niet gebroken maar misschien zat alleen dat metalen dopje (bevestigings nokje) los ??
Hij zat inderdaad erg los en als je hem er dan afdraaid zie je een kort metalen pennetje en er LOS in zit nog een metalen pennetje van koolstof oid van een +/- 1 centimeter.

Vraag dus.... horen die 2 dingen los van elkaar en kan je die metalen dop (bevesigingsnokje) er uberhaubt gewoon afdraaien ?? Is mijn nieuwe bougie kapot of is het een kwestie van de dop er weer super strak op draaien ??
 
  • Leuk
Waarderingen: AVee
Vespa GTS 300ie

vespa11d.jpg
 
Das lekker Marinde bougie kost maar 9.- een accu 90.-


Nee... fout :) Ik heb een accu van afgerond naar boven 55 euro en mijn bougie voor de vespa is 20 euro. MAAR... ik had van jou eigenlijk wel verwacht dat je me een antwoord kon geven of mijn bougie nou stuk is of dat dat zo hoort.
Ik wilde je vandaag al bellen maar ik wist dat je weer de hort op was met je scheur ijzer voor het goede doel :]
 
Dag Vespa liefhebbers,

Ik sluit me aan bij dit forum vanwege alle berichten over de Vespa GTs. Ik rijdt zelf een GTs 250 vanaf 2007. Daarvoor reed ik vanaf mijn 18e op vele Vespa px-en voornamelijk 150 cc. Hieronder mijn wesp na een jaar lang niet gereden te hebben nu weer buiten. Ik heb mij reeds aangemeld bij de vespaclub Noord-Holland waar ik vanaf 1 juli lid van zal zijn. Tot ziens.

gts250.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe. Mijn vespa had start problemen en ja ja liet me maar zo in de steek vorige week. De accu leek al slechter te worden en mijn man zei al dat na deze zomer mijn vespa toch echt aan een nieuwe toe was.
Dus nieuwe accu besteld en wat bleek... het was dus niet mijn accu die de oorzaak was van het slechte starten maar mijn nieuwe bougie die er nog maar net een maandje ofzo in zit.

Gelukkig hadden we de oude nog bewaard en ja hoor.... éénmaal er in was het weer als vanouds starten lopen !
Nu een vraagje aan bougie kenners.... eerst dachten we dat de bougie gebroken was in de kern. MAAR.... even beter bekeken lijkt het toch niet gebroken maar misschien zat alleen dat metalen dopje (bevestigings nokje) los ??
Hij zat inderdaad erg los en als je hem er dan afdraaid zie je een kort metalen pennetje en er LOS in zit nog een metalen pennetje van koolstof oid van een +/- 1 centimeter
.

Vraag dus.... horen die 2 dingen los van elkaar en kan je die metalen dop (bevesigingsnokje) er uberhaubt gewoon afdraaien ?? Is mijn nieuwe bougie kapot of is het een kwestie van de dop er weer super strak op draaien ??

Wil je aan de hand van de afbeelding aangeven welke onderdelen los zitten?

012%20Automobile%20spark%20plug.jpg


Heb zo mijn vermoeden dat je een defecte bougie hebt gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Van een originele bougie kan je het bovenste dopje NIET afdraaien.

Misschien perongeluk stuk gemaakt met monteren?
 
Dag Vespa liefhebbers,
Ik heb mij reeds aangemeld bij de vespaclub Noord-Holland waar ik vanaf 1 juli lid van zal zijn. Tot ziens.

[http://www.purensimple.nl/vespa/gts250.JPG (afbeelding)]

Welkom Joost :-) Wat goed dat je je hebt aangemeld bij een vespa club *O*
Ik ben lid van Gelderland en rij vaak mee met Noord Holland. je zult me dus wel eens tegen komen.
En natuurlijk.... je rijdt op een geweldige scooter :}
 
Hey chopper-cooper,... mooi plaatje :-) Ik heb vandaag Maksor gezien en over de bougie gesproken. Volgens Maksor is ie gewoon echt stuk.
Echt balen dat ding zat er nog maar een maandje in :N Had hem als reserve vorig jaar al gekocht. Nou ja,.... belangrijkste is dat mijn coole Vespa weer rijdt !! *O*
 
Leuk weer nieuwe mensen hier !

Ik stond vanmorgen langs de A16 met pannen !
Voorbij zoefende vrachtauto's langs me maakte het niet aangenamer.
De GTS kreeg spontaan geen stroom meer,na een half uur alle stekkers en zekeringen eruit en weer in elkaar gedaan te hebben kon ik maar niet ontdekken wat er was.
Ik had een originele schroevedraaier bij me deze kun je omdraaien, echter is deze van zulke kwaliteit dat die van mij muur en muur vast zit.
Je raad het al aan de platte kant dus met moeite mn accu bak open gekregen kwam ik er achter dat mn minpool was los getrilt deze maakte net geen contact meer grrrr
weer aangedraaid liep de GTS weer als van ouds en niks aan de hand !

Vorige week heb ik er een nieuwe achterband opgezet, dit was heel hard nodig, versleten en door de vorige eigenaar plat gereden, had nu ook nog eens een lekke band.
Nu met de nieuwe band rijd de GTS helemaal geweldig in de bochten !!!
 
IK RIJDT GTS300, TOT NU TOE PROBLEEMLOOS. WEL EEN TELEURSTELLING IS DE HELMBAK ONDER HET ZADEL. IK WIL GRAAG EEN JETHELM MET VIZIER DIE IN DE BAK PAST. LAAT ER NU HELEMAAL NIETS TE KOOP ZIJN. GISTER EEN HELM VAN A-STYLE GEPROBEERD. FANTASTISCHE HELM, ZIET GOED UIT, MOOI AFGEWERKT EN MET EEN BEETJE WRINGEN PAST IE OOK NOG. GROOTSTE MAAT IS XL-59. MOET IK NOU 60 HEBBEN. HEEFT IEMAND HIER ERVARING MET EEN WEL PASSENDE JET MET VIZIER. IK HOOR GRAAG
H.BIEMANS@HETNET.NL
 
ZET JE HOOFDLETTERS EVEN UIT !!

Hoofdletters typen wordt gezien als SCHREEUWEN, iedereen gaat je een stuk vriendelijker vinden als je in normale lettertjes typt.

Groeten
 
Beste GTS-vrienden,

Na mijn GTS-je anderhalf jaar niet gebruikt te hebben, wil ik er weer van genieten.
Ik ben anderhalf jaar geleden weer in Nederland komen wonen terwijl mijn GTS in Spanje ligt.
Nu ga ik over twee weken weer terug naar Spanje en aangezien mijn GTS al anderhalf jaar stil heeft gestaan, neem ik aan dat er een aantal dingen aan moeten gebeuren.

In ieder geval weet ik dat mijn accu leeg is, dus een nieuwe accu moet er zeker komen. (Ik ben niet zo slim geweest om de accu eruit te halen)
Omdat in het dorpje waar ik woon de keuze aan goede monteurs erg schaars is en het al helemaal moeilijk is om aan onderdelen te komen, wil ik jullie vragen wat ik het beste mee kan nemen?

Ik ben totaal niet technisch ingesteld en ik ben dus echt een leek als het gaat om een motor van de GTS. Hebben jullie tips als 't gaat om waar ik bijv. de accu kan aanschaffen en wat voor soort etc?

Groet,
Sal
 
De accu is een YTX14BS
Dan zou ik zelf een Onderhoudsvrije aanschaffen ivm vervoer.
Bandenpompje is misschien ook wel handig.
 
1 die je ook voor een racefiets kan gebruiken ( eventueel met verloopnippel naar autoventiel)
En met een drukmetertje erop.
 
De accu is een YTX14BS
Dan zou ik zelf een Onderhoudsvrije aanschaffen ivm vervoer.

Bij mij zat orrigineel een accu in van Yuasa YB10L-BP Als je bij easyparts een nieuwe accu besteld voor de GTS 250 raden ze je deze ook aan.
Zelf heb ik nu een andere. De orriginele kost iets van 93 euro en die ik nu heb 55 :)
Ook van Yuasa weet alleen het nummer zo niet.
 
Bij mij zat orrigineel een accu in van Yuasa YB10L-BP Als je bij easyparts een nieuwe accu besteld voor de GTS 250 raden ze je deze ook aan.
Zelf heb ik nu een andere. De orriginele kost iets van 93 euro en die ik nu heb 55 :)
Ook van Yuasa weet alleen het nummer zo niet.

Ik heb ook even bij easyparts gekeken, de accu die ze je aanraden is dus die van 94 euro.
Vind ik toch wel een beetje prijzig.

Is er iemand die een goedkopere accu heeft?
 
Mensen,

Ik heb mijn Vespa te koop staan:
http://link.marktplaats.nl/456756294 (Vespa GTS 250 ie ABS met originele GTS300 velgen en zadel)
De need for speed is toch groter dan mijn wijsheid.
Mochten jullie nog iemand weten...
Gr.,
Pat
 
Laatst bewerkt:
Das waar Marinde,
tja denk zelf aan een Yamaha Fazer 600 ofzo.
Heb ook geen haast ermee de Vespa rijd prima !
Maar heeft nu nog lekker weinig kilometers op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan