Het grote Vespa GTS topic

En nu maar hopen op mooi weer zondag. Ik wil zo graag naar Amstelveen alwaar een rit van de Vespa Club vertrekt. Is een stukkie rijden vanaf mijn huis dus droog en bij voorkeur weinig wind (ivm over de snelweg rijden) zou leuk zijn :]
 
Ff wat nieuw leven in dit topic blazen. Ik ben sinds kort ook eigenaar van een GTS 300 super. Tot op heden bevalt de scooter prima! Ik heb ook al eerder een Vespa gehad, namelijk een ET4 125cc. Deze was wel erg langzaam, dus vandaar dat de keuze nu op wat zwaarders is gevallen.
 
Mede GTS-ers, aangezien het alweer bijna winter is, ff een vraagje. ik heb nu alleen een klein windscherm maar zou er ivm het koudere weer wel een wat grotere op willen hebben. Er bestaan ook een aantal Medium windschermen, die tussen een kleine en een grote inzitten. Zijn er hier mensen die zo'n windscherm hebben en de ervaringen ermee willen delen?
 
Ik heb het grote scherm, met regen niet al te fijn maar gaat best, blijf iig droog, zou niet zonder willen, lekker potje op je kop geen vizier/ bril nodig :)
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd (al 5 jaar) zonder scherm, prima te doen, potje met vizier en klaar. Echte mannen hebben geen scherm nodig, die rijden 'naked' :] _O-
 
De naked motorrijders die ik ken zijn inderdaad "echte". Rijden nooit want; teveel wind, regen, te warm, enz, enz ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha... Ik dacht al, waar blijven ze.

Je hebt wel een beetje gelijk hoor, mijn motor gebruik ik liever alleen met mooi weer. Maar echt, de Vespa gaat wel dagelijks mee naar het werk *O*
 
Gewoon een half hoog scherm kopen.
full
 
Zou dan proberen om een hoge 2 e hands te scoren en af te zagen, zitten je handen een stuk beter uit de wind als bij bovenstaande schermpjes.
 
IMAG0561.jpg


Gisteren gekocht vandaag ophalen, na de jaarwisseling eens invoeren.
Een Vespa GTS 250 uit 2006. *O*
Nu nog slagen voor mijn rijbewijs.. ;)
 
[afbeelding]

Gisteren gekocht vandaag ophalen, na de jaarwisseling eens invoeren.
Een Vespa GTS 250 uit 2006. *O*
Nu nog slagen voor mijn rijbewijs.. ;)

Iemand heeft er een 300 van proberen te laten lijken door de bagagedrager er af te halen en om te wisselen voor een GTS 300 beugel. Maar verder wel prachtig ! Ik heb deze ook en ik vind het nog altijd de mooiste kleur !

Gefeliciteerd met je aankoop bommes en succes met je rijlessen en helemaal met je examens !
 
Lwin,... Ik rij ook altijd met een laag scherm. Maar eerlijk toegegeven stop ik met rijden als ze gaan strooien en als het echt te koud wordt. Zo'n scherm helpt wel natuurlijk maar over je benen heen blijft het erg koud met temperaturen richting de 0 omdat er onder het stuur zo'n open gleuf zit. Sommige motoren hebben dat mooi dicht zitten.

Ik ken wel mensen die een hoog scherm gekocht hebben maar af hebben laten zagen of het zelf gedaan hebben. Ze kijken er dan net overheen en hebben op die manier geen last van de wind maar ook niet van hinderlijke beslagen ruit door regen of mist.

Als het jou bedoeling is er wat warmer bij te blijven in de winter dan raad ik je inderdaad de hoge ruit aan en dan zelf in te korten want dan heb je ook bescherming bij je handen. Iets wat mist bij de half hoge ruitjes op de foto's hier boven.

Succes met je keuze
 
@marinde,
Dat van dat achterrekje wist ik niet eens. Ik ga wel opzoek naar een dragertje voor achter. Dat is wel zo praktisch op vakantie.
De kleur is inderdaad echt super voor dit model..!

@nutty,
Ik heb nog 1rijles en dan over 2 weken examen. Als het niet grandioos mis gaat dan, komt het wel goed..
Ik les niet op deze scooter, ding moet zelfs nog ingevoerd worden (heb haar in Belgie gekocht). Lessen gaat op zo een 600cc honda cb ding..
Vespa nu al gekocht omdat ik klaar was met sparen en deze tegen kwam. Heb nu de tijd om haar eens goed na te kijken, bandjes te wisselen enz.
Ze heeft overigens net iets over de 7000km gelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan