Het grote Vespa GTS topic

Dubbel post... :o

Ik wil graag 2nieuwe bandjes op de GTS (laten) leggen.
Wat zijn de banden die de ervarings deskundige hier aanraden..??
maat is 120/70 12 voor en 130/70 12 achter.
Achterbandje is echt gaar (gecupt) en voorbandje is volgens mij nog de originele van af 2006.
Wil er dus 2 nieuwe bij elkaar horende/passende bandjes op hebben.
En graag met "goed veel grip.." :]
Zijn er merken waar je beter niet voor kan kiezen..??
via motorbandenmarkt.nl is er zo veel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Edit:
Zie nu net pas het topic over scooterbanden.. ga ik daar ff lezen en doorvragen. *D
 
Laatst bewerkt:
Dubbel post... :o

Ik wil graag 2nieuwe bandjes op de GTS (laten) leggen.
Wat zijn de banden die de ervarings deskundige hier aanraden..??
maat is 120/70 12 voor en 130/70 12 achter.
Achterbandje is echt gaar (gecupt) en voorbandje is volgens mij nog de originele van af 2006.
Wil er dus 2 nieuwe bij elkaar horende/passende bandjes op hebben.
En graag met "goed veel grip.." :]
Zijn er merken waar je beter niet voor kan kiezen..??
via motorbandenmarkt.nl is er zo veel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Edit:
Zie nu net pas het topic over scooterbanden.. ga ik daar ff lezen en doorvragen. *D

Ik heb de Pirelli GTS 23 / 24 eronder, zitten standaard onder de 300, goede grip, achterband is na 7000 km wel helemaal glad, maar heb al weer een nieuwe, morgen er op leggen :)
Zie ook banden langskomen in dat topic, die 15000 of nog meer km meegaan, in mijn ervaring gaat goede grip en lange levensduur over het algemeen niet samen.
 
Over mijn vespa geen nieuws, wel ben ik afgelopen zaterdag geslaagd voor mijn A.
Dus als de GTS is ingevoerd mag ik er ook echt op rijden.. :]
 
@ Palok:
Nee de BMW is van de oude eigenaar van onze vespa.
Was zijn "nieuwe" speeltje, gaaf ding een of andere speciale uitvoering R100/7 kan dat..??

Dank voor de felicitaties trouwens.. *O*
 
Laatst bewerkt:
Over mijn vespa geen nieuws, wel ben ik afgelopen zaterdag geslaagd voor mijn A.
Dus als de GTS is ingevoerd mag ik er ook echt op rijden.. :]


bommes.... GEFELICITEERD !! *O* Super hoor.... en dan straks op je eigen GTS rijden...
Och wat zul je genieten !! :] :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren ook een hobby middagje gehad aan de vespa.
In het dashboard kastje een sigarettenaanstekerplug gemaakt.
Altijd leuk om een stappenboor in een of andere kap te zetten. Gaatje rond 30mm verberg je niet zomaar als het op de verkeerde plek zit.
Plug rechtstreeks op de accu aangesloten (met zekering natuurlijk).
En meteen de accu druppellader die ik nog had voorziet van een meter of 2kabel met een male sigarettenplug.
Vespa staat nu dus fijn aan de lader, die komt de winter wel door zo.
IMAG0581-1.jpg

Binnenkort maar eens wat zooi verzamelen voor een beurtje.

Sleutel hokje:
IMAG0582-1.jpg
 
Ik ken mensen die hebben zo'n plug in het linker zwarte kapje gemaakt zodat ook De garmin daar op geladen kan worden.
In het kastje is ook wel handig..... voor bv een elektrische pomp om je luchtbedje mee op te pompen haha
 
Ik heb 'm ook in het zwarte kapje links, een waterdichte USB aansluiting, alles is toch USB tegenwoordig. Zwart kapje kost je maar een tientje ofzo als het fout gaat :p
En kan de iPhone laden als die in z'n houder op het stuur zit. Muziek/ navigatie alles in een :)
 
Dat was ik ook eerst van plan, maar ik dacht ik pas ff met een stekker in de plug terwijl ik er op zit.
En dan kom ik dus met mijn knieën tegen de plug.
Nu ga ik van het handschoenen kastje net een klein half maantje er uit vijlen, dan kan die dicht terwijl er gewoon een kabel uitsteekt.
Die dus naar mijn navi kan.
 
Zit wel netjes zo, de spullen voor de beurt riem/rolletjes ed gewoon bij de brommerhandel besteld, dichtste bij :)
 
nieuw ergens net onder de 6..?? volle mep bpm op zo een 300 is iets van 600 euro, 1012 dan moet je daar nog een flink deel van betalen lijkt mij.
 
deze heeft 120km op de teller staat in munchen komt er dus 1200 euries bij met kenteken dan laat ik hem wel staan
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de Leovinci 4-road uitlaten voor de Vespa GTS
Zie af en toe op marktplaats wat advertenties voorbij komen van ene Bolski
Ze vinden zich zelf het adres voor de uitlaten, zo iets als wij van wc eend dus.. ;)
(oeps die bolski van marktplaats is toch niet de zelfde als de bolski moderator hier.. :X )
Dus ben ik eigenlijk niet opzoek naar verkopers ervaringen maar naar gebruikers ervaringen.

Maar goed het scheelt nog al met de prijzen die voor de Akrapovic uitlaatjes wordt gevraagd.

oh en eigenlijk ben ik nog op zoek naar een achter rekje voor mijn Vespa, weet iemand zo iets liggen..?? hoeft niet in heel geweldige staat te zijn, wil het toch mat zwart poeder coaten.
 
Laatst bewerkt:
ik heb ze beide niet op en gts maar op een fuoco en mp3

een leo verkleurt heel snel de akra is meer kleurvast de leo moet je veel en vaak poetsen wil je hem mooi houden

de leo zonder dB-killer klinkt mooier dan de akra zonder met dB-killers is het andersom

de leo levert minder op dan een Akra bij de akra zie je echt verschil in de powercurver op een dynobank
 
Okay dus als ik zo ff uit jou bijdrage een conclusie trek dan is een Akra makkelijker netjes te houden, met db killer klinkt hij beter en in tegenstelling tot de leo ook nog iets meer vermogen op.
Hhmm.. blijf het veel geld vinden.
 
tja 400+ euries tegen 289.- of een tweede hands zien op te sporen

heb nog wel een met hitte bestendige verf gespoten Leo slipon liggen mag weg voor 100,- zit alleen de ophang zooi bij voor een Burgman 400 dus moet je zelf een beugeltje maken
 
Hallo is er ergens een nieuwer topic over de Vespa's?

ik heb er net eentje en ben er graag aan bezig; en zoek mensen met ervaring en tips om zo leuk mogelijk op de vespa te tuffen :)

ik heb tot dusver:
Motor grote beurt gegeven:
Gasklephuis gereinigd
Kleppen gesteld
Remvloeistof vervangen
Remblokken vervangen
Alle kabels nagelopen & opnieuw getaped
AchterSwing arm volledig vervangen
Lager vervangen carterdeksel
Lager vervangen swingarm (achterwiel)
Achterschokbrekers vervangen
Blok gepoetst
Olie vervangen 2x
Transmissieolie vervangen
Boutjes vervangen
Banden vervangen
Waterpomp vervangen
Eerste, tweede poulie volledig vervangen incluis koppelingskom en snaar
Uitlaat vervangen
Alle knipperlichten vervangen
Halogeenlampen vervangen
accu vervangen
Balhoofdlagerset vervangen
Kilometerkabel vervangen

Het was een verwaarloosd dingetje met eigenlijk alleen maar een nette body/lak en heel veel accesoires ik had er wel zin in om zoiets weer uit de prut te trekken en moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Hij rijdt nu prima en na mijn laatste puntjes is ie weer als nieuw :)

Puntenlijstje:
Puntenlijst:
Waterontluchter boven cilinder vervangen
Swingarm achter vervangen
Bougie vervangen
Boegiekabel en dop vervangen
Zadelslot mechanisme nakijken eventueel vervangen
achterwielbout
Nieuw luchtfilter
Koelwaterslag op cilinderkop

Iemand in de regio tilburg die hier ook zit eventueel? :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan