Het grote Vespa GTS topic

Hallo oma. . Sorry dat ik je stoor uit je schoonheids slaapje maar ik heb een vraag.

Ik ben toe aan nieuwe achter schokbrekers. Heeft iemand van jullie ervaring met een ander merk schokbrekers dan de originele ?
Ik vond mijn Vespa altijd zalig rijden dus wilde eigenlijk weer gewoon de originele. Maar die blijken zelfs bij Piaggio Italië niet in voorraad te zijn. Levertijd is daarom minimaal 2 weken. Ik ga over 3 weken naar Oostenrijk en wil graag mijn Vespa voor die tijd weer in top conditie hebben. :-)
Het gaat dus om een Vespa GTS 250
 
Ik had van iemand gehoord dat dat sport schokbrekers zijn dus nogal stug. Hij zei mij. .. denk niet dat jij dat fijn rijden vindt op jou vespa.
Ik ben onwetend in dat soort dingen.
Wacht nog even met reacties af. (Tenminste. .. hoop dat die er komen haha)
 
De nieuwe vespa gts 250 FL staan in de winkel zag ik voor 4495 euro.
Ik dacht met iets meer pk dan de 300cc maar minder torque.

full

deze kost meer met scherm en andere wielen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo oma. . Sorry dat ik je stoor uit je schoonheids slaapje maar ik heb een vraag.

Ik ben toe aan nieuwe achter schokbrekers. Heeft iemand van jullie ervaring met een ander merk schokbrekers dan de originele ?
Ik vond mijn Vespa altijd zalig rijden dus wilde eigenlijk weer gewoon de originele. Maar die blijken zelfs bij Piaggio Italië niet in voorraad te zijn. Levertijd is daarom minimaal 2 weken. Ik ga over 3 weken naar Oostenrijk en wil graag mijn Vespa voor die tijd weer in top conditie hebben. :-)
Het gaat dus om een Vespa GTS 250
Beetje late reactie maar ik heb zojuist malossi achter schokbrekers besteld.
Zijn nog niet geleverd maar als ik ze heb en gemonteerd heb zal ik hier even mijn ervaring posten.
Ging mij trouwens vooral om en verbetering tijdens het rijden met een duo want dan zijn de originele veren (met ondertussen 20duizend km ervaring) echt belachelijk slecht.
 
Beetje late reactie maar ik heb zojuist malossi achter schokbrekers besteld.
Zijn nog niet geleverd maar als ik ze heb en gemonteerd heb zal ik hier even mijn ervaring posten.
Ging mij trouwens vooral om en verbetering tijdens het rijden met een duo want dan zijn de originele veren (met ondertussen 20duizend km ervaring) echt belachelijk slecht.

Ik ben heel benieuwd. Denk dat ik binnenkort ook nieuwe schokbrekers nodig heb.
 
Ik heb ze al geplaatst maar nog niet kunnen rijden.
Morgen zit dat er helaas ook niet in denk ik (iets met een paar kuub zand en een flinke pallet stenen)
Pakketje was gisteren bezorgd:
20150827_211750.jpg

Oud en nieuw:
20150828_185825.jpg


Rechts nieuw al geplaatst:
20150828_185628.jpg


Stof bende:
20150828_185616.jpg


Meteen maar ff gewassen:
20150828_195733.jpg
 
Dat is een Faco schermpje, zat er al op toen ik deze GTS kocht.
IMAG1128-1.jpg
 
Hallo,
wat moet je allemaal de en monteren om een nieuwe voorschokdemper te monteren. Gts 300 2015
is daar ergens een werkvolgorde filmpje van
met vr gr
han
 
Motorhan, bij mijn 2006 gts is de ophanging voor anders. Maar echt heel veel werk is het denk ik niet.
Bovenste bevestiging is wat lastig die zitten helemaal bovenin onder het spatbord.

Test ritje gedaan en tevreden met het resultaat. *O*
Broooooaaaaap
20150830_142552.jpg

De nieuwe achter veren maken het een compleet andere motor.
Vroeger was het en beetje vaag om het nog voorzichtig te zeggen, nu is het gas geven, richten en gaan.. :+
Veel stugger zonder irritant te worden, kan gewoon met en flinke gang over een drempel heen zonder dat het einde slag vering is.
En nog veel leuker, nu met en flinke gang zonder zwabberen de snelle bochtjes door.

Het was wel warm voor alle gear maar ik heb het netjes allemaal aangehouden.
20150830_142844.jpg


Het was wel een leuk ritje maar helaas blijft mij garmin auto navigatie continu crashen als ik en route rijd en ook maar enigszins af wijk van de "geplande" route.
Dat is echt wel knap vervelend, ding herstart dan gewoon. Gaat wel we verder met de gpx route maar dan nog.

Sfeer plaatje
20150830_142458.jpg


Laatste stukje Maarheeze -> Eindhoven via de A2. De reacties blijven toch altijd wel gaaf als ik met dat ding volle sjas 130 op de linker baan voorbij kom. :9
 
Nu is de vespa gts 250 FL {staat voor FaceLift} weer opnieuw uitgebracht met de nieuwste kilometerteller en ook de nieuwste voor trein/vering. voor de aanbiedingsprijs van 4495 euro.
zelfs nog een stuk goedkoper dan de gts 125cc.
Ik las vaak op buitenlandse sites dat de voor trein van de gts250 behoorlijk onstabiel is en nu met de nieuwere uitvoering stukken beter.
Misschien wat voor jou Bommes.
 
Ik zal niet snel iets een nieuwe kopen, misschien ooit een 300 maar voor mij bevalt deze gewoon goed.
De upgrade van de vering bij het nieuwe model lijkt me wel gaaf maar om alleen daarom een nieuwe scooter te moeten kopen??
 
K39sdV7.jpg

Even de Vespa uitlaten. Zuid kant van de Dolomieten uurtje ten oosten van Trento.
 
Laatst bewerkt:
140km gereden 4,5uur weg geweest (ook nog boodschappen gedaan)
1441639885.jpg


Graadje of 22 in het dal en boven op een of andere berg met een klein meertje was het slechts 12 graden.
1441639729.jpg


Echt super wegen, niet druk geen controles en goed asfalt. Oh en niet te vergeten vriendelijke mensen en goede koffie voor slechts 1 euro. *O*
1441640186.jpg


Ben wel moe nu maar heb me super vermaakt.
Op een gegeven moment haakte er 2 rijders aan tijdens een afdaling van een of andere pas. Heb ze ruim 20 minuten achter me gehad en ze leken niet de indruk te wekken dat ze me makkelijk bij konden houden. Op de rechte stukken inlopen en bij de bochtjes afzakken zeg maar >:)
Op een gegeven moment draaide ze een andere weg op.
1441640263.jpg

Misses Bommes in beeld tijdens de lunch stop. Kreeg al de opmerking dat ik meer foto's van de Vespa maakte dan van haar. . :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan