Old School WSBK topic

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
FIM_logo_rgb300_13cm.jpg
Logo%20SBK.jpg
Mede geinspireerd door de recente herhalingen op ESPN Classic van WSBK races uit het verleden, ben ik weer helemaal fan ;)

http://www.wsb-archives.co.uk (WSBK foto's vid's en uitslagen uit de 90's)


Oude tijden herleven als ik de Ducati's met Foggy, Chili en Bayliss zie glijden en de Honda's zie schuiven.
Iconen als de GSXR SRAD en ZX7 kuip aan kuip zie vechten met mannen erop als Chili (alweer) Yanagawa etc.
:}
Ben ik alleen, of zijn er meer mensen die de jaren 97 t/m2002 (vooral deze) jaren het WSBK op de voet volgde ?

Wanneer ik de strijd op het circuit vergelijk met meer recente races uit het WSBK valt het mij op dat er minder gegleden, geschoven en gezwabberd wordt ;) 8-)

heeft natuurlijk alles te maken met technische ontwikkeling,maar om te kijken vanaf het puntje van de bank geef ik toch de voorkeur aan vroeger jaren. :} :9~

Meer mensen met een kleine voorkeur voor het oudere WSBK ?

Post hier uw (zelfgemaakte) foto's en herinneringen uit vervlogen jaren



Foggy-Finger.jpg

7PierfrancescoChili.jpg

big1998-1.jpg

Racing.jpg

SBK1999JamieHackingaheadofAaronSlightatLagunaSecajuly11.jpeg

97d67aeb85b74e483fa4aad05bbe05df

111AaronSlight3.jpg

8JamieWhitham.jpg

Suzukis.jpg

4AkiraYanagawa.jpg

akira_02.jpg

5NeilHodgson.jpg

SBK2000FrankieChilicelebrateshiswinatMonza2000Monza8.jpeg

32SBK2000NoriHagaaheadofCarlFogartyandFrankieChiliatKyalamiHagapack.jpeg

akira.jpg








Oh ja en nog even voor hen met Digitale TV met ESPN classic in hun pakket ? hele week van 20.00 tot 21.00 uur WSBK oude stijl *O*
 
Laatst bewerkt:
Mede geinspireerd door de recente herhalingen op ESPN Classic van WSBK races uit het verleden, ben ik weer helemaal fan ;)

Oude tijden herleven als ik de Ducati's zie glijden en de Honda's zie schuiven.
De iconen als de GSXR SRAD en ZX7 zie vechten met mannen erop als Chili Yanagawa etc.
:}
Ben ik alleen, of zijn er meer mensen die de jaren 97 t/m2002 (vooral deze) jaren het WSBK op de voet volgde ?

Wanneer ik de strijd op het circuit vergelijk met meer recente races uit het WSBK valt het mij op dat er minder gegleden, geschoven en gezwabberd wordt ;) 8-)

heeft natuurlijk alles te maken met technische ontwikkeling,maar om te kijken vanaf het puntje van de bank geef ik toch de voorkeur aan vroeger jaren. :} :9~

Meer mensen met een kleine voorkeur voor het oudere WSBK ?


piccies volgen.

Oh ja en nog even voor hen met Digitale TV met ESPN classic in hun pakket ? hele week van 20.00 tot 21.00 uur WSBK oude stijl *O*

Ben nog een (b)rookie gezien mijn leeftijd.
Maar ik volg de races al sinds de Fogarty tijd. Ik keek als klein hummeltje meer uit naar een weekend Superbike races dan de TT.

Ik ben jaren fan van Fogarty geweest, daarna van zijn indirecte opvolger. Troy Bayliss.

Heb jaren als "snotneus" rond gelopen op de paddock tijdens TT en tijdens WSBK.
Vond de sfeer bij de superbike coureurs vele malen relaxter. Alle Aussie's lekker aan de barbeque en corona na de races.

Daarnaast waren inderdaad de races super. Vooral het oude Hockenheim circuit vond ik echt vet, evenals het oude Monza circuit. Kan uren over die tijd hebben...
 
Mede geinspireerd door de recente herhalingen op ESPN Classic van WSBK races uit het verleden, ben ik weer helemaal fan ;)

Oude tijden herleven als ik de Ducati's met Foggy, Chili en Bayliss zie glijden en de Honda's zie schuiven.
Iconen als de GSXR SRAD en ZX7 kuip aan kuip zie vechten met mannen erop als Chili (alweer) Yanagawa etc.
:}
Ben ik alleen, of zijn er meer mensen die de jaren 97 t/m2002 (vooral deze) jaren het WSBK op de voet volgde ?

Wanneer ik de strijd op het circuit vergelijk met meer recente races uit het WSBK valt het mij op dat er minder gegleden, geschoven en gezwabberd wordt ;) 8-)

heeft natuurlijk alles te maken met technische ontwikkeling,maar om te kijken vanaf het puntje van de bank geef ik toch de voorkeur aan vroeger jaren. :} :9~

Meer mensen met een kleine voorkeur voor het oudere WSBK ?


piccies volgen.

Oh ja en nog even voor hen met Digitale TV met ESPN classic in hun pakket ? hele week van 20.00 tot 21.00 uur WSBK oude stijl *O*

Klopt helemaal, in een woord genieten!!!!!

Toen maakten de rijders nog het verschil ;)

Wat een inhaal acties :} :} :}

IK zit de hele week an de buis tusse 20:00 en 21:00.

Veel mooier dan bv de hedendaagse motogp :Y
 
Ik volg de wsbk sinds 1996,mooie wedstrijden gezien :P ,idd yanagawa,chili fogarty,haga,bayliss,kocinski,slight,corser etc.
Alleen het jaar dat hodgson wereldkampioen werd vond ik minder(ducati optocht,door boycot 4 cilinder teams)
 
Ik volg de wsbk sinds 1996,mooie wedstrijden gezien :P ,idd yanagawa,chili fogarty,haga,bayliss,kocinski,slight,corser etc.
Alleen het jaar dat hodgson wereldkampioen werd vond ik minder(ducati optocht,door boycot 4 cilinder teams)
:^


nog wat moois,

SBK2000TroyCorserchasesFrankieChiliatMonza2000Monza6.jpeg

SBK2000FrankieChilichasesColinEdwardsatMonza2000Monza2.jpeg

Ben_Bostrom_Ducati_World_Superbike_2000.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wel wat later :
maar dit vind ik 1 van de mooiste.
2 van mijn favorieten,wat een gevecht,ronde na ronde :}
 
Wel wat later :
maar dit vind ik 1 van de mooiste.
2 van mijn favorieten,wat een gevecht,ronde na ronde :}

Fantastisch, om nog maar te zwijgen van het geniale Engelse commentaar *O*
alleen de Engelsen kunnen in hun commentaarbox uit hun dak gaan.

Trouwens, Spanjaarden en Italianen ook wel, maar die versta ik niet zo goed .

vind/vond Nederlands commentaar veelal iets te lafjes.
 
Laatst bewerkt:
Wie vertelt mij het verhaal achter de eerste pic in de op?


Dat beste jongen, dat is nu King Carl Fogarty.... :+

Dat vat het wel samen eigenlijk :o



Dat is Britse "humor" althans daar ga ik even vanuit.

Zal zoiets geweest zijn als gecrashed in race I en dan in race II even een groet aan z'n favoriete fotograaf, welke in race I te veel foto's van Carl's crash maakte ofzo O-)

nu zonder dollen, ik kan je het ware verhaal erachter niet vertellen, maar geloof niet dat het geshopped is , zal echt zijn })
 
Laatst bewerkt:
Vroegah was alles beter :+

OT: heb de zender ook, inderdaad geweldige beelden. :Y *O*
Jammer als je dan bedenkt dat er over 2 weken niet eens een fabrieks duc aan de start zal staan.. :(
 
Vroeger nooit een groot fan van de superbike's, nu des te meer! *O* Ben het in 2008 gaan volgen omdat het toen het afscheidsjaar van Bayliss was, en vanaf race 1 was ik fan. Ben nu druk bezig met ook races van voorgaande jaren te downloaden (of beter gezegd: ben opzoek naar iemand die ze integraal aanbiedt, dus niet via delen op YouTube). Natuurlijk bieden sites als YouTube meer dan genoeg beeldmateriaal om alvast flink van te genieten! Wat een tijd zeg! :} :9~
 
Nog steeds kippevel, Assen 2007, Bayliss en Toseland:


Of is dit nog niet OLDSKOOL genoeg... :9
 
Laatst bewerkt:
Ben nog een (b)rookie gezien mijn leeftijd.
Maar ik volg de races al sinds de Fogarty tijd. Ik keek als klein hummeltje meer uit naar een weekend Superbike races dan de TT.

Ik ben jaren fan van Fogarty geweest, daarna van zijn indirecte opvolger. Troy Bayliss.

Heb jaren als "snotneus" rond gelopen op de paddock tijdens TT en tijdens WSBK.
Vond de sfeer bij de superbike coureurs vele malen relaxter. Alle Aussie's lekker aan de barbeque en corona na de races.

Daarnaast waren inderdaad de races super. Vooral het oude Hockenheim circuit vond ik echt vet, evenals het oude Monza circuit. Kan uren over die tijd hebben...

:^

Mooi circuit,vooral die lange rechterbocht na het rechte stuk gevolgd door een chicane.

Wie vertelt mij het verhaal achter de eerste pic in de op?

Groetje aan teammaatje Chili,wat een expolsief team in '98. })
in Assen ging Chili Foggy te lijf,als hij niet weggetrokken werd,na de finish ivm vermeend duwwerk in de GT bocht.Chili ging onderuit en kwam verhaal halen,na de burnout(dat kon toen nog)wilde Foggy ook wel een potje matten. _O-
Leuk om weer terug te zien op espn.
 
Dat waren nog eens circuits ja. In tegenstelling tot die stop en go baantjes van tegenwoordig. De salzburgring was ook zo'n mooi circuit, al hebben de superbikes daar nooit gereden geloof ik.

Wat ik vroeger ook heel gaaf vond was het duits pro-superbike kampioenschap.
 
Toch jammer hoe je die Ducati's toen der tijd over het circuit hoorde knallen dat ze er dit seizoen niet meer bij zijn. van de week op ESPN Classic waren nog beelden van "oude" superbike races op de Hockenheimring met weer zo,n geweldige race tussen Foggy, Chili, en Corser :}
 
Nog steeds kippevel, Assen 2007, Bayliss en Toseland:


Of is dit nog niet OLDSKOOL genoeg... :9

is wel prachtig maar zeker geen oldschool....

we hebben het hier over 96/97/98/99/00 en niet over 07 :P





Groetje aan teammaatje Chili,wat een expolsief team in '98. })
in Assen ging Chili Foggy te lijf,als hij niet weggetrokken werd,na de finish ivm vermeend duwwerk in de GT bocht.Chili ging onderuit en kwam verhaal halen,na de burnout(dat kon toen nog)wilde Foggy ook wel een potje matten. _O-
Leuk om weer terug te zien op espn.
wist niet dat dit op Assen was.
weer wat geleerd
 
Laatst bewerkt:
:} :} mooi Topic snellefiets... :Y


Those where the days... toen zat ik nog in het paddock rond te hangen :9~

2 helden... 2 verschillende fietsen :}

Ben_Bostrom_Ducati_World_Superbike_2000.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan