CBR 1000F Clan deel 7: Van Glijden naar Gummen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkJan73

MF veteraan
28 aug 2008
2.436
2
Some say: "Red Ones are Faster"
and some say: "They never break down"
All we know it's the Honda CBR1000F!!

CBR 1000F Clan deel 7:
*O* Van Glijden naar Gummen
*O*


En we zijn thans beland bij aflevering VII​
:] :] :] :] :]

Ze komen uit alle uithoeken... vanuit het Hoge Noorden, het Bourgondische Brabant, het Drukke Westen. En... het Zuiden en België mogen ook mee doen ;)
Allemaal hebben ze twee dingen gemeen: ze houden van motorrijden en hebben een voorliefde voor de Dikke Duizend.

Na een diepe winterslaap ontwaken de Dikke Duizend rijders langzaam en worden de stalen rossen, bekleed met glanzend high-tech ABS in de meest wonderlijke kleurschakeringen, liefdevol verzorgd. De machtige machines worden grondig geïnspecteerd en rijklaar gemaakt. Het wordt tijd. Het nieuwe seizoen komt er aan.

De belevenissen van deze trotse rijders en hun trouwe metgezellen zijn als vanouds hier te vinden, in het inmiddels 7e deel van de CBR 1000F Clan.​




Geniet, lees mee en laat als mede DD rijder vooral iets in ons topic achter. Een paar belangrijke 'regeltjes' waar we echter niet aan voorbij kunnen/willen gaan:

* Als je hier voor het eerst langskomt en een reaktie wilt plaatsen, stel je eerst ook hier in dit topic voor.
* Houd het leuk en netjes, niet alleen voor jezelf, maar ook voor de anderen.
* Wil je meedoen aan een volgende M&G? Meld je hier eerst aan als je dat nog niet eerder hebt gedaan, voor je je in het M&G topic stort. Wij zijn niet zo wild van zomaar langskomende typetjes die zich niet eerst netjes voorstellen.

Helly
...beter goed gejat dan slecht verzonnen ;)






Wat er aan vooraf ging
Voor de echte liefhebbers en die-hards staan hier onder de voorgaande afleveringen :]

Deel 1: Honda CBR1000F rijders verenigt u
Deel 2: Deel 2 van de Honda CBR1000F clan
Deel 3: De Dikke Duizends Draaien Doorrrrrrrrrr
Deel 4: De Dikke Duizend Super Sport Soap
Deel 5: De Dikke Duizends goan veur de zon!!!
Deel 6: Zon & zee en de Dikke Duizends gaan mee!

Meetings:
Deel 1: Honda CBR 1000F M&G 1
Deel 2: Honda CBR 1000F M&G 2
Deel 3: Honda CBR 1000F M&G 3 Voorjaars Editie 2010
Deel 4: Honda CBR 1000F M&G 4 De NaKS Clinic 2010
Deel 5: Honda CBR 1000F M&G 5 Kampen en Omstreken
Deel 6: Honda CBR 1000F M&G 6 Naar de Moezel 2011





En bij deze willen wij nog even onze dank uitspreken aan onze geweldige TS van een vorig deel: Wet Piston. En dankzij hem delen wij deze leuke link met u... Heb jij ook zo'n zin in....? Hoe krijgen we die ooit weer uit onze dakpan? ;) Ik zie t hem nog zingen bij de BBQ :}



Wetenswaardigheden over de CBR1000F

Het Begin
De Honda CBR1000F (SC21) is in 1987 als superbike op de markt gezet. De 1000F was destijds de snelste productiemotor op de Nederlandse wegen en vlaggenschip van de Honda CBR reeks. De 1000F was één van de eerste motoren die vrijwel geheel ingepakt was in plastic. Niet vanwege de aerodynamica zoals Honda's PR machine dit verkondigde, maar meer omdat kuipdelen een ruwere afwerking van het motorblok toeliet. Ook bestaat het frame uit onvervalst traditioneel staal, hetgeen terug te vinden is in het gewicht van de 1000F. Dit alles had als doel dat de 1000F tegen een schappelijke prijs in de showroom kon worden geplaatst, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld zijn 'voorganger', de VF 1000R.

De Evolutie
In de loop der jaren heeft de 1000F zich steeds meer ontwikkeld tot een echte Grand Turismo. De oer-versie SC21, werd in 1989 geupdated naar de SC24. Meer PK's, een andere stroomlijn, meer kilogrammen en grotere wielen behoorden tot de wijzigingen. In 1992 kreeg de de SC24 nog een update, hij kreeg DCBS en wederom een facelift. In 1999 viel definitief het doek voor de dikke duizend. Hij werd opgevolgd door de 1100XX Super Blackbird.

Rijden
Ondanks het goedmoedige motorkarakter en de geweldige rijeigenschappen is deze geweldenaar niet aan te raden voor beginnende bestuurders. In het licht van hedendaagse supersporters en turbogeblazen automobielen lijkt het vermogen misschien niet zo indrukwekkend. Echter, dit beest sprint nog altijd in een seconde of 10 naar de 200 km/h!
De 1000F stuurt gemakkelijk en zal je niet snel voor verassingen plaatsen. De zitpositie is licht sportief voorover gebogen, al is dit afhankelijk van je lengte. Ook voor de duo passagier is er ruimte en comfort in overvloed.

Bescherming
Wat weersbescherming betreft zijn er motoren die beter scoren. Klachten over turbulentie komen bij alle typen 1000F voor. Een remedie is het monteren van een vervangingsruit, maar de werking ervan is discutabel.

Techniek
Zwakke plekken heeft de Honda CBR niet echt. Het enige punt van aandacht is de beruchte nokkenaskettingspanner (NKS). Het is een oud beestje, dus houdt rekening met slijtage en roestige uitlaten. C'est la vie.

Technische specificaties:
Hij is groot, zwaar en gaat hard genoeg voor een bijzondere eervolle vermelding in een spectaculair SBS6 programma. Meer informatie nodig? Dan verwijs ik je graag naar de OP's van de voorgaande delen!

Bron: Eigen baksel van DJ



Waar vind ik after-market onderdelen?
Met het verstrijken van de jaren, worden nieuwe onderdelen steeds lastiger te vinden.
Maar zonder een WPH kom je niet zo ver. Werkplaats handboek in het Engels

Uitlaten:
Motad Nexxus (UK), volledig 4-2-1-2. Bochten los verkrijgbaar, voor SC21 en SC24.
Delkevic (UK), bochten 4-2-1-2 en einddempers voor de SC24. **Soundclip**
Vance & Hines (USA), volledig 4-2-1 voor alle modellen.
Vance & Hines (USA), volledig 4-2-1. Voor alle modellen. **Soundclip**

Remblokken/Koppelingen:
EBC
Lucas

Vervangingsruiten:
MRA

Kuipen/bodywork/stickers:
Sticker123 Met een beetje Duits kom je er wel ;)
CMSNL

Hofleveranciers:
Louis
Polo
wemoto (UK)
Cycleshop
Consolidated Motor Parts
David Silver Spares
Japparts (Roukama)
Motorcycle Superstore
OEM motor parts
Siccama Sales

Dealers/Reparateurs/Handige Harry's
Ron v/d Plaats Motoren
Ten Kate Motoren




De Hoofdrolspelers in alfabetische volgorde:
en hun opmerkelijke opmerkingen (ja jullie hebben het echt helemaal zelf getikt) ;)

CBRjonnie
Ik heb vroeger wel eens roerei gemaakt, maar kan het recept ook nergens meer vinden :+
cbrjonnie.jpg



Chase This
Zo'n duikpak zit toch niet zo lekker over een motorpak... om over die zuurstof tank maar niet te spreken... :/
chasethis.jpg



Daddy Philipsen
Gewoon gaaaaaaaaaaaaaaaan
full



DanoSM
Ik heb toch echt ook een gele duizend in mijn garage staan :P
full


DirkJan73
Heb ineens zin in vla.... ;)
p1020027.jpg



Emielvenlo
Het gaat mij niet om het lawaai, maar om dat ik bijna van het ding afwaai.
motor.jpg



Erik99
Ik zou voor een rooie gaan, die zijn sneller ;)
full



ExploWare
Ik ben hier om de mascotte te ondersteunen... ;)
cbr1000frijdend.jpg



FleuRR
Het is gelukt!
fleurr.jpg



Hans-cbr1000
Ik ben het niet, ben nog wakker (en lig niet bij Vera op de bank) ;)
9fcd93b12d4e1b397d914a6866f502d1



Herrieman
Vanmiddag nieuwe sloffen laten aanmeten...
b63b1ce4532f70a94b65c083e7a021c5



Jetjock
Een kikje voordat oma weer langskomt :+
9303c9a5fee994f9d40b13c77e4b9d97



Kaydecop
Ich bin so schön, ich bin zo toll....
laserop.jpg



Kermit de Hond
Oh jee, nu moet ik dit toppic blocken voor m'n meissie, anders legt ze de DD aan de ketting... -O-
378a3336b842f39e14360690aec57e47



Kimkognito
Die vrouw van mij kreeg het knopje niet ingedrukt... heb daar dus 6 minuten m'n buik staan inhouden...
kimkognito.jpg



Largo-74
Beetje domme vraag misschien, maar ik ben nooit zo handig met dat soort dingen :?
largo.jpg



Liban
Zag Largo in een jurk ff gauw voorbij schuiven met 2 appels????
liban.jpg



Rookie
Ik zeg PICCIES!!!!!!!!
rookierm.jpg



Wet Piston
Pff wa ken ik een onzin tiepen zeg...
DSC_0614.JPG





Inmiddels EX-CBR 1000F rijder(s): (die in ons gezellige topic nog steeds mee blijven tikken)

M-J A.K.A. Frogger - onze persoonlijke Grashopper
DSC_0617.JPG




En natuurlijk de trouwe Co's


Helly70
helly2.jpg


PrimaVera
primavera.jpg


Blijke




Eervolle vermelding wegens verrichtte diensten voor vorige topics:
Hans_CBR
hanscbr.jpg




Inmiddels uit het zicht verdwenen:
V4-Richard
Bartdeleeuw
motor%25005.JPG

Jmarsman




Wil jij ook met je edele stalen ros in de OP prijken, stuur dan een berichtje of post wat reakties, zodat ook jij in deel 7 zult verschijnen.

Heb je liever een ge-update versie van je motor (of jezelf), let me know too!

* Is je nummerplaat teveel in beeld? Shop die dan even weg, en pb mij de versie, dan wordt het zsm aangepast.

Disclaimer: Be careful. Everything you say in this topic can & will be used against you! })
 
Laatst bewerkt:
Fipo!!?


Yes Yes!! *O* *O*

Ik zeg Toppie DJ!! (of is dat alweer zoooo 2001 ofzoiets :+ )

Vooral de titel is subliem! :}
 
Laatst bewerkt:
Hahaha ja Helly, moet je maar sneller reageeren :-P

Ach ja, beter goed gejat dan slecht bedacht ;-) Dank, dank :)

Fipo = first post...
 
Even een post om het topic in myreact vast te zetten. Ik post wel niet zoveel, maar lees alles ;)
 
PFFFF...Deel 7 alweer, tjonge.....wat kunnen wij een berg onzin uitkramen zeg :+

Maar we gaan er hier, gewoon mee verder.....toppie gedaan DJ
 
Laatst bewerkt:
Hee DJ
Goed gedaan man ziet er weer goed uit
Enne ik sta helemaal achter dat van glijden naar gummen hahahahahaha past goed bij mijn hobby zeg maar of zoiets
Ik zal bij de eerst volgende M&G wel even laten zien wat gummen is aan Helly _O-.
Lijkt mij een goed plan i love the smell of burning rubber _O-.
full


Ik ga morgen ook weer lekker woon werk verkeer :] doen met de dikke
Ik mis trouwens wel iets in de OP over de toertocht die we gedaan hebben in de omgeving van Kampen afgelopen jaar of heb ik daar overheen gelezen?
Motorgroet uit Nw Weerdinge
Daddy Philipsen
 
Laatst bewerkt:
Daddy, heel scherp! Is zojuist toegevoegd. Bij de volgende M&G wel oude sloffen op je DD monteren ;)
 
hahahahha dat kan gauw
Beetje besluiteloos he onze zuiderburen maar ja wat wil je ook met al die taal barrieres.
Enne over volgende M&G ouwe sloffen zijn zo geregeld _O- hahahahha
Daddy Philipsen
 
Laatst bewerkt:
Het 'drukke westen' present :P , goed gedaan weer...

Sterke timing ook.. Vandaag koekblik ingeleverd... vanaf morgen weer diehard weer of geen weer op de brommer...
 
Chase, respect! Zo deed ik het vroeger ook voordat ik een "watje" werd.

Ik zit gelukkig in het wat rustigere zuiden, hoewel de laatste tijd de A76 steeds vaker in de filemeldingen terecht komt. En tja als ik privé een auto moet kopen ben ik simpelweg veel meer geld kwijt.. als ik geen kids had, had ik nu waarschijnlijk nog steeds geen auto(rijbewijs).
 
mwaa... gaap gaap ...

slaap modus uit ppf goede avond...

lekker zo op de bank ff nixen ... laptop op schoot meisse kijkt rtl x factor...

weeekeeenddd....
 
Chase, respect! Zo deed ik het vroeger ook voordat ik een "watje" werd.

Ik zit gelukkig in het wat rustigere zuiden, hoewel de laatste tijd de A76 steeds vaker in de filemeldingen terecht komt. En tja als ik privé een auto moet kopen ben ik simpelweg veel meer geld kwijt.. als ik geen kids had, had ik nu waarschijnlijk nog steeds geen auto(rijbewijs).
Het scheelt mij 3 uur reistijd per dag.. de keuze was snel gemaakt... A4, A10 is gewoon drama..
 
Na wat briefwisselingen, telefoongesprekken en misverstanden heb ik inmiddels helm en handschoenen van de verzekering vergoed gekregen. Dus die kan ik gaan vervangen.
Aanschafkosten waren bij elkaar bijna 550 euro en ik heb 500 vergoed gekregen. Minimale afschrijving toegepast dus maar ze waren ook pas 4 maanden oud.

Broek, jas en motorschade zijn nog niet geregeld. Dat loopt nog en zal ook nog wel wat telefoontjes kosten voor alles geregeld is.
 
Mogguh :W

Erik, het is een begin, hoop dat je het grootste deel vergoed krijgt. Die verzekering van mij is nog steeds bezig om alles op een rijtje te krijgen. Tegenpartij heeft het verhaal veranderd :(

Kermit, denk dat dat ene gaatje een waterdrain is gezien de positie ervan.

Kan van de week ook weer verder met knutselen aan de DD, eerst de kappen er weer op. Dan is er tenminste 1-tje klaar om te rijden :] *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan