Zelf anodiseren, het is gelukt!

optics

MF'er
12 aug 2010
84
0
GRUNN tegenwoordig
Het is dus gelukt:

IMG00051-20110222-0030.jpg


IMG00049-20110222-0030.jpg


Het is aan massieve kaarsenstandaard van alu, welke ik eerst 10minuten in caustic soda heb gelegd voor het MATTE effect.

Vanmiddag ga ik iets hoogglans anodiseren, daarna post ik fotos en misschien later wel een how-to als er interesse naar is.
 
ff een mededeling voor de toekomstige doe het zelfers.
a. bepaalde giet aluminium zijn niet te anodiseren.(of zelfs tepoedercoaten)
b. pas op met het polijsten, dit kan lelijke vlekken geven na anodiseren.
dit ben ik teweten gekomen nadat het a. niet lukte of b. er niet mooi uitzag.
 
ff een mededeling voor de toekomstige doe het zelfers.
a. bepaalde giet aluminium zijn niet te anodiseren.(of zelfs tepoedercoaten)
b. pas op met het polijsten, dit kan lelijke vlekken geven na anodiseren.
dit ben ik teweten gekomen nadat het a. niet lukte of b. er niet mooi uitzag.


klopt, vandaar ook de dat er een polijsttrommel in aanbouw is, zodat het aan alle kanten even egaal word. met de hand kan dat gewoon weg niet.
 
op me vorige werk hadden we ook een vibratron (afbraamtrommel) staan, werkstukken werden niet gepolijst, maar het oppervlak werd wel egaal, dwz geen freessporen meer, hoekjes licht afgerond etc.

wel goed uitspoelen, er blijft altijd wat kalk/oxide residu achter in potgaatjes etc.

RVS werd na een paar uur trommel ook heelllll mooi :} dat ging wel richting het polijsten mits gefreesd met de juiste oppervlakte ruwheid :Y
 
op me vorige werk hadden we ook een vibratron (afbraamtrommel) staan, werkstukken werden niet gepolijst, maar het oppervlak werd wel egaal, dwz geen freessporen meer, hoekjes licht afgerond etc.

wel goed uitspoelen, er blijft altijd wat kalk/oxide residu achter in potgaatjes etc.

RVS werd na een paar uur trommel ook heelllll mooi :} dat ging wel richting het polijsten mits gefreesd met de juiste oppervlakte ruwheid :Y


wij ( ik en conducteur ) zijn bezig met een polijst trommel. dus niet een vibratron. we hebben een oude droger gesloopt voor de motor en regelunit er tussen gebouwd zodat we het toerental kunnen regelen. dus de trommel gaat echt rond draaien en dus niet trillen. we bouwen hoogstwaarschijnlijk dit weekend een frame waar we de motor en de trommel op kunnen bouwen. trommel waterdicht maken etc. nou zitten we alleen nog in dubio welke trommel we gaan gebruiken. ivm met de grootte.
 
Wie heeft er connecties voor mij :-D, liefste in het zuiden!

vast wel iemand..

kan het wel voor je regelen hier in groningen, maar moet je je spullen langsbrengen of opsturen.. dan kan ik het als het kalar is weer terugsturen, maar kost je wel 2x tnt pakketpost ;)

denk dat je dan goedkoper uitbent bij jou in de buurt..

hier moet je rekenen op een paar tientjes per velg.

een heel frame kost volgens mij 50 a 90euro

voor onderdelen als vorkpoten, schetsplaten ben je denk ik zon 15 tot 30euro kwijt..

voor onderdelen als kroonplaten betaal je denk ik 5-10eu..


en hoe meer je laat coaten, hoe goedkoper het word..

Ik en Zjimmy komen er ookal jaren.. heb er eens een frame, vorkpoten, 2xkroonplaat, stepjes, 2xvelg laten doen (in goud met flakes/glitters), heb er een filmpje van op Utube (telefoon-camera, 3 jaar geleden, slechte kwaliteit gewaarborgd haha):



Ow, en tijd geleden nog de velgen van mn z1000 laten doen (hoogglans zwart met flakes/glitters):

IMG000004.jpg


IMG000005.jpg
 
Laatst bewerkt:
vast wel iemand..

kan het wel voor je regelen hier in groningen, maar moet je je spullen langsbrengen of opsturen.. dan kan ik het als het kalar is weer terugsturen, maar kost je wel 2x tnt pakketpost ;)

denk dat je dan goedkoper uitbent bij jou in de buurt..

hier moet je rekenen op een paar tientjes per velg.

een heel frame kost volgens mij 50 a 90euro

voor onderdelen als vorkpoten, schetsplaten ben je denk ik zon 15 tot 30euro kwijt..

voor onderdelen als kroonplaten betaal je denk ik 5-10eu..


en hoe meer je laat coaten, hoe goedkoper het word..

Ik en Zjimmy komen er ookal jaren.. heb er eens een frame, vorkpoten, 2xkroonplaat, stepjes, 2xvelg laten doen (in goud met flakes/glitters), heb er een filmpje van op Utube (telefoon-camera, 3 jaar geleden, slechte kwaliteit gewaarborgd haha):



Ow, en tijd geleden nog de velgen van mn z1000 laten doen (hoogglans zwart met flakes/glitters):

[afbeelding]

[afbeelding]


alweer een paar proefstukjes gedaan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan