Het grote Honda Varadero topic!

drooggewicht vtr = 193
drooggewicht vara= 244

is toch al 50kg, maar zoiezo zal het sportievere blok wel een verschil maken...

wat verschil geven die wielen?

Hij stuurt stukken beter. Door het kleinere en bredere voorwiel kan ik hem nu veel beter een bocht ingooien. En het lijkt stukken beter :+
 
Hallo allemaal,

Ik heb mij van de week aangemeld bij dit forum. Ik woon als tukker tijdelijk in Coevorden en rij een Honda Varadero uit '99. Officieel oranje met zilverkleurig tank. De vorige eigenaar heeft hem vervangen voor een donker grijze. Deze geweldige machine gekocht in 2012 met 43k op de teller. Vandaag na een kort ritje stand 110.992. Hiervoor had ik een Transalp maar die was me toch een beetje aan de lichte kant. De Vardero is vooral woon/werk verkeer en een aantal (meerdaagse) tourritten door bij voorkeur Duitsland. Schwarzwald is geweldig om te rijden. Ik rij bij voorkeur het liefst alleen maar een route met alleen Varadero rijders lijkt me ook wel wat. Ik ben geen sleutelaar en heb een gouden adresje voor onderhoud. In september 2014 een lichte aanrijding gehad bij Amersfoort, motor licht beschadigd maar nog steeds last van mn schouder en 14 km file :P
Naast deze Varadero heb ik ook nog een Suzuki Intruder uit '89, een lekkere chopper.

full
 
Overigens, ik heb het gedeelte over de uitlaten gelezen. Op mijn Varadero heeft de vorige eigenaar pijpjes op de uiteinden van de motor gezet. Hierdoor wordt het geluid wat afgeknepen. Dat geeft een mooi donker geluid.

Nog even de sticker bestellen en voila.
full
 
Iemand hier toevallig een werkplaatshandboek voor een Dero SD02 uit 2004 ?
Of weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
Normaal gesproken heb ik dit niet nodig maar ik wil me toch eens wat verder in dat HISS verhaal verdiepen.
Is wel makkelijk om het schema er bij te hebben dan.
 
Een beetje laat, maar volgens mij als je even zoekt op "Honda Xl1000V Varadero Service Manual En" kan de service manual zo op internet gevonden worden (dit is niet het hayes werkplaatshandboek, die staat nog steeds op mijn "misschien"lijst. Een beetje prijzig).
Aangezien hij op zoveel plaatsen gedeeld wordt, ga ik er even van uit dat dit om een vrije uitgave gaat, en dus niet een betaald boek.
 
Hoi allemaal,

2 weken geleden ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Carbudero uit 2000 met 52.000 km op de teller. Net ingelopen dus ;)
Zoals te zien is op de foto's ligt er een plasje olie onder de motor.....
Bij de eerste rit na aanschaffen beetje hard een verkeersdrempel gepakt, tja je hebt net voor niets een hoogpoter toch.... Bij de eerste stop olie en rook onder de motor vandaan |(
Schokbreker lek en de olie droop op een uitlaatbocht. Nu is de schokbreker helemaal leeg en voelt de achterkant als een skippybal/trampoline. Meteen maar een Hyperpro demper besteld na het lezen van het forum. Verwacht een andere dero terug na alle verhalen. Volgend jaar de voorkant ook maar voorzien van progressieve vervangingsveren.

De schokbreker wil ik zelf gaan vervangen en later een keer bij Hyperpro langsgaan om de afstelling te laten checken.

Heeft er iemand ervaring met het zelf vervangen van de schokbreker? Tips of do's and don'ts?

Ik las dat er vaker digitale versies van het wph worden gedeeld op aanvraag. Zou iemand mij daaraan kunnen helpen?

Ik hoop snel weer op pad te kunnen met de Dero. Zijn er al plannen voor een treffen deze zomer? Ben graag van de partij! :]

Groet,

Balder
full
 
Hallo een ieder al zoekende naar mede Varadero rijders,...ook ik doe mee bij deze,..heb sinds kort ook een Varadero aangeschaft,..en nu ik hier toch ben,..graag als iemand een Bagstar of Corbin zadel te koop heeft,(ben een klein mannetje van 1.71 ;-) )..of iemand weet,..hoor/lees ik het graag.Alvast bedankt and take care,..;-)
 
Een beetje laat, maar volgens mij als je even zoekt op "Honda Xl1000V Varadero Service Manual En" kan de service manual zo op internet gevonden worden (dit is niet het hayes werkplaatshandboek, die staat nog steeds op mijn "misschien"lijst. Een beetje prijzig).
Aangezien hij op zoveel plaatsen gedeeld wordt, ga ik er even van uit dat dit om een vrije uitgave gaat, en dus niet een betaald boek.

En dat is veelal de manual voor het oude type..de sd01.
Het boekie voor de sd02 is daarentegen moeilijker te vinden. ;(
 
Iemand hier toevallig een werkplaatshandboek voor een Dero SD02 uit 2004 ?
Of weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
Normaal gesproken heb ik dit niet nodig maar ik wil me toch eens wat verder in dat HISS verhaal verdiepen.
Is wel makkelijk om het schema er bij te hebben dan.

Ik heb er 1, gekocht bij mlmparts.nl
 
Hoi Stephan, ik heb geen ervaring met Cruise Control op de varadero, maar ik zit er over te denken de Kaoko bij mlmparts te bestellen. Welke had jij in gedachten?
 
Hi guys,

Ik had me ook verdiept in cruise control. Die Kaoko vind ik reteduur (124,95 voor een draaibaar knopje) en ik heb er nu eentje opzitten van Vistacruise.
Die had ik vorig jaar gekocht op ebay voor 24,95 (scheelt 100 euro!).
Hij werkt echt perfect.

Voorheen had ik een BMW met vergelijkbaar systeem als die kaoko, maar dan van Wunderlich ofzo, werkt goed hoor maar die vistacruise vind ik makkelijker in gebruik.

Succes ermee!
 
Dit is mijn Varadero. Ik besloten om hem toch te gaan verkopen.. Als iemand intersse heeft, laat het me dan weten. Onlangs grote beurt gehad en benzinepomp vervangen.
Advertentie staat ook op motorshopper.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan