Het grote Honda Varadero topic!

Hoi Stephan, ik heb geen ervaring met Cruise Control op de varadero, maar ik zit er over te denken de Kaoko bij mlmparts te bestellen. Welke had jij in gedachten?

Is dat degene waar je de hele handvat moet vervangen, aangezien ik handvatverwarming heb gaat dat lastig worden.

Zag op ebay een setje maar leek mij een beetje cheap uitzien
 
Nee, je vervangt het stuurgewicht. Ik heb zelf ook handvatverwarming. Ik wacht nog heel even, eerst een kettingsmeersysteem voor m'n nieuwe ketting!
 
Ik heb de Varadero nu een paar maanden mijn Varadero en ik heb het vanavond weer eens geprobeerd. Maar ik krijg dat ding gewoon niet op zijn middenbok. Ik weeg zelf tegen de 90 kilo. Is er een truukje voor ofzo.
Omdat ik een beetje zit te klooien ben ik ook nog eens bang hem om te laten vallen :(
Heb jaren lang een VFR gehad en daar ging het wel altijd goed mee en is toch niet echt een lichte motor.
 
Ik heb de Varadero nu een paar maanden mijn Varadero en ik heb het vanavond weer eens geprobeerd. Maar ik krijg dat ding gewoon niet op zijn middenbok. Ik weeg zelf tegen de 90 kilo. Is er een truukje voor ofzo.
Is jouw Varadero toevallig niet verlaagd? Originele Honda middenbok, of aftermarket?
Mijne is ook verlaagd, achter andere driehoeken, en voor 35mm doorgestoken, opbokken blijft moeilijk, maar anders is de motor mij echt te hoog.

Rij de motor met het achterwiel eens op een verhoging, een plankje, of een stoeptegel ofzo.
Als het dan wel lukt denk ik dat je motor verlaagd is.

Ik hou bij opbokken trouwens altijd de zijstandaard uitstaan, mocht het fout gaan dan zorg ik dat de motor over links valt, en de zijstandaard hem opvangt.
 
Laatst bewerkt:
Is jouw Varadero toevallig niet verlaagd? Originele Honda middenbok, of aftermarket?
Mijne is ook verlaagd, achter andere driehoeken, en voor 35mm doorgestoken, opbokken blijft moeilijk, maar anders is de motor mij echt te hoog.

Rij de motor met het achterwiel eens op een verhoging, een plankje, of een stoeptegel ofzo.
Als het dan wel lukt denk ik dat je motor verlaagd is.

Ik hou bij opbokken trouwens altijd de zijstandaard uitstaan, mocht het fout gaan dan zorg ik dat de motor over links valt, en de zijstandaard hem opvangt.

Ik heb niet het idee dat hij verlaagd is, maar ik kan het zeker eens proberen.
 
Het ging makkelijker ja, lager vast pakken en met linker voet ipv rechter voet de middenbok omlaag drukken.
Nog wel iets meer oefenen :+
 
Hey, heb sinds drie weken een varadero van 2006. Een droom die uit komt ! Vandaag een 300 km gereden , na een 20km viel de moter eens uit. De tripmeter stond weer op 0 . Nadien niet meer meegemaakt, welke zou de de reden hiervan kunnen zijn ? De overige 280km geen problemen meer had .
 
Ik zag dat ik de olie moet bijvullen van mijn '99 Varadero. Maar wat gooien jullie er in? In mijn Aprilia Falco gooide ik Motul 5100 15W50, ik zag dat er in de Varadero 10W40 moet. MAar moet ik nog ergens op letten? Of gewoon ook weer Motul halen?
 
Hallo

Als je olie moet bijvullen wit dit zeggen dat de olie ergens naartoe gaat.
Ik zou toch eens controleren waar deze naartoe gaat. Ergens een lekje?
Hoeveel olie verbruikt ie op hoeveel km?
Mijn Vara's verbruiken geen druppel olie en de ene heeft toch +-90000km.

Anders inderdaad gewoon 10W40 opgooien.

Of onderhoudje doen, om de 6000km komt er bij mij nieuwe olie op.

Groetjes
 
Hallo

Als je olie moet bijvullen wit dit zeggen dat de olie ergens naartoe gaat.
Ik zou toch eens controleren waar deze naartoe gaat. Ergens een lekje?
Hoeveel olie verbruikt ie op hoeveel km?
Mijn Vara's verbruiken geen druppel olie en de ene heeft toch +-90000km.

Anders inderdaad gewoon 10W40 opgooien.

Of onderhoudje doen, om de 6000km komt er bij mij nieuwe olie op.

Groetjes

Ik heb hem niet betrapt op het lekken van olie, maar ik sprak vanochtend iemand die van het weekend achter mij heeft gereden (tochtje Eiffel) en die zei dat hij wel een beetje rook/stonk. Dus ik denk dat de olie er via de uitlaat weer uit gaat.

Ik doe er gewoon even nieuw filter en olie in, ik weet niet precies wanneer de vorige eigenaar dat heeft gedaan.
 
Hey, heb sinds drie weken een varadero van 2006. Een droom die uit komt ! Vandaag een 300 km gereden , na een 20km viel de moter eens uit. De tripmeter stond weer op 0 . Nadien niet meer meegemaakt, welke zou de de reden hiervan kunnen zijn ? De overige 280km geen problemen meer had .


Ondertussen gevonden en opgelost :Y
 
vertel aub!!

Vandaag net nieuwe vering onder m'n vara gestoken.
Heb me een setje van wilber Beringen laten aanpraten. Morgen een testrit maken.
Iemand soms ervaring met Wilbers vering??

Grtz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan