Racen op een R1 2007 en nieuwer

Dinsdag en woensdag mijn eerste dagen Assen gedaan. Met voorsprong het mooiste circuit wat ik tot nu toe heb gedaan. Mijn beste tijd was een 1.57,2. Ik reed in de tragere snelle groep maar denk dat de hogere groep ook mogelijk was geweest. De R1 2007 is echt een zalige moto. Voor degene die er ook waren, ik reed met een blauw met witte R1.
 
Gaaf he ;) welke groep reed je?

Ik zat in de eerste 4 sessies in de langzame snelle groep en de laatste twee sessies in de snelle snelle groep.

Ik reed in de groep minder snel. Even de kat uit de boom kijken :+ .

Je kunt de bochten daar veel sneller pakken dan gedacht. Begonnen met 2.18, uiteindelijk 2.04 gereden.
Voor een eerste keer prima :] .

Volgende keer toch maar wat meer dagjes boeken in Assen. Vond t er ook een stuk professioneler aan toe gaan dan bijvoorbeeld Zolder en een stuk minder druk!
 
Dinsdag en woensdag mijn eerste dagen Assen gedaan. Met voorsprong het mooiste circuit wat ik tot nu toe heb gedaan. Mijn beste tijd was een 1.57,2. Ik reed in de tragere snelle groep maar denk dat de hogere groep ook mogelijk was geweest. De R1 2007 is echt een zalige moto. Voor degene die er ook waren, ik reed met een blauw met witte R1.
1:57 is zeker een goede tijd en al helemaal voor een 1e keer.

Nu kun je mooi meedoen met de OW Cup :+

Ennuh mooiste circuit in Nederland bedoel je :+

Vind Spa stukken mooier :P
 
Laatst bewerkt:
1:57 is zeker een goede tijd en al helemaal voor een 1e keer.

Nu kun je mooi meedoen met de OW Cup :+

Ennuh mooiste circuit in Nederland bedoel je :+

Vind Spa stukken mooier :P

Ik schaam me om het te zeggen, maar ben nog nooit in spa geweest ☺️. De tijden in Assen zeggen me niet zoveel want was de eerste keer. Weet niet wat er snel is, was wel de snelste van de groep 😉. Heb de 1.57 in de 4de sessie op de eerste dag gereden. Circuit ligt me dus wel 😀.
 
Dit is mijn machine 👍🏻
full
 
Mooi ding! We moeten de volgende keer even een r1 meeting doen, of iig even samen oprijden. Ik rijd ongeveer dezelfde tijden.

Wij stonden dinsdag en woensdag bij die grijze bus met SAP erop op het terein.
 
Mooi ding! We moeten de volgende keer even een r1 meeting doen, of iig even samen oprijden. Ik rijd ongeveer dezelfde tijden.

Wij stonden dinsdag en woensdag bij die grijze bus met SAP erop op het terein.

Assen zal voor mij voor volgend seizoen zijn. Ik denk niet dat ik je gezien heb. Reed je in de andere groep. Ik stond vrij achteraan met nog 2 andere kameraden. Witte r1 2008 en rode Honda cbr 1000
 
Ik schaam me om het te zeggen, maar ben nog nooit in spa geweest ☺️. De tijden in Assen zeggen me niet zoveel want was de eerste keer. Weet niet wat er snel is, was wel de snelste van de groep 😉. Heb de 1.57 in de 4de sessie op de eerste dag gereden. Circuit ligt me dus wel 😀.
De meeste gasten die een beetje tijden rijden en gewoon als hobby doen zitten rond de 2:00 denk ik.
 
Ik zit aan de 1.45, hopelijk volgend seizoen richting 1.43, maar denk dat ik dan best de vering laat doen.
Ik rij nog steeds met originele vering die het best goed doet trouwens.

1.45 is een nette tijd :Y 1.45 is ook wat ik mezelf als doel heb gesteld, ik wil binnenkort een Advanced Rider Training op Zolder gaan doen, als dat niet helpt wil ik wel een keer een sleepje van jou :]

Ik rijd zelf ook met de originele vering en remmen, ook heel tevreden over. Wil deze R1 nog een seizoen rijden en dan daarna overstappen op een big bang (met andere vering etc. erop bij voorkeur).
 
1.45 is een nette tijd :Y 1.45 is ook wat ik mezelf als doel heb gesteld, ik wil binnenkort een Advanced Rider Training op Zolder gaan doen, als dat niet helpt wil ik wel een keer een sleepje van jou :]

Ik rijd zelf ook met de originele vering en remmen, ook heel tevreden over. Wil deze R1 nog een seizoen rijden en dan daarna overstappen op een big bang (met andere vering etc. erop bij voorkeur).

Een kameraad van mij rijdt 1.35 in zolder met een R1 2007. Hij heeft een big bang gehad, maar heeft die terug ingeruild voor het 2007 model omdat die beter stuurde en hogere top had. Weet niet of je er goed aan doet om een big bang te kopen. Filmpjes van kameraad vind je onder shriky op you tube
 
Niets mis met een Big bang hoor! Met de R1 2007 ook niet trouwens. Blokken zijn heel verschillend. RN19 heeft meer topvermogen en de RN22 meer koppe en heel smooth waardoor hij veel vertrouwen geeft. Althans dat is hoe ik t heb ervaren. Rij nu 2 jaar op m'n bigbang en met 175pk op t achterwiel geen gebrek aan vermogen hoor. Ja vergeleken de nieuwe generatie motoren met 200pk wel.
 
Niets mis met een Big bang hoor! Met de R1 2007 ook niet trouwens. Blokken zijn heel verschillend. RN19 heeft meer topvermogen en de RN22 meer koppe en heel smooth waardoor hij veel vertrouwen geeft. Althans dat is hoe ik t heb ervaren. Rij nu 2 jaar op m'n bigbang en met 175pk op t achterwiel geen gebrek aan vermogen hoor. Ja vergeleken de nieuwe generatie motoren met 200pk wel.

Ja zelf weet ik het niet, heb er nooit mee gereden. Heb wel opgevangen dat ze durven warmlopen en niet zo fijn sturen als het vorig model, tenzij je vanalles wijzigt aan het rijwielgedeelte. Het belangrijkste is zelf een goed gevoel hebben op de moto. De rest is bijzaak.
 
Shriky filmpjes zijn bij mij ook bekend, zeker een goede rijder. Zelf ben ik gewoon fan van het geluid van de bigbang en heb eigenlijk niet op het vorige model gereden, dus kan het eigenlijk niet vergelijken. Ik wil volgend jaar ook een A.R.T. gaan doen, mijn tijden zijn momenteel rond de 1.49 a 1.50
 
Ik was dinsdag de 16e op Assen met MSH, na de 1e sessie werden de groepen opnieuw ingedeeld. Goede actie van Peter, de snelheid verschillen waren daarna minder groot onderling. Lekker 6 sessies kunnen rijden, wel gesloopt eind van de dag.
Mijn olielampje begint te branden na 6 rondjes als ik daarna rustig de paddock op rij gaat het weer uit.
Ik heb begrepen dat het lampje schakelt op olieniveau dmv een vlotter er zit echter ruim voldoende in, iemand wel eens soort gelijke ervaring gehad.

R1 2010.

Maaruh.... niemand ooit een brandend olielampje gehad op de R1??
 
Terug
Bovenaan Onderaan