Racen op een R1 2007 en nieuwer

Ik wel, afgelopen dag op Zolder! Maar ik had een olielekkage, dus ik denk dat het systeem de druk niet kon houden, want het niveau was gewoon af te lezen in het peilglaasje...
 
Laatst bewerkt:
Mijn olielampje begon meteen te branden toen die de 104 graden aantikte, maar dat komt omdat mijn vinnen niet aangesloten waren.
 
Hmmm.. :? verwarrend bovenstaande reacties, ik meen dat het olielampje alleen maar een olieniveau beveiliging (vlottertje) is en geen druk of temperatuur :/
 
Nee, want mijn olielampje gaat ook branden als ik in de pit sta met draaiende motor. Mijn motor heeft namelijk geen koelfan meer, waardoor de temperatuur dan snel oploopt
 
Nee, want mijn olielampje gaat ook branden als ik in de pit sta met draaiende motor. Mijn motor heeft namelijk geen koelfan meer, waardoor de temperatuur dan snel oploopt

Dan draai je de motor wel te warm.

In parc ferme de motor warm draaien tot een 85 graden, dan uitzetten. Zodra je de baan op kan start je de motor weer.

Na de sessie gelijk de baan af en de motor direct uitzetten.
 
Ik ben nog even de technische manual ingedoken en het olie lampje wordt alleen aan gestuurd door de olieniveau sensor. Dus temperatuur en druk hebben geen invloed. Echter heb ik het vermoeden dat de weerstand van de sensor (als deze verouderd is) wel wat temperatuur afhankelijk is (wordt)en dit het branden van het lampje kan veroorzaken. In mijn geval is er eigenlijk niets aan de hand koelwater temp was 85gr en voldoende olie in het carter. Toch niet fijn zo een brandend lampje dus ik ga de weerstand van de sensor meten.
 
Om de hoeveel km laten jullie de kleppen regelen.
Circuitgericht bedoel ik dan, geen straatkm. En heb al opgevangen dat de koppelingsplaten goed slijten. Hoelang gaan die ongeveer mee?
 
Dan draai je de motor wel te warm.

In parc ferme de motor warm draaien tot een 85 graden, dan uitzetten. Zodra je de baan op kan start je de motor weer.

Na de sessie gelijk de baan af en de motor direct uitzetten.
Ik begrijp het principe daar achter wel, dat hoef je niet uit te leggen ;) Heb dat ook maar één keer gehad. Het is alleen om aan te duiden dat het lampje meerdere functies heeft...
 
Als het werkt zoals ik denk dat het zou moeten werken :+ dan werkt het door middel van een 'kamertje' met een gat/kanaal in de onderkant waardoor de olie wegloopt. Dit kamertje wordt door de oliepomp constant volgepompt, en loopt dus ook constant leeg. Maar de flow is hier zo van aangepast (aanvoer/afvoer) dat deze eigenlijk altijd vol zit (en hier zit dus ook de niveaumeting in)
Nu kan het dus zijn dat als je olie te dun (warm) is dat het sneller wegloopt, dus niveau daalt, dus lampje gaat branden.

Maar als je dan een beetje toeren maakt draait je oliepomp ook weer sneller = meer olie aanvoer.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :+
 
Gisteren tijdens de endurance op Assen heeft mn koppeling t begeven. Vervangen voor standaard of zijn er goede upgrades verkrijgbaar?

Ik had mijn clutch boss assy stuk en die heb ik vervangen door een replica. Op internet zie je ook veel mensen die voor een barnes racing clutch, maar daar vond ik ook weer slechte verhalen over dus ben ik uiteindelijk maar voor replica van origineel gegaan.
 
Heeft er iemand nog goede settings voor de stock r1 2007 vering? (ik weeg 103 kg)
De schoonvader van Chrisjemol heeft een goede standaard setting uit Amerika, misschien als Chris dit leest dat hij het ff aan zijn schoonvader kan vragen of hij het hier ff neer kan zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan