Racen op een R1 2007 en nieuwer

Ik heb mijn koppelingsdeksel vervangen.. nu doet mijn koppeling niks.... of de koppeling zit niet goed op het tandwiel, of hij zit niet vergenoeg gedraaid denk ik..... ga morgen nog een keer kijken, was er nu even klaar mee.... nu een korte vraag;

Kan de deksel er eventueel af wanneer er al olie in het blok zit?? Volgens mij komt het olie niet tot in de deksel wanneer het gezakt is toch??
 
Ik heb mijn koppelingsdeksel vervangen.. nu doet mijn koppeling niks.... of de koppeling zit niet goed op het tandwiel, of hij zit niet vergenoeg gedraaid denk ik..... ga morgen nog een keer kijken, was er nu even klaar mee.... nu een korte vraag;

Kan de deksel er eventueel af wanneer er al olie in het blok zit?? Volgens mij komt het olie niet tot in de deksel wanneer het gezakt is toch??

Kan gewoon op de bok. Je moet even de clip onder op de hevel los halen en dan het gaffeltje goed zetten.
 
het armpje onder je koppelingsdeksel moet goed staan
die moet zo staan dat met het deksel erop het kleine mini pijltje op je deksel uitlijnt met het ingeslagen puntje op de hevel
kan zijn dat je je deksel paar keer los/vast moet halen tot je de juiste stand hebt

daarna is het een kwestie van afstelling
 
het armpje onder je koppelingsdeksel moet goed staan
die moet zo staan dat met het deksel erop het kleine mini pijltje op je deksel uitlijnt met het ingeslagen puntje op de hevel
kan zijn dat je je deksel paar keer los/vast moet halen tot je de juiste stand hebt

daarna is het een kwestie van afstelling

Zal er dit weekend eens voor gaan zitten 😜👌🏻 Bedankt mannen!
 
Nouu.. het lukt nog niet echt 🙄 Weer 2 uur zitten kloten.. krijg hek maar niet goed! Lijkt dan alsof hij goed zit, maar ontkoppelen doet hij niet, lijkt dan net alsof de tandjes niet op elkaar zitten... echt heel vaag... morgen proberen om vast te zetten en dan die de onderkant het zwarte ringetje eraf en hem dan goed te zetten 🙄
 
Nouu.. het lukt nog niet echt 🙄 Weer 2 uur zitten kloten.. krijg hek maar niet goed! Lijkt dan alsof hij goed zit, maar ontkoppelen doet hij niet, lijkt dan net alsof de tandjes niet op elkaar zitten... echt heel vaag... morgen proberen om vast te zetten en dan die de onderkant het zwarte ringetje eraf en hem dan goed te zetten 🙄

Toch moeilijker dan ik dacht precies. Ik dacht deksel af, nieuwe pakking, andere erop en klaar.
 
Stelt niet voor als je weet waar je op moet letten. Er staat op het armpje een balletje of streepje die moet je gekijkt zetten met het merk tekentje dat is ook een streepje of balletje dan staat hij goed.

Zoek anders op YouTube daar staat het vol met filmpjes ervan. Als je het 1x hebt gedaan stelt het niks voor.
 
Dat is idd een btje gekloot, het beste werkt om tijdens het terug zetten van de deksel met 2 vingers de tandjes de goede kant op te laten wijzen en op de juiste plek te houden en op het juiste moment het koppelings armpje te bewegen, met je andere hand.

Woon je in de buurt van Eindhoven? dan kan ik het wel voor je doen..
 
Dat is idd een btje gekloot, het beste werkt om tijdens het terug zetten van de deksel met 2 vingers de tandjes de goede kant op te laten wijzen en op de juiste plek te houden en op het juiste moment het koppelings armpje te bewegen, met je andere hand.

Woon je in de buurt van Eindhoven? dan kan ik het wel voor je doen..

Nee, woon bij Gouda... maar als het armpje goed staan met de cover, dan trekt de clutch niet 🙄 Oftewel, zit hij niet goed.. zet ik hem 1 "strakker" .. dan is de kabel weer te lang..

Maar kreeg nu een tip om gewoon het zwarte ringetje onder het armpje los te halen en dan goed zetten en vast maken... deze week nog maar eens proberen😂😂
 
Oma :W

Heb dit setje besteld voor de racer.
Het begint ergens op te lijken met de modificaties, nu nog een gearindicator en nog een paar dingen en dan is die wel af.

full
 
Ja eventueel ook binnenvering aan laten passen, ben toch niet zo snel genoeg dat er bv ohlins of K-tech onder moet.
 
Oma :W

Heb dit setje besteld voor de racer.
Het begint ergens op te lijken met de modificaties, nu nog een gearindicator en nog een paar dingen en dan is die wel af.

[afbeelding]

Vrij zeker dat ene bladeoffury die ook in de schuur had liggen, ik weet niet exact waarom, maar voor hem werkte die rearset in ieder geval niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan