Motor-Forum

Select Forum

welk 230v draaibankje????

Reg. datum:
22 jun. 2009
ik heb eigenlijk geen gegevens van de motor liggen, ik heb deze toen zelf gedraaid, gewikkeld enz...
als het goed is heb ik wel ergens een schema van de thyristorregeling die ik had gemaakt...
zal hem opzoeken en inscannen..
never forget my real friends

iedereen is gek, behalve ik!

Reg. datum:
27 jul. 2007
Met die tekeningen zou je alles die regeling toch moeten kunnen maken lijkt mij, zeker als je de oude regelaar nog hebt. Als het goed is kun je met deze tekeningen de oude componenten desolderen en de nieuwe erop kunnen bakken. Dit kan natuurlijk alleen als de printplaat nog goed is.
Dit is mijn mening en hier blijf ik bij!

Reg. datum:
22 jun. 2009
_O- nee die is letterlijk in rook opgegaan...
vandaar dat ik nu ook iets simpelers zoek om die motor te laten draaien..

Reg. datum:
27 jul. 2007
aahhh ok, ik hoop dat boutje je verder kan helpen. En anders staat er op mp nog een 220v motor van een emco te koop, misschien dat je daar dan meer mee kunt. (snel wezen er staat gereserveerd bij)

Martin Kawasaki GPz750

Reg. datum:
21 mei. 2007
http://link.marktplaats.nl/415820551
Is wel een originele Emco, maar vlgs mij in AziŽ gemaakt (deze zijn echt slechter)

http://link.marktplaats.nl/426681490
Is vlgs mij wel een Oosterijker.

Heb zelf ook Emco 8 (een Oostenrijker)

Greetz, Q
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Honda CB750F2; Kawasaki GPz750 (3x 2x 1x); Martin Kawasaki Z750 Free Jerryt

Reg. datum:
27 jul. 2007
he mrQ, zie je normaal gesproken meer bij g (jerryt) z'n topics. Wat zijn jouw ervaringen met de emco?

En mijn budget ligt toch meer in de buurt van 4 Š500 euro's jammer genoeg.

Reg. datum:
02 feb. 2008
deze dan?

http://link.marktplaats.nl/427314240
GL1000K1 1976, Z1300A1 1980, PC800 1991, GL1500 valkyrie 1995, EXC525 2005, Bonneville T100 2007.

Reg. datum:
27 jul. 2007
aangezien ik geen haast heb, denk ik toch dat ik naar een myford of een emco ga zoeken. En een bandschuurmachine van ferm ok, komt niet zo nauw, maar een draaibank??? No offence.

Maar toch bedankt voor het meezoeken, deze staat ongeveer op een 15minuten rijden van mijn huis 8-) (en 5 van mijn schoonouders :X ).

Martin Kawasaki GPz750

Reg. datum:
21 mei. 2007
quote:
bikerfreak schreef op 28 februari 2011 @ 20:06:
he mrQ, zie je normaal gesproken meer bij g (jerryt) z'n topics. Wat zijn jouw ervaringen met de emco?

En mijn budget ligt toch meer in de buurt van 4 Š500 euro's jammer genoeg.

Prima draaibankie. Heb 'm nu al een jaar of 10.

Greetz, Q
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Honda CB750F2; Kawasaki GPz750 (3x 2x 1x); Martin Kawasaki Z750 Free Jerryt

Reg. datum:
27 jul. 2007
vraagje, wat is het verschil tussen de emco compact 5 en de compact 8??? Ik zie er weinig verschil tussen, en heb er verder weinig info over gevonden.

snoep verstandig, lik m`n reet

Reg. datum:
27 aug. 2002
quote:
Testa-Rossa schreef op 25 februari 2011 @ 22:57:

[...]

Een frequentieregeling verliest altijd wel kracht, alleen is het meestal verwaarloosbaar (iets van 4% staat me bij). Maar van de frequentieregelaars van die goedkope chineze bankjes heb ik niet zo'n hoge pet op.

geen idee waar ze vandaan komen, maar de snelheid van de dubbeldekkers van de NS wordt ook met frequentie regelaars geregeld, die hebben toch kracht genoeg.
if everything seems to be under control, you`re not going fast enough -mario andretti- *My wife hates it. Which means it is great.*

Martin Kawasaki GPz750

Reg. datum:
21 mei. 2007
quote:
bikerfreak schreef op 28 februari 2011 @ 21:55:
vraagje, wat is het verschil tussen de emco compact 5 en de compact 8??? Ik zie er weinig verschil tussen, en heb er verder weinig info over gevonden.

Een Emco Compact 8 is groter en sterker.
Een Compact 5 is in mijn ogen te klein.

Greetz, Q

Reg. datum:
19 dec. 2006
@ petsch

En waar zie je mij beweren dat die 4% er toe leiden dat er onderin geen kracht genoeg meer is :?

Ik heb mijn regelaar tussen 10 en 90Hz lopen. Nooit problemen met koppel gehad op lage toeren. Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik voor laagtoerige bewerkingen (steken/kartelen enz.) altijd gewoon de pully's nog even omleg met oog op motorkoeling.
Testa-Rossa wijzigde dit bericht op maandag 28 februari 2011 22:13 (1%)
Honda CBR900RR Fireblade/Honda CBR250RR/Kawasaki ZX-6R/Suzuki DRZ400/KTM 380SX/YCS SP3 Daytona 190/YCF Factory Pilot Daytona 150/Sachs MadAss 125

snoep verstandig, lik m`n reet

Reg. datum:
27 aug. 2002
quote:
Testa-Rossa schreef op 28 februari 2011 @ 22:01:
@ petsch

En waar zie je mij beweren dat die 4% er toe leiden dat er onderin geen kracht genoeg meer is :?

Ik heb mijn regelaar tussen 10 en 90Hz lopen. Nooit problemen met koppel gehad op lage toeren. Ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat ik voor laagtoerige bewerkingen (steken/kartelen enz.) altijd gewoon de pully's nog even omleg met oog op motorkoeling.

dat las ik een beetje tussen de regels door, dus ik dacht ik knal er ook ff wat tussen door :)
pully`s werken idd ook nog steeds goed, maar daarben je met een frquentieregelaar natuurlijk wel vanaf, maar ja, daar zal denk ik ook wel weer voor betalen.
Er staan trouwens idd leuke hobbybankjes te koop in engeland.
if everything seems to be under control, you`re not going fast enough -mario andretti- *My wife hates it. Which means it is great.*

Reg. datum:
19 dec. 2006
Ja wat ik zeg, ik heb nog geen externe motorkoeling, dus ik wissel bij echt laagtoerige bewerkingen nog even gauw de riem, maar is een vlakke aandrijfriem die wissel je in 3 sec. In tegenstelling tot bijv. de V-snaren op een MyFord.

Frequentieregelaars voor lichtere motoren (tot 1,5kW) zijn niet zo belachelijk duur. Ik heb zelf een 2e hands, volledig programmeerbaar gekocht voor 100 euro. Destijds door de verkoper helemaal hier omgestekkerd en ingeregeld en met een bedieningspaneeltje erbij (inbegrepen bij de genoemde prijs). En mocht je het ooit verkopen dan krijg je zoiets er ook wel voor terug.
Honda CBR900RR Fireblade/Honda CBR250RR/Kawasaki ZX-6R/Suzuki DRZ400/KTM 380SX/YCS SP3 Daytona 190/YCF Factory Pilot Daytona 150/Sachs MadAss 125

Martin Kawasaki GPz750

Reg. datum:
21 mei. 2007
quote:
Testa-Rossa schreef op 02 maart 2011 @ 22:18:
Ja wat ik zeg, ik heb nog geen externe motorkoeling, dus ik wissel bij echt laagtoerige bewerkingen nog even gauw de riem, maar is een vlakke aandrijfriem die wissel je in 3 sec. In tegenstelling tot bijv. de V-snaren op een MyFord.

Frequentieregelaars voor lichtere motoren (tot 1,5kW) zijn niet zo belachelijk duur. Ik heb zelf een 2e hands, volledig programmeerbaar gekocht voor 100 euro. Destijds door de verkoper helemaal hier omgestekkerd en ingeregeld en met een bedieningspaneeltje erbij (inbegrepen bij de genoemde prijs). En mocht je het ooit verkopen dan krijg je zoiets er ook wel voor terug.

Let op dat een 220V motor niet op een freq.regelaar kan.
Je moet dan de motor vervangen door een 3 fase motor (ik dacht 3x220V)

Greetz, Q

Reg. datum:
13 nov. 2006
quote:
Mr.Q schreef op 03 maart 2011 @ 10:22:

[...]

Let op dat een 220V motor niet op een freq.regelaar kan.
Je moet dan de motor vervangen door een 3 fase motor (ik dacht 3x220V)

Greetz, Q

3-fase motoren zijn niet duur.

Ik heb 5 jaar geleden mijn Emco V-10P omgebouwd naar VFD.

Standaard 3-fase electromotor (nieuw): 88 Euro
Laten maken naar Emco maten (verlengde as voor ventilator, maten en spiebanen volgens model, afblinden andere zijde): 150 Euro.

Qua motorprijs zit je dan nog onder de Emco prijs (+/- 1984: 680 gulden), indien nog leverbaar.

Dan was het nog dat de standaard Emco motor bij draadsnijden niet altijd begreep dat je nu echt in z'n achteruit wilde, dan is zo'n VFD op zijn minst een feest.

Voor de rest uitsluitend voordelen, zelfs een mooier draaibeeld, want een 2-fase motor heeft er gratis een brommetje bij.

Reg. datum:
27 jul. 2007
heb net een emco gekocht *O* , alleen het is geen draaibank, maar een lintzaag. Dit stond niet in de planning, maar kon hem voor het geld niet laten. Nu eerst maar even sparen 8-) .

Reg. datum:
22 jun. 2009
hey boutje, had je nog gekeken?

Reg. datum:
04 jul. 2004
quote:
doggy1966 schreef op 04 maart 2011 @ 20:27:
hey boutje, had je nog gekeken?

Ik heb helaas alleen 400 volt dc en 600 volt dc regelaars liggen.
Maar ik ben volgende week bezig bij een machinehandelaar die nog enorm veel van dit spul heeft liggen.
Zal ook daar even voor je kijken.

Reg. datum:
22 jun. 2009
oke..thanks ;)

Reg. datum:
27 jul. 2007
heb gisteren een een collega verteld dat ik een linzaag heb gekocht van een wazig Oosterijks merk emco ofzo, dat hij al vloekend en mij voor gek verklarend 50euro extra bood om hem over te nemen _O- . hij heeft zelf een emco maximat super 11 draaibank, en is daar super tevreden over :Y , is alleen 380v.

Reg. datum:
19 dec. 2006
Veel van die lichte motoren kan je trouwens zo omstekkeren he van 380V naar 230V.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.