Motor-Forum

Select Forum

welk 230v draaibankje????

iedereen is gek, behalve ik!

Reg. datum:
27 jul. 2007
hoe gaat dat precies? Met gebruik van een condensator?
Dit is mijn mening en hier blijf ik bij!

snoep verstandig, lik m`n reet

Reg. datum:
27 aug. 2002
quote:
Gixxer-harry schreef op 26 februari 2011 @ 21:29:
das nog maar een kleintje
Op mn vorige werk hadden we er eentje met 6m tussen de centers
Ik heb er eentje gezien krup in duitsland die kon 25m tussen de center en een diameter van 6m
De machinebediende zat op een bordes op het support

die hebben ze ook bij de hoogovens corus tata steel
if everything seems to be under control, you`re not going fast enough -mario andretti- *My wife hates it. Which means it is great.*

Reg. datum:
19 dec. 2006
quote:
bikerfreak schreef op 06 maart 2011 @ 09:16:
hoe gaat dat precies? Met gebruik van een condensator?

Met een '111'schakeling google er maar op
Honda CBR900RR Fireblade/Honda CBR250RR/Kawasaki ZX-6R/Suzuki DRZ400/KTM 380SX/YCS SP3 Daytona 190/YCF Factory Pilot Daytona 150/Sachs MadAss 125

nu even niet

Reg. datum:
24 mei. 2007
Ster-driehoek zal je bedoelen. Een 220/380 motor kan je d.m.v. een 220 freq.regelaar op drie fasen 220 in driehoek aansluiten op het aansluitblokje op de motor. Let wel de motor trekt meer ampere en is minder sterk dan als drie fasen 380.
TRX 850= yamaha big twin supersports

Reg. datum:
27 jul. 2007
tesat-rossa bedoel je zoals op deze sites, en dom natuurlijk, ik had het zelf ook kunnen opzoeken. Op steinmetz schakeling zoeken ging sneller.

http://www.circuitsonline.net/forum/view/6296
http://people.zeelandnet.nl/cantalou/steinmetz.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Steinmetzschakeling
bikerfreak wijzigde dit bericht op zondag 06 maart 2011 10:14 (34%)

Reg. datum:
27 jul. 2007
betere oplossingen zijn altijd welkom natuurlijk. ( kun je nagaan: ik heb dit eigenlijk nog niet nodig, maar als we hier mensen mee kunnen helpen is het altijd goed.)

Reg. datum:
21 nov. 2004
quote:
GearboxDestroyer schreef op 06 maart 2011 @ 09:57:
Ster-driehoek zal je bedoelen. Een 220/380 motor kan je d.m.v. een 220 freq.regelaar op drie fasen 220 in driehoek aansluiten op het aansluitblokje op de motor. Let wel de motor trekt meer ampere en is minder sterk dan als drie fasen 380.

De motor van mijn draaibankje is zo aangesloten.
Om de draairichting te veranderen hoef je alleen de pool van de condensator om wisselen. De motor wordt inderdaad zwakker dan bij een echte draaistroom aansluiting.
Ik heb er goed mee uit de voeten gekund 0,75 Kw 3 fasen zal nu zo,n 0,5 Kw zijn met condensator.

Ik ben de zaak nu toch aan het ombouwen met een frequentieregelaar, een Mutsibushi D720S.
Meteen ook een fatsoenlijk kastje onder de bank gemonteerd voor het nodige schakel/installatiemateriaal ipv van een simpele klemmenstrip.

Reg. datum:
27 jul. 2007
bedoel je deze?

http://www.inverterdrive....D720S-042-EC/default.aspx

Reg. datum:
21 nov. 2004
quote:

Ja dat is um. Ik heb de FR-D720S-070-EC

nu even niet

Reg. datum:
24 mei. 2007
quote:
kilowattknijper schreef op 06 maart 2011 @ 10:12:

[...]

De motor van mijn draaibankje is zo aangesloten.
Om de draairichting te veranderen hoef je alleen de pool van de condensator om wisselen. De motor wordt inderdaad zwakker dan bij een echte draaistroom aansluiting.
Ik heb er goed mee uit de voeten gekund 0,75 Kw 3 fasen zal nu zo,n 0,5 Kw zijn met condensator.

Ik ben de zaak nu toch aan het ombouwen met een frequentieregelaar, een Mutsibushi D720S.
Meteen ook een fatsoenlijk kastje onder de bank gemonteerd voor het nodige schakel/installatiemateriaal ipv van een simpele klemmenstrip.

Ik werk zelf met Emerson commander. Retemakkelijk te programmeren en aan te sluiten :}

Om ff on-topic te blijven. Koop vooral niet zo'n chinees barrel. Bij ons op T.D. hebben we zo'n babbi-wabbi ding. Op 100 mm heb ik een afwijking van 0,1 mm. Lekker passing draaien :r En niet af te stellen :/
TRX 850= yamaha big twin supersports

Reg. datum:
04 jul. 2004
quote:

Ik heb wat gevonden.
Is een lenze 472 regelaar.
Hier een linkje naar de regelaar:

http://www.lenze.org.ua/p...d_controllers_0204_EN.pdf

Reg. datum:
22 jun. 2009
:$ nou...daar moet ik even rustig voor gaan zitten...zoals ik al zei is dit weer een tijdje geleden voor mij...
en als deze regeling voor mij werkt...wat moet dit dan kosten?
het is natuurlijk ook al een heel oud bankje en wil daar geen kapitalen meer aan uitgeven ;)
never forget my real friends

Reg. datum:
27 jul. 2007
een kleine investering is geen schande als je er daarna nog jaren plezier van hebt.

Reg. datum:
04 jul. 2004
quote:
doggy1966 schreef op 09 maart 2011 @ 19:22:
:$ nou...daar moet ik even rustig voor gaan zitten...zoals ik al zei is dit weer een tijdje geleden voor mij...
en als deze regeling voor mij werkt...wat moet dit dan kosten?
het is natuurlijk ook al een heel oud bankje en wil daar geen kapitalen meer aan uitgeven ;)

Kijk eerst maar even of je er wat mee kan doen.
En als je echt wat met de regelaar kan , vind het namelijk zonde als deze ergens in een hoek verdwijnt , dan stuur je maar even een pb.

Reg. datum:
27 jul. 2007
Even een update: ik heb na lang zoeken toch nog een mooi draaibankje gevonden. Het is een fs-450an geworden (emco compact 8 kloon), via mp gekocht. Het bankje heeft ook nog een freeskop (altijd handig), nu alleen nog een beetje handigheid krijgen met draaien. Iedereen die gereageerd heeft bedankt.

Ps het is deze. draaibank robert.jpg

Reg. datum:
19 dec. 2006
Leuk machinetje, zeker met freeskop.
Honda CBR900RR Fireblade/Honda CBR250RR/Kawasaki ZX-6R/Suzuki DRZ400/KTM 380SX/YCS SP3 Daytona 190/YCF Factory Pilot Daytona 150/Sachs MadAss 125

Martin Kawasaki GPz750

Reg. datum:
21 mei. 2007
quote:
bikerfreak schreef op 19 april 2011 @ 22:37:
Even een update: ik heb na lang zoeken toch nog een mooi draaibankje gevonden. Het is een fs-450an geworden (emco compact 8 kloon), via mp gekocht. Het bankje heeft ook nog een freeskop (altijd handig), nu alleen nog een beetje handigheid krijgen met draaien. Iedereen die gereageerd heeft bedankt.

Ps het is deze. [afbeelding]

Mooi bankie. *O* *O*
Succes ermee. :Y

Greetz, Q
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Honda CB750F2; Kawasaki GPz750 (3x 2x 1x); Martin Kawasaki Z750 Free Jerryt

Reg. datum:
22 jun. 2009
dat is zeker een leuk bankje...daar zal je zeker een hoop plezier van hebben ;)
never forget my real friends

Reg. datum:
27 jul. 2007
zoekt en gij zult vinden, of zoiets. Alleen nu nog een mk2 freesdoorn kopen en dan kunnen we aan de slag, jammer dat het budget om zeep is.

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
Ik heb ook al eens gezien dat ze een versnellingsbak van een auto hebben gebruikt om met 220 een draaibank aan te drijven,,,
Bellhouse van de bak af, motor op de prise-as, en op de uitgang een poelie...
Vel van een achterwielaandrijver nemen natuurlijk.. heb je ook vrij simpel een links rechts draaiende bank
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

Reg. datum:
14 mrt. 2007
en de koppeling gebruiken dan kun je ook nog opschakelen :+
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
quote:
DAF400 schreef op 21 april 2011 @ 18:44:
en de koppeling gebruiken dan kun je ook nog opschakelen :+

hoeft niet hoor een normale draaibank zet je toch ook stil als je van toerental wilt veranderen
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

Reg. datum:
14 mrt. 2007
ja dat weet ik, dit is dus de kans om het zo te maken dat dat niet meer hoeft
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

Reg. datum:
27 jul. 2007
even een vraagje aan de geleerde heren

Ik moet een freeskop (spantanghouder) kopen (deze zat niet bij de koop in), klopt het dan dat de volgende maten hetzelfde zijn?

-mk 2
-mc 2
-mt 2/ no:2 mt

Nu snap ik de afkortingen wel, maar zit er dan misschien nog een standaard verschil in.

Reg. datum:
16 mrt. 2011
quote:
bikerfreak schreef op 06 maart 2011 @ 08:37:
heb gisteren een een collega verteld dat ik een linzaag heb gekocht van een wazig Oosterijks merk emco ofzo, dat hij al vloekend en mij voor gek verklarend 50euro extra bood om hem over te nemen _O- . hij heeft zelf een emco maximat super 11 draaibank, en is daar super tevreden over :Y , is alleen 380v.

Een beetje huis heeft gewoon 380 volt aan de meterkast!
Is meestal niet verder aangelegd maar is/was nodig voor de kookplaat.

Dus wie weet is het wel in je huis even kijken en verder aanleggen??

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.