CB550 copperhead

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
hallo iedereen
tis er weer van gekomen na besmet te zijn geweest met een zxr 750 h2 uit eind 80 is mn oog nu gevallen op een nog grotere uitdaging nl :

een komplete rebuild van een cb 550 f uit 1977

planning tot nu toe

aanschaf donor..........................................klaar
inventarisatie onderdelen ...........................klaar
aanschaf onderdelen .................................klaar
motor aan de loop
diverse aanpassingen richting caferacer( maar met een eigen draai er aan er zijn al genoeg caferacers hier op moment) ..........klaar
wederopbouw
rijden

onderdelen die nog ontbreken :
-dynamo ..................................................................binnen
-koplamp..................................................................binnen
-achterlicht...............................................................binnen
-diverse electra onderdelen ....................................binnen
-voor spatbord ( misschien laat ik dat ook wel weg in zn geheel)
-uitlaat.....................................................................binnen
-velocity stacks
-accu .......................................................................binnen
-blauwe nummerplaat ( nu nog zo'n lelijke gele)
-zitting bekleding ( diy) ...........................................klaar
-nieuwe banden
enz enz enz
 
Laatst bewerkt:
hier wat foto's alvast
het begin
Foto-ZY3W874X-D.jpg

orginele voorvork
Foto-4HTNDCGB-D.jpg

dit was de tank die ik erbij kreeg (model geen idee)
Foto-3VUJU4OQ-D.jpg

mn electra
Foto-6T4VJXI4-D.jpg

xtra setje carbs
Foto-G7FVECMJ-D.jpg

eerdere aanpassing aan het frame en het blok
Foto-LMZXXRRP-D.jpg

voorvork uit cb 750 boldor
Foto-JZYITKZQ-D.jpg

koni shocks
Foto-IIJZVLDH-D.jpg

and last but not least mn zadel
Foto-AQJY6GO6-D.jpg

en als toetje mn brik cave
Foto-VIW3FDNJ-D.jpg
 
zo voor punt 2 van de planning de owners manual , wph ed gedownload vond alleen geen elctrisch schema van de 550 is die van de 500 gelijk ?
 
Succes met je project :) ik zag dit ding laatst nog op marktplaats volgens mij. Maar even een opmerking hé, hoe zit het met het bevestigingspunt van de schokbreker ? Dit ziet er uit alsof de schokbreker aan een bout zit?
 
ja schokbreker hangt nu vast aan bout ,alles zit nog los dus
morgen eens inventariseren maar eerste blik zegt dat er veel onderdelen moeten komen
 
jep is grote waslijst aan het worden qua onderdelen dus als mensen nog onderdelen hebben liggen of weten waar wat ligt let me know gisteren ebay en mp al afgestruint
gelukkig is daar veel te krijgen
eerst maar eens zien wat ik nu precies heb en wat weer in de verkoop al kan
 
vandaag de weinige dingen die nog op het frame zaten gedemonteerd en blokje in de bok gezet en olie eruit .
olie zag er mooi zwart uit met weinig troep erin dus dat is al gunstig
van de week aanvang demontage blok kijken hoe het inwendige eruitziet
knutsel werk frame
Foto-TTIZ8IHO-D.jpg

blok in de bok
Foto-38F4ZMIL-D.jpg


Foto-SZMDLJ3I-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
wat heb je nog nodig qua onderdelen misschien? ik heb nog het 1 en ander liggen namelijk

heel veel electra is op dynamo, contact,contact punten , bobines en een spanningsregelaar niets van aanwezig
voor de rest heb ik eigenlijk alleen een frame ,brug ,blok ,voorvork en wielen
 
Laatst bewerkt:
heel veel electra is op dynamo, contact,contact punten , bobines en een spanningsregelaar niets van aanwezig
voor de rest heb ik eigenlijk alleen een frame ,brug ,blok ,voorvork en wielen


hey bas , ik vroeg me al af of dat brik compleet was ,,,,,,,,,,niet dus

succes jongen :Y
 
hehe nee maar daar was de prijs ook na kom er nu achter dat veel van de xtra onderdelen niet orgineel zijn
maar eens kijken wat dat voor gevolgen heeft
 
maare als je toch geen koffie reeser bouwt heb je dat zadel ook niet nodig ,

hahaaaaaa , kost die ? O-)

zonder dollen , ik heb nog vanalles in de schuur liggen , mischien kan ik je aan zooi helpen, zoals verschillende merken schokbrekers , vork poten remklauwen en dergelijke
zadel , tank noem maar op als je em toch naar eigen inzicht gaat bouwen dan kom maar is kijken :Y
 
Laatst bewerkt:
maare als je toch geen koffie reeser bouwt heb je dat zadel ook niet nodig ,

hahaaaaaa , kost die ? O-)

zonder dollen , ik heb nog vanalles in de schuur liggen , mischien kan ik je aan zooi helpen, zoals verschillende merken schokbrekers , vork poten remklauwen en dergelijke
zadel , tank noem maar op als je em toch naar eigen inzicht gaat bouwen dan kom maar is kijken :Y

komt goed keertje afspreken lijkt me
 
nog contact met verkoper gehad zou nog keertje kijken of hij de goede onderdelen had liggen
gisteren aanvang demontage blok en werd op goede manier verrast
buitenzijde blok zag er niet uit door goedkope spuitbeurt maar binnenzijde was zeer goed
zal paar foto's plaatsen
alles wordt wel nagemeten om te kijken of de toleranties nog binnen de norm zijn
cilinders zijn kras vrij
kop wel roet aanslag en lekkende kleppen maar dat word allemaal opgelost
 
Wat is dat voor wit/gele klont in die uitlaatpoort dan ? Wat denk je verder van de staat van het blok? Ziet er zo op het eerste gezicht prima uit toch.

:W
 
ik heb geen idee wat het is zal eens kijken
ik hoop dat de rest vh blok er net zo uitziet van binnen vanavond denk ik verder met demontage
eerst beetje opruimen kan mn kont nu al niet meer keren door alle onderdelen en de ruimte die ik tot mn beschikking heb
 
thanks !
gisteren blok en frame nummer gecheckt
de twee horen bij elkaar het is dus een cb550 f2 uit '77
nu ik dat weet wordt het iets makkelijker de juiste onderdelen te vinden denk ik
 
zat ook even na mn regulator/spanningsregelaar te kijken maar vermoed dat het of eentje van een ander model is of een aftermarket onderdeel
zal vanavond even pica hier neer zetten misschen dat iemand hem herkend
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan