Het Yamaha TweeTakt Topic

Toch komt die RD uit Brazilië,alle RD,s na 86 komen namelijk uit dat land.
Prima fietsen,ik heb ook een Braziliaan gehad.

Dat hoeft niet hij kan ook later op kenteken gezet zijn, als het een R is komt hij voor zover ik weet uit Brazilië als het een F is niet.
Maar goed als je het zeker wilt weten is het zoals Blue Eyes al zegt te controleren via het VINnummer
 
Tering Jantje, da's niet langzaam... :} :} :}

Ook nog ff 2x gestopt om zijn uitlaat vast te zetten, uiteindelijk met een metalen kleerhanger...

Kijk, zo deden we dat vroeger, en dat werkt nu nog steeds! _O- _O- _O-

Als hij die problemen met de uitlaat niet had gehad had hij het weer dik gewonnen.
 
Dat hoeft niet hij kan ook later op kenteken gezet zijn, als het een R is komt hij voor zover ik weet uit Brazilië als het een F is niet.
Maar goed als je het zeker wilt weten is het zoals Blue Eyes al zegt te controleren via het VINnummer
Het is allemaal nogal onduidelijk,in Japan zijn ze gestopt met de RD in 1985,maar of ze dan
daarna alle mallen naar Brazilië hebben gestuurd is mij niet helemaal duidelijk.
Maakt ook niet uit,als hij maar goed rijd dat is het belangrijkst.Van de R word gezegt dat die minder zou zijn dan zijn voorgangers,ik heb beide gehad en reden allebei prima. :]
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, zijn de clipons van de Yamaha RD te verhogen ? Model 1988, type F2
zo ja waar kan ik daar voorbeelden van vinden ?
 
Verhogen?,het is al net een toermotor met de standaard clipons. :Y
Maar er zullen best wel accessoire merken zijn die verhoogde clipons in die maat hebben.
Google is your friend. :)
Binnen 2 minuten gevonden, Kennisgeving voor omleiding
 
Laatst bewerkt:
Haha ja maar de tank is wat langer dan van de Soes en zit daardoor wat dieper :-) en iets rechterop zou lekker zijn. Maarre thanks !
 
In de manual van de RD staat 10 w 30 olie, in mijn vorige werd er door een motorzaak 10 w 40 ingemikt en dat gaf nooit problemen. Welke olie gebruiken jullie ? Wil nu preventief wisselen maar wel goede meuk erin gooien ...
 
Ik deed ook Motul in mijn 2taktjes,een alternatief is Bel-Ray gearsaver,of als je
het EL Cheapo wil doen minerale 4takt 10w40 motorolie.
 
Even een vraag mbt de koppeling van een RD 350 F2, de mijne slipt zo af en toe als er veel vermogen op staat en bij hogere toeren. Betekend dit platen vervangen of kan ik via dat zijkant deksel ook nog wat afstellen ?
Km stand is 21k en heeft voorheen teveel stil gestaan, kan wellicht ook een oorzaak zijn ?
Olie is nieuw, Motul transoil.
Mocht ik de platen moeten vervangen is de volgende vraag of er zaken zijn die ik zeker mnoet weten van tevoren ....ik gebruik het handboek en ben een redelijk ervaren sleutelaar maar nog geen koppeling vervangen :-)
 
Er kunnen een aantal oorzaken zijn,bijvoorbeeld de olie ,soms kan een koppeling daar
op gaan slippen als de koppeling al niet zo best meer was.Verder moet je voldoende vrije
slag hebben op je koppelinsgreep.Controleer eerst ook of de koppelingskabel
niet blijft hangen en soepel heen en weer gaat.Is dat in orde en hij slipt nog dan zal je het koppelingsdeksel moeten demonteren en kijken of de koppelingsplaten nog de juiste dikte hebben en niet verglaasd of versleten zijn.Ook de stalen platen mogen niet versleten of ernstig verkleurd cq kromgetrokken zijn.Dan kan ook nog het koppelingshuis problemen geven als die te ver ingeslagen is door de platen. Ook kunnen de aandrukveren te slap geworden zijn,die moeten een bepaalde lengte hebben,vallen ze daar onder dan moeten ze vervangen worden.Of wat men ook wel doet is extra ringen onder de boutjes van de veren leggen,zodat de veren meer ingedrukt worden en dus de platen harder tegen elkaar aandrukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het eerst even een tijdje aanzien en kijken of het beter wordt, kan te maken hebben met het lange stilstaan en de overstap naar andere olie
 
Hallo, ik ben op zoek naar onderdelen voor de rd80lc en de rd125lc. Heeft iemand hier nog onderdelen liggen? Graag een pb of pm. Alvast bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan