Het Yamaha TweeTakt Topic

Wie weet een goedkoop adres voor Jim Lomas uitlaten?

Ben reeds bekend met: eBay, 50cc.nl, jl-mxshop.com en Fondseca.com maar vind ze overal wel erg prijzig... B|
 
Oh ja niet goed gelezen nou goedkoper wordt het dan niet, moet je er op hopen dat je ze een keer 2ehands ziet.
 
Oh ja niet goed gelezen nou goedkoper wordt het dan niet, moet je er op hopen dat je ze een keer 2ehands ziet.


Ben in gesprek/onderhandeling met Marcel van 50cc.nl, die heeft de beste prijzen voor zover ik heb kunnen ontdekken. Vanmiddag moet ik hem nog even terugbellen voor levertijden en finale pricing....

Rennnnngggg denggggg denggggg........... :9~ :] :}
 
Waarom neem je geen set Fedor pijpen,die zijn erg goed.
Je had een jaartje eerder met deze vraag moeten komen,ik heb een set verkocht van JL voor 350,-,rvs met carbon dempers :Y
neem altijd de RVS uitvoeing want gewoon staal roest onder je kont vandaan ;( :Y
 
Laatst bewerkt:
Waarom neem je geen set Fedor pijpen,die zijn erg goed.
Je had een jaartje eerder met deze vraag moeten komen,ik heb een set verkocht van JL voor 350,-,rvs met carbon dempers :Y
neem altijd de RVS uitvoeing want gewoon staal roest onder je kont vandaan ;( :Y

Die optie met Fedor staat ook nog open, ik heb al een afspraak bij hem staan. Maar JL is achteraf altijd makkelijker te verkopen dan Fedor's en Fedor maakt enkel nog maar pijpen uit trekstaal, geen RVS.
 
Pijpen bij Mark Dent ? Is dat niks ??
Erg mooi, in RVS, handgelast en mooie carbon dempers erop.
Wegen bij mij 8.5-9.0 kilo in totaal. OEM was ong 17.5 kilo.

24.jpg
 
Zo vandaag ff m,n carbs gekuisd van m,n RZ,stond alweer 2jaar stil dus werd het
weer tijd,ook gelijk m,n Jolly,s maar ff ontroest en zwart gespoten,nieuw accutje
en peut er in en lopen na 2 trappen *O* ,nu nog de rest kuisen en verse vloeistoffen
er in en dan kan de RZ er weer ff tegen :Y ,kan ik daarna aan de RD 500 beginnen
met hetzelfde probleem,maar die vergt nog wat meer opknap werk. ;( :)
 
Pijpen bij Mark Dent ? Is dat niks ??
Erg mooi, in RVS, handgelast en mooie carbon dempers erop.
Wegen bij mij 8.5-9.0 kilo in totaal. OEM was ong 17.5 kilo.

[afbeelding]

Wat zou dat voor een frame zijn,Honda?,ik vind die tailpijp van de onderste uitlaat
wel erg lang,die van m,n Jolly,s zijn beide bijna even lang. :Y
 
Laatst bewerkt:
een rvf 400 ?

Wat die uitlaten betreft..heb van mark en meerdere gehoord dat die jolly's wel goed zijn voor topvermogen..maar veel toeren moeten draaien om er doorheen te komen en daar te blijven. Behoorlijke dip in middengebied. Dent's uitlaten hebben dat wat minder..
Al kan ik dat niet bevestigen voor de RD..
 
een rvf 400 ?

Wat die uitlaten betreft..heb van mark en meerdere gehoord dat die jolly's wel goed zijn voor topvermogen..maar veel toeren moeten draaien om er doorheen te komen en daar te blijven. Behoorlijke dip in middengebied. Dent's uitlaten hebben dat wat minder..
Al kan ik dat niet bevestigen voor de RD..

Valt wel mee,is niet slechter dan de orginele pijpen en gaan door tot zo,n 12000 t,zijn wat dat betreft net wat beter dan JL pijpen,ze zijn wel erg gevoelig op afstelling 5 sproeiermaten er naast en de motor rijd voor geen meter ,ik ben heel wat uurtjes
zoet geweest om de juiste afstelling te vinden,maar gaat nu ook als een kogel voor
RD begrippen,de RZ is met de Jolly,s heel wat rapper dan mijn RD met standaard pijpen.
Een RVF 400 zou kunnen.
 
Om de electronische ontsteking van mn R5 nu eens goed op tijd te zetten heb ik vorige week de petjes er ff afgefrot om mbv de schuifmaat het tijdstip exakt vast te stellen. :Y
Das gelukt, maar het viel me op, dat de linker cilinder veel schoner is dan de rechtse.
Vaak zijn het de linker potten, die vastkleunen. Vreemd, want oliedruk moet in de lange leiding net hetzelfde zijn als in de korte naar de rechter. :?
De rechter rookt ook meer dan de linker.
Verder is mn uitlaat rechts na een rit nog steeds zijknat. :(

Op mn caferacer, die ik met mengsmering rijd, zijn de piepkes bijna droog. *O*
Denk er sterk aan om van de winter de pomp maar uit de R5 te halen en op meng te gaan rijden.
Plaatje van wegrijden met koude motor, rechts legt ie weer een rookgordijn... '(
[afbeelding]

:W

Hmm Gijsie heb je nou zo'n dikke kont van al dat sleutelen gekregen of is dat zadel nou zo klein ?
 
Oke, mijn taliaanse twin is al een paar jaar exit. :Y

Ik heb wel al zo'n 12000 km op het R5-je weggevijsd. :]

Momenteel is de caferacert meer aan de beurt. Ritjes van zo'n 100 km zijn goed te doen sinds ik de clip-ons vervangen heb door een tomaselli sportstuurtje.... :9
full


Latuuuurrrr....


:W
 
In de Motoplus nr. 16 die vandaag is uitgekomen staat een heel mooi artikel van 4 pagina's over een man die Kreidlers verzameld. Jean Pierre Jansen heet die man.

Ik zeg lezen en genieten! :Y
 
Er stonden TZ (250 /350) blokken op marktplaats in Roermond.
Toevallig iemand van hier gekocht?

Ik had er op gereageerd, maar was blijkbaar te laat, vanmorgen was de advertentie al verwijderd. ;(

Waarschijnlijk was het toch boven mijn budget geweest, maarja was toch wel nieuwsgierig. :)



Voor de rest mooie voertuig plaatjes weer. :9~


Nu ik hier toch ben dan ook maar een plaatje van mijn yamaha'tje achterlaten:
IMG_4004.jpg


En het een yamaha blokje wat ik een tijd geleden op de computer heb getekend.
4-5.jpg

3-5.jpg

(yz465 blok)
 
Terug
Bovenaan Onderaan