Motor inruilen op een hele dikke Jeep?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.192
Ik heb een Jeep Grand Cherokee 5.9 LX uit 1998.

Ik heb de auto puur uit hobby gereden zo af en toe en vooral erg veel aan gedaan uit hobbymatige overwegingen...

Ik wil deze graag ruilen voor een nieuw speeltje waarbij ik alle auto's, motoren of spaceshuttles in overweging neem!

Ik krijg er ongetwijfeld spijt van maar ja...ik wil wat nieuws en de baas zegt dat er dan eerst iets weg moet....

Deze Jeeps hebben de naam om afgeragde probleemauto's te zijn, dit geld echter voor de exemplaren met 250.000 euro die je voor 2.500 euro koopt...

Absoluut GEEN vergelijk met deze Jeep!

Het is een originele Nederlandse auto uit 1998 (enige/laatste bouwjaar van dit model) waarvan ik de tweede eigenaar ben.
De auto heeft aantoonbaar minder dan 95.000 kilometer gereden en is voorzien van een uitdraai van de NAP.

De laatste 10.000 kilometer heb ik er het volgende aan vervangen:

- 4 nieuwe banden
- nieuwe aircocondensor + nieuwe vulling
- nieuwe automaatbakolie + filter
- nieuwe tussenbakolie
- nieuwe motorolie + filter 2 x
- 8 nieuwe bougies
- nieuwe K&N luchtfilter
- nieuwe remolie
- nieuwe remschijven achter
- Remklauwen achter gereviseerd (nwe. keeringen/seals en zuigers)
- nieuwe remblokken rondom
- nieuwe rotor en verdelerkap
- ISCV gereinigd
- Nieuwe multiriem
- Nieuwe koelvloeistof
- nieuwe olie voordifferentieel
- nieuwe olie achterdifferentieel + toevoeging voor LSD
- nieuwe rubbers voor stabilisator
- nieuwe rubbers achter stabilisator
- 4 x nieuwe speakers (MTX) achterportieren + soundbar in dak

En vast nog wel iets dat ik nu vergeet...

Verder is de auto standaard als LX-uitvoering de meest luxe uitvoering welke ooit door Jeep geleverd is met o.a. gescheiden climatecontrol, ABS, LSD, CC, electrische ramen rondom, vollederen interieur met verwarmde voorstoelen, voorstoelen volledig electrisch verstelbaar met geheugen functie, startonderbreker en alarm, 6-cd wisselaar en ga zo maar door.
De 5.9 heeft ook nog een andere (sport) grille standaard en louvres in de motorkap.
De auto is ook nog voorzien van een afneembare trekhaak voor het betere inparkeer werk.

De auto heeft van binnen het 'luxe' dus dikkere en geplooide leer van Jeep, volop ernstig nep donker notenhout en bagagenetten, bagageafdekrol, origineel en ongebruikt reservewiel in originele lederen hoes.

Ook heb ik er een gloednieuwe complete MOPAR performance inlaatspruitstuk-kit bij voor nog meer vermogen, alhoewel de auto nu al...euh...erg rap is.
Deze kit bevat een nieuw inlaatspruitstuk, nieuwe pakkingset, nieuwe boutenset en als klap op de vuurpijl een fijne sticker van Mopar.
Setje kost bijna 500 euro, nieuw in doos erbij!

Tot slot: een (bijna) nieuwe APK zit erop en de laatste twee APK brieven zitten er ook bij zodat je kunt zien dat er niets mis mee is geweest.

1 minpuntje: een of andere lul heeft afgelopen week een kras op de zijkant gezet met een sleutel o.i.d. is wel erg dun en met kleurwas waarschijnlijk wel grotendeels te verbergen.

Reacties in dit topic meer dan welkom, je weet immers maar nooit hoe een Koe een Haas vangt of hoe ik een Jeep ruil voor.....??????????
:] :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan