het grote cb topic the seventies

Iemand enig idee welke sproeiers ik het best monteer in mijn cb400f met marshall uitlaat en k&n open filters.
Ik dacht aan hoofdsproeier 85-90, gasnaald 1 positie hoger en ralentie van 40 naar ..?
Ik wil het zelf uitzoeken maar als iemand hier met dezelfde setup zit is dat handig meegenomen :)
 
Iemand enig idee welke sproeiers ik het best monteer in mijn cb400f met marshall uitlaat en k&n open filters.
Ik dacht aan hoofdsproeier 85-90, gasnaald 1 positie hoger en ralentie van 40 naar ..?
Ik wil het zelf uitzoeken maar als iemand hier met dezelfde setup zit is dat handig meegenomen :)

mij is aangeraden 10 tot 15% groter dan origineel
ik had 98 en nu 110 sproeiers
en dan op de testbank straks
zelf ook marshall deeptone uitlaat en open filters
 
Afgelopen weekend een CB750K (DOHC) weer aan de praat gekregen die 14 jaar heeft stilgestaan.

Er komt behoorlijk wat geratel uit het midden van het blok (bij de valve cover, denk ik), dus ik vermoed de nokkenasketting omdat bij hogere toeren het geratel verdwijnt. Deze kan wel gespannen worden, maar vroeg me af of iemand op gehoor kan bevestigen dat dit waarschijnlijk de oorzaak is. Ben ook wel benieuwd of alleen spannen gaat helpen of dat er wellicht meer versleten is.

Linkje:
 
Hoi

Ben ik hier met mijn cb650 uit 1980 ook goed
Ben deze aan het opknappen/ombouwen

En heb wat motorische vraagjes?
 
Oja mijn naam is Eric /bobcat
Woon in beverwijk en heb de motor nu een week
Naast mijn honda Blackbird
 
Afgelopen weekend een CB750K (DOHC) weer aan de praat gekregen die 14 jaar heeft stilgestaan.

Er komt behoorlijk wat geratel uit het midden van het blok (bij de valve cover, denk ik), dus ik vermoed de nokkenasketting omdat bij hogere toeren het geratel verdwijnt. Deze kan wel gespannen worden, maar vroeg me af of iemand op gehoor kan bevestigen dat dit waarschijnlijk de oorzaak is. Ben ook wel benieuwd of alleen spannen gaat helpen of dat er wellicht meer versleten is.

Linkje:

Zou je eens een foto van de zijkant kunnen maken? Kijken of ik kan zien hoe de accu-filter-carbs zitten. Kan ik zien of ik iets verkeerd heb staan.
 
Zou je eens een foto van de zijkant kunnen maken? Kijken of ik kan zien hoe de accu-filter-carbs zitten. Kan ik zien of ik iets verkeerd heb staan.

Ga er morgen weer even mee bezig denk ik, zal proberen te onthouden een foto te maken :) Heb zelf ook nogal moeten klooien om het passend te krijgen. Sterker nog, op sommige punten komen de inlaatrubbers los uit de luchtbox. Misschien dat het oude rubber ook wat gekrompen is, heb namelijk 0,0 speling in dat spul.

Ah, vond deze nog op m'n telefoon, heb je daar wat aan?

IMG_0411.JPG
 
beetje, moet echt een shot van de zijkant hebben. Zodat ik kan zien of het in een hoek staat ofzo. Krijg gewoon die accubak er niet in. Snap er niks van.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb mijzelf vorige week getrakteerd op een
Honda cb 400T van 1978. Ik heb alleen 1 probleem, deze motor ligt volledig uit mekaar.
Is er iemand met dezelfde motor die mij foto's zou kunnen doormailen van hoe alles gemonteerd zit en hoe de kabelboom zit etc?
Zou er graag een brat/ caferacer van maken..
 
download een wph zou ik zeggen deel van de lol is dingen uitzoeken en weer monteren en werkplaatshandboek is in dat opzicht zeer handig er zijn genoeg sites waar info opstaat
 
Hopelijk kan hier iemand helpen: ik heb k&n filters gestoken op mijn cb400f. Hoofdsproeiers vergroot van 75 naar 85 en de gasnaald 1 positie hoger gezet. Voor de rest niets aangepast. Nu, rijdt zeer goed maar wanneer hij warm is en ik stop aan de lichten gaat hij zeer hoog in toeren, en het is onmogelijk om hem te laten dalen in toeren..
De gaskabel staat goed geregeld, choke staat goed, de gasklepregelschroef staat maximaal uit..
Wat zouden mogelijke oorzaken kunnen zijn hiervan?
 
Hoe test je dit betrouwbaar. Hoe heb ik het gedaa: laten draaien koud en dan met deodorant gespoten over de inlaatrubbers.. Hij steeg hierbij niet in toeren.

Kan hij ergens anders ook nog valse lucht trekken? Aan de carburateurs zelf ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Je geeft aan dat je dit juist bij een warme motor hebt. Idee is dus dat je het ook bij een warme motor test. Het kan zijn dat een scheurtje pas groot genoeg wordt voor valse lucht wanneer het rubber warm en dus soepel is.

Motor warm laten draaien en dan remmenreiniger spuiten op b.v. de inlaatrubbers.

Zorg wel dat je iets van een deken bij de hand hebt, mocht er iets vlam vatten :P
 
Hoi,

Ik ben een CB newbie en probeer de kwaliteiten en verschillen te begrijpen. Kan iemand mij helpen uit te leggen wat het verschil is tussen de CB400 sport , de CB550 four en de CB 650Z ?

En dan met name waar de een uitblinkt en de ander niet, wat de topsnelheid verschillen zijn en de pk verschillen. Ik zoek me suf maar kan dit niet zo goed vinden.
 
*schop*

Hallo cb rijders!

Een vriend van me heeft vanaf morgen zijn A (volledig), en is op zoek naar een leuke cb750 om een beetje aan te sleutelen, maar vooral om op te rijden. Budget is ongeveer 1250 euro, maar daarin moet ook gesleuteld worden. Heeft iemand er nog eentje in de schuur staan of heeft iemand een tip?

En dan nog iets, waar moeten we op letten? Ik ga hem helpen, maar heb alleen ervaring met mijn yamaha xs400. Zijn er nog bekende kwalen, dingen waar we in het bijzonder naar moeten kijken als we gaan proefrijden?

alvast bedankt :)
 
Heb gisteren een aantal foto's geschoten, zal ze ergens vanmiddag proberen te uploaden.

In de tussentijd, kent iemand een handelaar die 2e hands onderdelen verkoopt voor de 750 (DOHC)? De reden van het geratel in m'n blok was een afgebroken nokkenas ketting geleider:

[afbeelding]

Gaat om onderdeel 14: Honda CB750K 1979 (Z) FOUR GENERAL EXPORT KPH CAM CHAIN - TENSIONER - buy CAM CHAIN - TENSIONER spares online

Kan hem daar wel kopen, maar moet vast voor minder dan 30 euro kunnen.

Neem ff contact met Wout uit Lunteren, heeft ze. Gegarandeerd.
vanveld@hetnet.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan