GSX 1100 r "zo zag je hem nog niet"

johnjoeperd

MF'er
17 okt 2009
75
0
full
 
Ik ben er een tijdeje uit geweest nadat ik mijn vorige project had verkocht.
Zie topic: GSX 1100 ES "zo zag je hem nog niet"
Ik heb daarna de fiets gekocht die daarna wilde aanpakken> GSX 1100 r 1990
De afbeelding is een bewerkte foto. Om een duidelijk beeld te krijgen en houden hoe hij uiteindelijk moet worden.
Ik kan je verklappen dat hij er al aardig op lijkt> het wordt nog beter!
Ondertussen is er al veel gebeurd dat zie de aankomende tijd.
Ik hoor graag jullie reactie en tips.
 
full


Sorry jongens,
Klopt hij zag er goed uit maar bike is gekocht om verbouwt te worden!
Iemand anders met schade was dolblij met de kuipdelen.
Hier de stand van zaken na grondige aanpak voorvork, remmen, uitlaat.
Klinkt werkelijk geweldig en vork knalt eruit!
 
[img=150]http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/938620/8a0237ccacd753ed90b631d79c238a21[/img]

Sorry jongens,
Klopt hij zag er goed uit maar bike is gekocht om verbouwt te worden!
Iemand anders met schade was dolblij met de kuipdelen.
Hier de stand van zaken na grondige aanpak voorvork, remmen, uitlaat.
Klinkt werkelijk geweldig en vork knalt eruit!
Even afgezien van het tape, toen ik deze foto zag werd ik hebberig. :Y
Heb een GSX-R1100WP gehad, twee maandjes, in 1998 totdat'ie werd gestolen. :)
 
Laatst bewerkt:
full

full

Vork is compleet gereviseerd wegens de bekende schade aan het chroom:
-binnenpoten opnieuw hartverchroomd en geslepen
-compleet nieuwe keeringen, O-ringen, lagers etc.
-asopname gepoeder coat
-buitenpoten geanodiseerd
-progressive Ohlins veren
 
Vork is compleet gereviseerd wegens de bekende schade aan het chroom:
-binnenpoten opnieuw hartverchroomd en geslepen

Waar heb je de vorkpoten laten verchromen en hoeveel was je er voor kwijt als ik het vragen mag.
Ik heb hier nog een set vorken die nieuw chroom nodig hebben.
 
Ik heb het sleutel werk allemaal zelf gedaan en de kale binnenbuizen door Mikron in Tilburg laten Hard verchromen en slijpen.
Mikron is een industrieel bedrijf dat normaal hydrauliek cilinders etc. hardverchroomd en slijpt. Sleutelen doen ze niet.

Met je compleet gedemonteerde binnenbuizen binnen lopen en vragen of ze het willen maken.
Ik moest 70 eur per poot afrekenen totaal dus 140,=

De laag die er nu op zit is veel dikker omdat ze eerste de oude laag weg slijpen, opnieuw verchromen, en hem dan weer terugslijpen naar de originele maat.

Als er meer interesse is wil ik de complete vork-revisie verhaal wel eens compleet in dit topic uitschrijven.
incl. handige adressen.
 
Ik heb het sleutel werk allemaal zelf gedaan en de kale binnenbuizen door Mikron in Tilburg laten Hard verchromen en slijpen.
Mikron is een industrieel bedrijf dat normaal hydrauliek cilinders etc. hardverchroomd en slijpt. Sleutelen doen ze niet.

Met je compleet gedemonteerde binnenbuizen binnen lopen en vragen of ze het willen maken.
Ik moest 70 eur per poot afrekenen totaal dus 140,=

De laag die er nu op zit is veel dikker omdat ze eerste de oude laag weg slijpen, opnieuw verchromen, en hem dan weer terugslijpen naar de originele maat.

Als er meer interesse is wil ik de complete vork-revisie verhaal wel eens compleet in dit topic uitschrijven.
incl. handige adressen.

Tilburg is niet echt in de buurt voor mij, maar we houden het even in de peiling! Thanks
 
Hey John,
Ik herken toevallig je tuin, ik heb je vorige project in de schuur staan en rij er bij goed weer nog dagelijks mee!
Ik vroeg me alleen af, dat onderste kuipdeel van welke fiets die komt, want er zit een scheurtje in dus die wil ik vervangen.
En ik ga de volgende winter het blok waarschijnlijk opnieuw spuiten!

Hij loopt nog steeds als een zonnetje en hij laat me nooit in de steek, echt een superfiets die je gebouwd heb! Vrienden van me dachten dat hij nieuw uit de showroom kwam :p
 
Hallo John,

Eerst ff credits voor de fiets! :P

Ik heb dezelfde vorkpoten en inderdaad ook die vervelende uitslag aan de buitenkant van de buitenpoten.
Heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het wel enigzins glad, maar je blijft het zien.
Gaat dit met anodiseren helemaal weg??

Ik ben ook nog op zoek naar een bedrijf wat mijn buitenpoten kan anodiseren, zeker als daarmee de uitslag verdwijnt.

Ik kan je niet PM want er is in je profiel geen mail adres, wil je mij wat info geven in je topic of PM.

thx, Bjorn
 
Ha die paul,

Leuk wat van je te horen, en dat je motor je nog steeds zo goed bevalt. Ik heb daar heel wat uren in zitten.
Ik heriner me de eerste dagen dat ik hem verkocht had. Ik had spijt! Was een super ding.
Dat was pas over toen ik mijn huidige project in de schuur had staan.
De onderkuip onder jou GSX is niet van een bepaald model.
Het is een aftermarket kuipje. in de jaren 80 werd deze op meerdere type luchtgekoelde 1100 motoren gebruikt. Ik raad je aan de scheur te repareren. Er is bijna niet meer aan te komen. En dat type wat er bij jou onder zit is super retro. Als je het tcoh wilt proberen zul je motorsloperijen af moeten gaan.
Heb je mischien een leuke recente foto van je motor, is leuk om hier te plaatsen.


Bjorn,
Bij het anodiseren gaan de beschadigingen niet weg. Deze zul je eerste moeten wegwerken. Als je het anodiseren in een kleur doet, vallen de beschadigingen wel minder op.
Als je het wil laten doen moet je de complete vork demonteren inclusief de asopname. het is geen klusje voor als niet ervaren bent in het sleutelen. Ik heb mijn vork van te voren niet gepolijst, hij is wel gemisch gereinigd.
Als ik meer tijd heb zal ik de complete klus eens in dit forum zetten. Nu heb ik het te druk met bouwen. ik wil over een maand rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan