"stille" jet helm

etpwn

Die hard MF'er
18 okt 2009
591
0
Ik rijdt afwisselend met jethelm en intergraal helm,afhankelijk van het weer.

Het voordeel van een intergraal is dat het windgeruis laag is.

Als ik met mijn "jet" op rijdt ben ik wel genoodzaakt om oordopjes in te doen.

wel moet ik zeggen dat ik een vrij goedkope jethelm heb.

Is er ook een jethelm te koop welke redelijk stil is??

graag jullie ervaringen en tips. BVD,

ETPWN
 
alle jet helm zijn luidruchtig, Caberg Justisimo is een integraal helm waarmee je het kinstuk af kan halen. Ik heb jaren CJ gebruikt, nu rijd ik zelf in de winter met Roof Boxer V8 (lawaaierig) maar ja, het oog wilt ook wat he :+
 
Shark Evoline schijnt vrij stil te zijn. Is een vergelijkbaar systeem als Roof Boxer, Kinstuk kun je naar achter klappen. Zelf geen ervaring mee, met de Boxer wel.

_vyrp11_952shark_evoline_e-tec_side_open.jpg
 
Laatst bewerkt:
alle jet helm zijn luidruchtig, Caberg Justisimo is een integraal helm waarmee je het kinstuk af kan halen. Ik heb jaren CJ gebruikt, nu rijd ik zelf in de winter met Roof Boxer V8 (lawaaierig) maar ja, het oog wilt ook wat he :+

Eens; de Roof is echt een mooie helm. Maar helaas wat te duur voor mij.

Waar ik het trouwens over had was de GT versie van CJ. Ofwel; een echte systeemhelm.
 
roof,gewoon omdat het zijn geld waard is ;)
ik was vorige week nog bij een zaakje in culemborg en die had nog een stuk of tien roof jethelmen liggen
100 euro per stuk,in grijs en zwart
waren alleen niet de meest gangbare maten,S en L geloof ik,maar de prijs was goed
 
Laatst bewerkt:
nee,die andere zonder dat kinstuk classic geloof ik
fijne helm,heb zelf beide modellen nl en ze bevallen me allebij gewoon goed
 
Ik gebruik het kinstuk alleen als ik stukken snelweg rij, verder issie altijd opgeklapt.
Ik vind het een super helm, lekker licht ook.
 
altijd weer lachen met dat opgeklapte kinstuk als je constant bij je vriendin tussen haar ogen loopt te beuken
daarom heb ik er zelf zo'n classic bijgekocht
maar het zijn wel de fijnste helmen,dat ben ik met je eens
maar voor de winter kies ik toch voor de schubert,maar ik ben dan ook al een ouwe lul haha
 
Laatst bewerkt:
Davida, de stilste jet die ik ooit heb mogen lenen, want voor een jetje zijn ze wel heel duur.
Marushin: Heel luidruchtig, Nolan: Ietsje stiller maar dan is de algehele afwerking van de binnenkant niet je het.

Hoor wel meer dat die Roof jet helmen erg goed zijn..
 
Davida, de stilste jet die ik ooit heb mogen lenen, want voor een jetje zijn ze wel heel duur.
Marushin: Heel luidruchtig, Nolan: Ietsje stiller maar dan is de algehele afwerking van de binnenkant niet je het.

Hoor wel meer dat die Roof jet helmen erg goed zijn..

Dan bedoel je niet deze zeker want die is toch niet luidruchtiger dan anderen;
marushin-c609--mono-fl-black-gr_lbs.jpg
 
Nee ik heb de C139, maar ben bang dat deze zo te zien wel hetzelfde vreselijke visier-neerklap-systeempje heeft die exact na 1 jaar gaat rammelen rond de 90 km/h of niet meer dicht wil. Voor de rest ben ik overigens wel tevreden met Marushin.
 
Dat is 11 jaar geleden? Helmen van 11 jaar oud worden als het goed is niet meer verkocht bij een fatsoenlijke motorzaak.

Oh? En jij denkt dat ze 11 jaren lang een model op de plank laten liggen? _O- Voila; de nr. 2 in de test (idd van 11 jaar geleden, vandaar mijn opmerking 'oud'), nog steeds verkrijgbaar: Arai Freeway

Er is in de afgelopen jaren veel gebeurt mbt geluidsdemping bij helmen! Uiteraard blijft advies om altijd doppen te dragen.
Klopt! 'Kan dus alleen maar beter zijn geworden, en idd; doppen blijft een aanrader, al zijn het ook die ellendige gele schuimpjes.
 
Roof is een hele mooie helm, maar ik pas ze niet, met geen mogelijkheid, ik zit met mijn kop net in zo'n rare tussenmaat

De CJ is inderdaad een hele prettige helm, alleen ik heb een hekel aan integraal, al is het een systeemhelm, zzelfs op mijn ZZR droeg ik een open helm, althans, toen ik de verhoogde ruit er op had gezet, de turbulentie van het standaardruitje ging precies op mijn gezicht
 
Terug
Bovenaan Onderaan