eerste race project suzuki tr500

2tanktfan

Die hard MF'er
11 mrt 2011
364
0
elburg
ik ben arnold broekhuizen 28 jaar en samen met mijn vader bouwen we en de eerste
race motor. in de kerst vakantie hebben we een originele suzuki gt500 gekocht en daar
zijn we mee aan de slag gegaan. we hebben alles er af gehaald.

het project loop voor spoedig.

full
 
dat zijn de conussen voor de uitlaat daar heb ik een uitslag van gemaakt en ze uitlaten
snijden. mijn vader heeft ze geklopt.

groet arnold
full
 
dat is een foto van de achter brug. de hebben we extra koeling in gemaakt.

dit is van karton gemaakt om te kijken hoe we de versteviging kunnen maken.

groet arnold
full
 
hier een foto van de zijkant een beetje voor het aanzicht.

1 vraag welke electronische ontsteking word hier voor vaak gebruikt

groet arnold
full
 
Hallo Arnold en vader.

Welkom op dit forum.

Er zijn al meerdere van dit soort projecten lopende of afgerond, dus zeker weten dat veel mensen jullie gaan volgen. Zoek even naar Bazzer die er ook bijna mee klaar is.

Als je nog een Borrani race achterwiel zoekt van een T500, compleet met ingespaakte naaf, die heb ik voor je.

Succes met de voortgang. Ik ga jullie zeker volgen hier...
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie, het is ook ons eerste project. als er op of aanmerkingen
zijn graag.

groet arnold
 
Hee mannen ziet er goed uit
Je achterbrug is te lang , ook zie ik dat je de uitlatenmaten hebt van het artikel van mark overmars ?
Keep up the good work ,ik heb nog verschillende spullen voor zo een racer
Gr Cor
www.samracing.net
 
Mooi project.

Kijk eens op mijn website, kun je mijn TR500 project zien.
Ik kan je ook aan onderdelen helpen, ook nog nieuw en origineel, ik zit veel in Engeland daar is nog wel wat te vinden.

Ook cylinder tuning kan ik voor je verzorgen.

Ik heb ook nog een mooi origineel deksel voor over het achtertandwiel/koppelingsbediening heen, haal ik ook in Engeland, heb er wel een foto van.
 
Laatst bewerkt:
Leuk werk, maar verval niet in de jacht naar een low budget racer.

Er is al genoeg omgekat straatspul wat het predikaat racer krijgt terwijl het een verzameling van goedkope Marktplaats zooi is. Als je een "echte" racer neer wilt zetten bedankt dan eerst wat voor T500 afgeleide het zou moeten worden en ga dan pas aan het bouwen.

Cor kan je genoeg tips geven over hoe je een T500 goed aan de loop krijgt, neem anders ook contact met John Fokken hij raced ook al jaren met een dergelijke motor.
 
Mooi project.

Kijk eens op mijn website, kun je mijn TR500 project zien.
Ik kan je ook aan onderdelen helpen, ook nog nieuw en origineel, ik zit veel in Engeland daar is nog wel wat te vinden.

Ook cylinder tuning kan ik voor je verzorgen.

Ik heb ook nog een mooi origineel deksel voor over het achtertandwiel/koppelingsbediening heen, haal ik ook in Engeland, heb er wel een foto van.


Hé Bazzie, ik had je al aanbevolen.....

Alles goed verder?
 
Laatst bewerkt:
Gaat goed, ben weer een beetje met de TR bezig. Moet deze zomer rijden.
Had het druk thuis, schuur verbouwen, ik heb zoals je weet een grote schuur achter het huis 8x11 mtr met 3 etages, alleen dubbel glas er nog in morgen en dan is het karwei bijna geklaard, dan kunnen we warm en tochtvrij sleutelen.
Hé Bazzie, ik had je al aanbevolen.....

Alles goed verder?
 
Hee mannen ziet er goed uit
Je achterbrug is te lang , ook zie ik dat je de uitlatenmaten hebt van het artikel van mark overmars ?
Keep up the good work ,ik heb nog verschillende spullen voor zo een racer
Gr Cor
www.samracing.net

Mark Overmars de voetballer _O- Frits bedoel je zeker......
 
we willen het blok zo opbouwen, de cilinders honen en nieuwe zuigers er in.
en een electronische ontsteking er op. dan eerst maar eens kijken hoe alles
loopt. we hebben het geluk dat we er nog een blok bij hebben die ook op 1
onderdeel na compleet is.

waar kan je voor een mooie prijs de cilinders laten honen met een paar nieuwe
zuigers erbij.

en welke naaf zou je er bij kunnen gebruiken.

groet arnold en vader
 
Iedere naaf is goed te gebruiken behalve een straat naaf, die werden vroeger nooit gebruikt. Behalve bij een enkele die geen geld had...

Voorvork met remschijven blijft ook mooi of een setje echte race gietwielen maar dan wel gebruiken naar leeftijd.
 
GT750 trommel zou ik niet gebruiken, dan moet je ook GT750 Tstukken nemen en dan word de vork wel erg breed voor de kuip.

Als je alleen een GT750 trommel neemt in bijvoorbeeld een Ceriani, dan moet je teveel van de trommel afdraaien om de boel passend te maken.

Ik heb nog wel kroonstukken over en nog wat GT750 vorkspul over, zal late even een plaatje plaatsen.
 
In deze staat is de mijne tegenwoordig, heb je nog wel wat te doen dus. Wel leuk werk, maar neem rustig de tijd, heb ik ook gedaan en doe ik nog.
Ik doe het goed of ik doe het niet, zie hier het resultaat.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan