KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
480 pond is 600 euro en dan nog verzendkosten vanaf engeland + invoerkosten :x Geen goedkope toko. Fc-moto.de is alsnog de goedkoopste online motorkleding zaak die ik ben tegengekomen.
 
iets heel anders.
het is tijd voor een nieuwe helm. en ik wil de arai tour x3. het liefst van ktm, maar zwart kan ook als de prijs veel lager is. ik kan de ktm voor 500 krijgen, de zwarte vanuit duitsland voor een paar tientjes minder. ik zag in het vorige topic wat helmen voorbij komen, misschien heeft een van jullie beter/handiger gezocht dan ik en kan het goedkoper ?

Laatst deze gekocht bij motozoom. Voor ....129 Euries met donker vizier en al. Is ook zonder vizier en crossbril te gebruiken 8-) Is nog steeds verkrijgbaar...

img00368r.jpg

By null at 2010-11-16
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip xr600/sjorrit, ik wil echter wel de arai.
Heb mijn shoei nu 13 jaar in gebruik, dus ik vind het de investering best waard.
Goedkoopste dat ik nu ben tegen gekomen is inderdaad fc-moto.
Dan ga ik denk ik toch voor de KTM variant à 500.-
Edit: die Engelse toko heeft de zwarte voor 280 pond.. En geen invoer volgens douane.nl
 
Laatst bewerkt:
iets heel anders.
het is tijd voor een nieuwe helm. en ik wil de arai tour x3. het liefst van ktm, maar zwart kan ook als de prijs veel lager is. ik kan de ktm voor 500 krijgen, de zwarte vanuit duitsland voor een paar tientjes minder. ik zag in het vorige topic wat helmen voorbij komen, misschien heeft een van jullie beter/handiger gezocht dan ik en kan het goedkoper ?

Ik zag op de site van Motorado in Leeuwarden het volgende staan :
".... Arai helm model Tour X3 in XS, M .L en XL van 599,- voor 399,-"
Dit is de link :
http://motorado.nl/kledinghoek

Weet natuurlijk niet of ze net de versie hebben die jij zoekt, maar het is het proberen waard lijkt me...
Succes ermee en van harte met die idd prachtige dochter :Y
 
Bedankt voor de tip xr600/sjorrit, ik wil echter wel de arai.
Heb mijn shoei nu 13 jaar in gebruik, dus ik vind het de investering best waard.
Goedkoopste dat ik nu ben tegen gekomen is inderdaad fc-moto.
Dan ga ik denk ik toch voor de KTM variant à 500.-
Edit: die Engelse toko heeft de zwarte voor 280 pond.. En geen invoer volgens douane.nl

Ja als je van jezelf weet dat je heel lang met een helm doet moet je zeker een duurdere helm halen. Heb tot nu toe geen 1 helm meer dan 3jaar gehad en verving ze vaak na 2,5jaar. Vallen soms van het zadel af of houd ze bij de clipsluiting in mijn hand en dan schiet dat weer los etc.
 
iets heel anders.
het is tijd voor een nieuwe helm. en ik wil de arai tour x3. het liefst van ktm, maar zwart kan ook als de prijs veel lager is. ik kan de ktm voor 500 krijgen, de zwarte vanuit duitsland voor een paar tientjes minder. ik zag in het vorige topic wat helmen voorbij komen, misschien heeft een van jullie beter/handiger gezocht dan ik en kan het goedkoper ?

He Zen let op ,ik ben vorig jaar ook aan t zoeken geweest .
en de prijzen verschillen hier en daar nogal.
Hoe het precies zit weet ik niet.
maar het staat me bij dat een Tour x3 en een Tour X3 niet hetzelfde is.
Mijn KTM TourX3 2010 maakt ook veel meer lawaai als mijn "oude" normale Tourx3 van 2007.

Gr. DIck
 
Ja als je van jezelf weet dat je heel lang met een helm doet moet je zeker een duurdere helm halen. Heb tot nu toe geen 1 helm meer dan 3jaar gehad en verving ze vaak na 2,5jaar. Vallen soms van het zadel af of houd ze bij de clipsluiting in mijn hand en dan schiet dat weer los etc.

Dat ken ik maar al te goed! Mijn matzwarte shoei is ondertussen voor 60% wit :)
Het is ook echt dringend tijd voor een nieuwe
 
He Zen let op ,ik ben vorig jaar ook aan t zoeken geweest .
en de prijzen verschillen hier en daar nogal.
Hoe het precies zit weet ik niet.
maar het staat me bij dat een Tour x3 en een Tour X3 niet hetzelfde is.
Mijn KTM TourX3 2010 maakt ook veel meer lawaai als mijn "oude" normale Tourx3 van 2007.

Gr. DIck

Bedankt voor de tip Dick,
Ik ga nog wat meer research doen voordat ik koop.
Is het geluid in de 2010 KTM helm wel dragelijk, of eigenlijk te veel?
 
Als je altijd een shoei hebt gehad moe th je geen arai nemen...
ik brn erg tevreden over de hornet ds.
 
Ik ben laatst uitgebreid gaan passen en ik vond de arai veel meer comfort bieden.
De shoei zit eigenlijk niet perfect, maar ik was 18 en ervaringloos.
Ik heb de hornet niet gepast, maar wel veel andere helmen, vond de arai erg fijn
 
Bedankt voor de tip Dick,
Ik ga nog wat meer research doen voordat ik koop.
Is het geluid in de 2010 KTM helm wel dragelijk, of eigenlijk te veel?

Ja,wat mij betreft voor mij teveel.
Als ik voorheen snel even een rondje ging doen zocht ik mijn oordoppen niet.
Met deze wel, dat zegt genoeg denk ik.
Het is meer het windgeruis wat is toegenomen.
Er zitten andere wind in/uitlaat stukjes op.
Persoonlijk denk ik dat die debet zijn aan het meer geruis.
KTM kleurstelling maakt het voor mij wel weer goed.
Is verder een prima helm, waar ik met oordoppen gewoon gemiddeld 160 mee over de
Autobahn tour ,inclusief vrouwtje en topkoffer.

Owja, laat gelijk de antifog pinlock oid erin maken.
Want das net zo handig.
Die heb je echt wel nodig.
Gr. Dick
 
Laatst bewerkt:
voor Arai helmen is het ook altijd interessant om ff te kijken bij Kalsbeek en Termaat. Met wat steggelen in de winkel gaat de prijs meestal nog wel wat omlaag.

ps. Ik ben vorig jaar van shoei overgestapt op arai. bevalt me prima (de shoei ook trouwens). kwalitatief vond ik de shoei zelfs nog iets beter. Comfortabel is mijn Arai zeker, maar dat blijft een persoonlijk iets natuurlijk.
Ik heb trouwens niet zo'n cross ding, maar een racehelm.
Het enige dat me tegenvalt bij Arai zijn de wangstukken (die nu al wat zachter zijn, waardoor ik moet gaan laten opvullen) en de krasbestendigheid van het vizier.
 
Je neemt een cross/enduro helm niet voor het geruis-loze maar voor de looks, als je windstil wilt rijden moet je een schubert integraal nemen... :]
 
voor helmen probeer ook
mlol.de (stuur een e-mail, prijzen op site zijn hoger dan wat ze in werkelijkeheid vragen)
of in de uk
helmetcity.co.uk
 
Speurneus...die airoh was echt een drama in vergelijk met de shoei,was ook van goedkoop plastic...
 
Kwam zojuist toevallig tegen bij zoeken naar helmen geklets in het vorige topic ;)
 
Had deze nog op de motorbeurs kunnen kopen voor 485 euro bij ktm team west.
Heb me kunnen beheersen want ik heb al genoeg uitgegeven aan mijn motor.
Wou jullie deze foto niet onthouden.
AraitourX3KTM.jpg
 
Ik meld me ook hier, vanavond ga ik mijn 950 Adventure S ophalen.
Kom van de supersport afdeling af en nadat ik een jaar een TTR600 heb gehad, moest er iets komen dat modder kan vreten.
 
Had deze nog op de motorbeurs kunnen kopen voor 485 euro bij ktm team west.
Heb me kunnen beheersen want ik heb al genoeg uitgegeven aan mijn motor.
Wou jullie deze foto niet onthouden.
[afbeelding]

We kennen hem :)
En het wordt mijn nieuwe helm
Mooi ding hè!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan