KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die zijn wel mooi, heb je dan een verloopflens nodig of past dat direct?

Dat weet ik nog niet precies, heb alleen grof de maat van de demper genomen.
Volgende week gaan we meten en passen..
Zal wel een tussenstuk gemaakt moeten worden, dat dan verchromen en misschien een soort pakking ertussen. Volgende week meer info.. Als het een beetje meezit ben zit ik qua kosten ergens tussen wings en nieuwe titanium akra's. Maar dan heb ik wel iets bijzonders en volledig carbon :)
 
Dat weet ik nog niet precies, heb alleen grof de maat van de demper genomen.
Volgende week gaan we meten en passen..
Zal wel een tussenstuk gemaakt moeten worden, dat dan verchromen en misschien een soort pakking ertussen. Volgende week meer info.. Als het een beetje meezit ben zit ik qua kosten ergens tussen wings en nieuwe titanium akra's. Maar dan heb ik wel iets bijzonders en volledig carbon :)
Ik heb gehoord dat carbon eerder scheurt op een 2 cilinder, maar je ziet ook cabron dempers op ducati's, dus wat ervan waar is weet ik niet..
 
Ik heb gehoord dat carbon eerder scheurt op een 2 cilinder, maar je ziet ook cabron dempers op ducati's, dus wat ervan waar is weet ik niet..

Op de nieuwere ducs (848 1098 en hypers etc) hebben de dempers onder het carbon een RVS mantel.
 
Mmm daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zal eens informeren..
Thanks voor de tip
 
Had nog iets geks in mijn kop, hoe de uitlaatbochten van de SuperEnduro lopen vind ik een stuk mooier dan die van de SM. Als ik bochten van de SE op mijn 990SM zou zetten lever ik dan ook pk's in of maakt dat niks uit en hebben ze de bochten bij de SM onderlangs gedaan ivm warmte bij de benen?


Ik kan je vertellen waarom de uitlaatbochten van de Super Enduro niet onderlangs lopen.

Dit vanwege de stenen en boomstammen die tegen de onderkant van de motor slaan bij flink offroaden. Voor het offroaden heb je graag zoveel mogelijk bodemspeling. :Y

Maar of er verschil is in vermogen hierdoor durf ik niet te zeggen. Ik vermoed dat het verschil nihil is.


Uitlaatbocht onder de motor door zoals bij de SM zal vooral om esthetische waarde gedaan zijn.
Of je moet geloven dat het gewicht lager plaatsen veel effect heeft op de rij eigenschappen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja ik snap dat het bij de enduro zo zit ivm bodemvrijheid. Maar waarom het bij de SM anders is vroeg ik mij af. Als er geen reden is dan dat het is voor de warmte bij de benen van de bestuurder of omdat ze het bij KTM "mooier" vonden om het onderlangs te laten lopen dan ga ik eens ebay in de gaten houden voor enduro bochten. Ziet er namelijk veel vetter uit.
 
hallo allemaal , vanmiddag ga ik een nieuwe (overjarige) KTM 950 SMR ophalen.
geen KM op de teller en dus nog helemaal standaard ! hebben jullie nog wat voorbeelden van uitlaten ... Akra is altijd mooi , maar ook wel duur . Hoe zit dat met Wings? is ook mooi! Ik had ook gekeken naar Leovince . Ik zou wel graag willen dat het geluid binnen de perken blijft als ik ereen DB killer inschroef , dit ivm het circuit!

voorbeelden , suggesties en goedkope demper adressen welkom!!
 
Wings! 600 eu en je hebt titanium dempers met carbon. Leo's maken ook een leuk geluid maar zijn van RVS dus die zijn na een jaar niet zo mooi meer als titanium, leo's zijn ook maar 100 eu goedkoper. Akra's kan je ook doen, ook erg mooi maar kosten wel rond de 1200 tot 1500 eu.
 
Staan een paar Akra's op marktplaats.
Kweet niet of dat wat voor je is.

http://motoren.marktplaats.nl/onder...ywv3NaIPgk+vaPJ9EIFF7v9w95KVvW&fta_ind=7&fs=1

Had deze ook onder m'n 950 SMR liggen.
Ennu, met E-keur. (Als de killers erin zitten dan)
Op het circuit en in Duitsland nooit problemen mee gehad.

Ben zelf ook nog zoekende naar vervangingsdempers voor m'n 990 SMR.
Neig zelf momenteel sterk naar Wings, maar die hebben dus geen E-keur.
 
Wings! 600 eu en je hebt titanium dempers met carbon. Leo's maken ook een leuk geluid maar zijn van RVS dus die zijn na een jaar niet zo mooi meer als titanium, leo's zijn ook maar 100 eu goedkoper. Akra's kan je ook doen, ook erg mooi maar kosten wel rond de 1200 tot 1500 eu.
Wings zijn inmiddels 688 euri. (Heb van de week geinformeerd)

Akra's afhankelijk van het type: Die met dat tuitje; 980 euro en met dat carbon kapje; 1586 hele pleuro's :/ (is wel inclusief, dat Y-stuk)
 
Staan een paar Akra's op marktplaats.
Kweet niet of dat wat voor je is.

http://motoren.marktplaats.nl/onder...ywv3NaIPgk+vaPJ9EIFF7v9w95KVvW&fta_ind=7&fs=1

Had deze ook onder m'n 950 SMR liggen.
Ennu, met E-keur. (Als de killers erin zitten dan)
Op het circuit en in Duitsland nooit problemen mee gehad.

Ben zelf ook nog zoekende naar vervangingsdempers voor m'n 990 SMR.
Neig zelf momenteel sterk naar Wings, maar die hebben dus geen E-keur.

Als je je gedraagt in duitsland en gewoon je db-killer in doet dan houden ze je echt niet aan wanneer je wings zonder e-keur gemonteerd hebt. 688 eu, tja ze hebben sinds kort wel een nieuw design, wel supervet vind ik!

Trouwens passen adventure dempers onder een 990 sm? dacht dat de aansluiting anders was.
 
Als je je gedraagt in duitsland en gewoon je db-killer in doet dan houden ze je echt niet aan wanneer je wings zonder e-keur gemonteerd hebt. 688 eu, tja ze hebben sinds kort wel een nieuw design, wel supervet vind ik!

Trouwens passen adventure dempers onder een 990 sm? dacht dat de aansluiting anders was.
Oepsie, niet gezien dat het adventure dempers betrof.
Durf niet te zeggen, of dat past.
 
cool, hebben we het weer over dempers!!

Wings natuurlijk!! :+

Maar wat ik ook gaaf vind zijn de Remus HexaCone dempers!

Enneh.. ff komen showen (of oriënteren..) op de voorjaarsmeeting natuurlijk hè..! :)
 
hier nog even een foto van mijn ktm met op de achtergrond de R1 met mijn toekomstige akra's.
gaat heel geil worden :)
binnenkort met de schuifmaat eens kijken wat de verschillen zijn in diameter en dan volgende maand aan de slag.
de akra's gaan wel een kwartslag draaien, dat de punt omhoog zit, die stickers haal ik wel weer van ebay af.
[afbeelding]

Ik keek even naar de R1 en de SMR maar ik denk als je de dempers het zelfde monteerd als op de R1 dit echt niet mistaat.
Krijg je mee mooi spitser kontje van, ipv 2 dempers die er normaal uit zouden steken.
Maar goed das mijn mening ;)
 
Ik keek even naar de R1 en de SMR maar ik denk als je de dempers het zelfde monteerd als op de R1 dit echt niet mistaat.
Krijg je mee mooi spitser kontje van, ipv 2 dempers die er normaal uit zouden steken.
Maar goed das mijn mening ;)

Kan dat je gelijk hebt hoor, ga ik tegen die tijd testen :)
Eerst zeker weten dat ze niet kunnen scheuren/smelten.
Heb eerste verhaal van gesmolten akra's (wel op een quad) al gehoord!
Anders toch gewoon de titanium variant zoals op wijlen mijn SE.

En zojuist aanbetaling op mijn nieuwe helm gedaan, volgende week ophalen! *O*
 
hallo allemaal , vanmiddag ga ik een nieuwe (overjarige) KTM 950 SMR ophalen.
geen KM op de teller en dus nog helemaal standaard ! hebben jullie nog wat voorbeelden van uitlaten ... Akra is altijd mooi , maar ook wel duur . Hoe zit dat met Wings? is ook mooi! Ik had ook gekeken naar Leovince . Ik zou wel graag willen dat het geluid binnen de perken blijft als ik ereen DB killer inschroef , dit ivm het circuit!

voorbeelden , suggesties en goedkope demper adressen welkom!!
Wings levert 2 varianten van db killers, de street legals, en de sport killers!!, motor loopt met killers onverwachts goed.

Waar heb je die 950 SMR nog vandaan getoverd?..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan