KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik maak dat soort verbindingen liever op een plaats waar geen water bij kan komen.
Mijn gps zit rechtstreeks op de accu, maar mijn portofoon heeft wel zo'n 12 volt plug. Die ligt veilig en droog onder de buddy.

Het is maar 12V hoor, als daar wat water bij komt is er nog niet zo veel aan de hand, zelf onderwater nog niet.

Misschien heb je ooit een auto onderwater zien gaan? Die raampjes en koplampen doen het ook nog uren voordat de batterij leeg is.

Daarbij raad ik iedereen aan om er een zekering tussen te plaatsen van 5A ofzo, dan kan het eigenlijk (bijna) nooit fout gaan.

Vandaag ook mijn Akra's binnengekregen, maar gelijk netjes gemonteerd:
262882682.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daarnet de Leo Vince's eraf gehaald en vervangen door een setje (incl.Y-stuk) AKRA's die ik van de winter 2de hands in Vlaanderen heb weten te scoren.
Geluid lijkt iets dieper/zwaarder, maar dat kan ook een gevalletje "wens is de vader van de gedachte" zijn :9
Wat is het ook een heerlijke machine !! :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

Wilde ik gewoon ff kwijt :W

Waar zijn de Leo's dan?

En zeer geile akra's :)
 
Laatst bewerkt:
Waar zijn de Leo's dan?

En zeer geile akra's :)

Thx Zen !
De Leo's zitten -inclusief Y stuk - goed verpakt in de originele doos :Y
Ik heb ze nieuw gekocht eind juni 2010.
Aangezien ik gereden heb tot begin november zijn ze maar een dikke 4 maanden echt in gebruik geweest. Zijn dus 'als nieuw'.

_O- Is nu al een advertentietekst :+

Ik wacht even tot ik 100% zeker weet dat ik de Akra's hou.
Kans daarop is héél erg groot, maar kijk het even aan.

Dan gaan de Leo's op Marktplaats en hier dan ook denk ik. Verwacht ze dan snel 'kwijt' te zijn.

In het behoorlijk onwaarschijnlijke geval dat ik tóch de Leo's er weer op zou willen...komen de Akra's op Marktplaats.

Met een weekje of twee max weet ik het wel.
 
Ok. Als de akra's in de verkoop gaan, wil je me dan een pm/mail sturen?
Ik moet dringend nieuwe uitlaten en carbon gaat hem niet worden, vertrouw het niet en het is mij te veel geld om mee te gokken..
 
Ok. Als de akra's in de verkoop gaan, wil je me dan een pm/mail sturen?
Ik moet dringend nieuwe uitlaten en carbon gaat hem niet worden, vertrouw het niet en het is mij te veel geld om mee te gokken..

Als...wanneer...dan....mag jij het eerste bod uitbrengen.... is dat wat ? O-)
Ik schat echter de kans dat de Leo's binnenkort in de verkoop gaan 94,7% ;)
 
Daarnet de Leo Vince's eraf gehaald en vervangen door een setje (incl.Y-stuk) AKRA's die ik van de winter 2de hands in Vlaanderen heb weten te scoren.
Geluid lijkt iets dieper/zwaarder, maar dat kan ook een gevalletje "wens is de vader van de gedachte" zijn :9
Wat is het ook een heerlijke machine !! :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

Wilde ik gewoon ff kwijt :W


Welke ruit heb je op je smt? Das niet die originele hoge ktm ruit of wel?

Ik zie dat je ook het oude type michelin pilot road erop hebt, hoe vind je dat sturen? Ik ben blij als ze kaal zijn, vind `t echt niet fijn sturen. Het neutrale gevoel van de motor is helemaal weg. Bij lage snelheid wil de motor de bocht invallen en bij hoge snelheid loopt hij erg wijd zodra je het gas erop zet. Ik heb al vanalles geprobeerd om de geometrie te veranderen d.m.v. veervoorspannig / vork doorsteken maar echt goed krijg ik `t niet.
Met de originele sport attacks stuurde de SMT geweldig, maar die zijn na 3500 km kaal.

Volgende setje wordt toch weer een moderne 2 compound sport/toer band. Weet alleen nog niet welke.
 
Mijn SMT lekte vorige week ineens koelvloeistof na een rit, daarna was het reservoir ook leeg. Hij is uit 2009. Hebben meer SMT gebruikers hier last van?

Volgende week laat ik een Bridgestone BT023 monteren, heeft iemand ervaring met deze band?

Verder een top motor!
 
Welke ruit heb je op je smt? Das niet die originele hoge ktm ruit of wel?

Ik zie dat je ook het oude type michelin pilot road erop hebt, hoe vind je dat sturen? Ik ben blij als ze kaal zijn, vind `t echt niet fijn sturen. Het neutrale gevoel van de motor is helemaal weg. Bij lage snelheid wil de motor de bocht invallen en bij hoge snelheid loopt hij erg wijd zodra je het gas erop zet. Ik heb al vanalles geprobeerd om de geometrie te veranderen d.m.v. veervoorspannig / vork doorsteken maar echt goed krijg ik `t niet.
Met de originele sport attacks stuurde de SMT geweldig, maar die zijn na 3500 km kaal.

Volgende setje wordt toch weer een moderne 2 compound sport/toer band. Weet alleen nog niet welke.

Hoi Julez!

Dat is idd niet de KTM hoge ruit. Niet dat die van mij een schoolvoorbeeld van esthetisch genot is, maar die van KTM vond ik dus écht nog erger. Smaken verschillen.
De ruit die ik erop heb zitten is van GiVi, heb hem verleden jaar gekocht bij RAD, dit is de link : http://www.rad.eu/nl/c/p/23046-givi-windscherm-givi-d750s.htm

Bevalt me beter dan het af fabriek schermpje, maar turbulentie blijft een issue voor/bij mij.
Ik heb de MPR's nog maar net erop liggen, en ik moet iets meer 'werken' met insturen, maar niet zodanig dat ik het vervelend vind.
Ik heb ze op 2.4 voor en 2.5 achter staan, dat maakte het al wat prettiger (voor mij) t.o.v. de 2.2/2.2
Moet ook eerlijk zeggen dat ik bij lange na niet de potentie uit die fiets haal hoor...

De Conti's waren fijner maar sleten mij te snel.
De volgende set wordt waarschijnlijk een combi van MPR-2 (of 3) achter en MP-pure voor.
Ben vooral benieuwd hoeveel km's ik uit de achterband peur.
 
Hoe bevalt het originele SMT zadel hiero??

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst 2,5 uur achtereen in het zadel gezeten... Maar heel erg ergo is dat ergozadel niet :')
 
Hoi Julez!

Dat is idd niet de KTM hoge ruit. Niet dat die van mij een schoolvoorbeeld van esthetisch genot is, maar die van KTM vond ik dus écht nog erger. Smaken verschillen.
De ruit die ik erop heb zitten is van GiVi, heb hem verleden jaar gekocht bij RAD, dit is de link : http://www.rad.eu/nl/c/p/...windscherm-givi-d750s.htm

Bevalt me beter dan het af fabriek schermpje, maar turbulentie blijft een issue voor/bij mij.
Ik heb de MPR's nog maar net erop liggen, en ik moet iets meer 'werken' met insturen, maar niet zodanig dat ik het vervelend vind.
Ik heb ze op 2.4 voor en 2.5 achter staan, dat maakte het al wat prettiger (voor mij) t.o.v. de 2.2/2.2
Moet ook eerlijk zeggen dat ik bij lange na niet de potentie uit die fiets haal hoor...

De Conti's waren fijner maar sleten mij te snel.
De volgende set wordt waarschijnlijk een combi van MPR-2 (of 3) achter en MP-pure voor.
Ben vooral benieuwd hoeveel km's ik uit de achterband peur.

Heb je toevallig nog meer foto`s van je motor met die givi ruit? Ik heb ook veel last van turbulentie. Hoe groot ben jij? Ik ben maar 1,73 en zit met m`n helm midden in herrie, als ik een beetje ga staan wordt `t ineens stil. Ik weet niet zeker of een hogere ruit de oplossing is voor mij.

Ik heb vanaf `t begin al met min 2.3/2.5 bar gereden, geen idee hoe KTM aan die lage bandenspanningen komt. Ze hadden misschien nog wat stickertjes over die ze normaal op de 1 cil sm plakken.

De mpr is best slijtvast, ik heb er nu ong. 7000 km mee gereden en hij is nog niet helemaal op. ong. de helft van de kms zijn redelijk verstandig gereden.
 
Hoe bevalt het originele SMT zadel hiero??

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst 2,5 uur achtereen in het zadel gezeten... Maar heel erg ergo is dat ergozadel niet :')


Ik ben erg blij met m`n origineel SMT zadel, beste dat ik op een motor heb gehad. 800 km per dag zonder probleem
 
Avond!

Ik heb een 950SM van 2007. Sinds een paar dagen weer onder het stof uitgetrokken en aan het rijden gegaan. En meteen weer een kleine ergenis die ik eigenlijk alweer vergeten was...
Vind namelijk dat de SM op lage snelheid, en dan met name bij bv, het nemen van rotondes of bochten niet zo lekker in de versnellingen loopt. Gaat ie in zijn 1 dan loopt de motor te hoog in toeren, in zijn 2 is het eigenlijk te laag. De ketting en versnellingsbak gaan dan behoorlijk "klapperen"
Nu zitten er hier vast wel SM rijders die hier ook last van hebben en mijn vraag is hoe en of ze dit opgelost hebben.
Zit zelf te denken aan een 16 tands voortandwiel......
Verder nog een vraagje of er hier iemand is die toevallig weet wat de kleurcode is van de velgen. Is beschadigd en wil 'm graag bijwerken.

alvast bedankt voor de moeite.
gr. Ruud
 
16tands voortandwiel is zeker een aanrader, opzich kan in zijn 1 wel hoor, op de rotonde zelf zit je dan op 4000-5000 toeren maar je moet wel direct schakelen naar zijn 2.

Met een ander voortandwiel wil een kleine rotonde net in zijn 2, rij dan zo'n 3000/3500 toeren. Ketting goed smeren en stellen helpt ook, droge ketting klappert al snel.


Hoe bevalt het originele SMT zadel hiero??

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst 2,5 uur achtereen in het zadel gezeten... Maar heel erg ergo is dat ergozadel niet :')

Pff miepert, ik rij soms wel 4uur achter elkaar op het originele SM zadel :')
 
Laatst bewerkt:
16tands voortandwiel is zeker een aanrader, opzich kan in zijn 1 wel hoor, op de rotonde zelf zit je dan op 4000-5000 toeren maar je moet wel direct schakelen naar zijn 2.

Met een ander voortandwiel wil een kleine rotonde net in zijn 2, rij dan zo'n 3000/3500 toeren. Ketting goed smeren en stellen helpt ook, droge ketting klappert al snel.Pff miepert, ik rij soms wel 4uur achter elkaar op het originele SM zadel :')

Kantoorpikkies zijn het. Gewoon knallen en niet zeuren, koop anders een goldwing. :P
 
@ Ruud GSXR
Idd zoals men hierboven ook al aangeeft, 17 tandwiel met spoed eraf.

En over het zadel,
Ja ik had afgelopen zondag avond ook een zere reet.
Eerst een 2,5u alleen en nadien met vriendin achterop.
Merk dat met vrouwtje achterop ik minder beweeg
en daardoor de bloeddoorstroming in mijn billen niet zo goed verloopt.
Het word tijd dat ze niet meer in de weg zit. :Y

Ik heb ook aan een gel zadel zitten denken.
Maar Weet dat het gelzadel van de 950 ook geen echte oplossing was.
Miss een SMT zadel erbij nemen, voor als die fraumeegaat.
En als ik alleen ga rijden het stoere originele zadel.
 
Laatst bewerkt:
Schapenvachtje over het zadel werkt ook.

Als je op internet verkondigd dat je pijnlijke billetjes krijgt van motor rijden dan moet rondrijden met zo'n vachtje ook geen probleem zijn denk ik. _O-


Maar ff serieus, je kan ook een custom zadel laten maken die meer op comfort is gericht.
Google maar eens op RAYZ
 
Laatst bewerkt:
16tands voortandwiel is zeker een aanrader, opzich kan in zijn 1 wel hoor, op de rotonde zelf zit je dan op 4000-5000 toeren maar je moet wel direct schakelen naar zijn 2.

Met een ander voortandwiel wil een kleine rotonde net in zijn 2, rij dan zo'n 3000/3500 toeren. Ketting goed smeren en stellen helpt ook, droge ketting klappert al snel.Pff miepert, ik rij soms wel 4uur achter elkaar op het originele SM zadel :')
Jah, dat is nou precies mijn punt... Ik had gedacht wat langer te kunnen zitten met een ergo-zadel. Maar dat valt dus tegen :P
 
Als je veel stilzit op je motor krijg je ook sneller last volgens mij, wat hierboven ook al staat.
Dus meer van links naar rechts bewegen voor de bocht. :P
 
@ Ruud GSXR
Idd zoals men hierboven ook al aangeeft, 17 tandwiel met spoed eraf.

En over het zadel,
Ja ik had afgelopen zondag avond ook een zere reet.
Eerst een 2,5u alleen en nadien met vriendin achterop.
Merk dat met vrouwtje achterop ik minder beweeg
en daardoor de bloeddoorstroming in mijn billen niet zo goed verloopt.
Het word tijd dat ze niet meer in de weg zit. :Y

Ik heb ook aan een gel zadel zitten denken.
Maar Weet dat het gelzadel van de 950 ook geen echte oplossing was.
Miss een SMT zadel erbij nemen, voor als die fraumeegaat.
En als ik alleen ga rijden het stoere originele zadel.
Hijs je nog steeds elk weekend je frau achterop..? _O- _O- _O-
 
Welke ruit heb je op je smt? Das niet die originele hoge ktm ruit of wel?

Ik zie dat je ook het oude type michelin pilot road erop hebt, hoe vind je dat sturen? Ik ben blij als ze kaal zijn, vind `t echt niet fijn sturen. Het neutrale gevoel van de motor is helemaal weg. Bij lage snelheid wil de motor de bocht invallen en bij hoge snelheid loopt hij erg wijd zodra je het gas erop zet. Ik heb al vanalles geprobeerd om de geometrie te veranderen d.m.v. veervoorspannig / vork doorsteken maar echt goed krijg ik `t niet.
Met de originele sport attacks stuurde de SMT geweldig, maar die zijn na 3500 km kaal.

Volgende setje wordt toch weer een moderne 2 compound sport/toer band. Weet alleen nog niet welke.

Heb een setje Dunlop Roadsmart erop, bevalt super ben er mee naar Italie geweest, alle denkbare wegtype's, temperaturen en weersomstandigheden gehad, geen probleem. Knietje aan de grond en zit al op 6500 km!!!
 
zo nieuwe helm opgehaald!
wat een tophelm, hij zit super comfortabel, vind het geluid reuze meevallen (bij 150km/h dan) en hij geeft veel meer zicht dan mijn oude shoei. ik ben er blij mee :)
pinlock zit er in, en donkere vizier komt over een paar dagen hier binnen.

mooie zaak dat dipi moto, aardige vent ook, bas.
even lekker geroddeld :)
galibaba en 95717 krijgen de groeten !

slecht mobiel fotootje..
helmam.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan