KTM 990 SM, SM-R, SM-T en meer LC8 topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke ruit heb je op je smt? Das niet die originele hoge ktm ruit of wel?

Ik zie dat je ook het oude type michelin pilot road erop hebt, hoe vind je dat sturen? Ik ben blij als ze kaal zijn, vind `t echt niet fijn sturen. Het neutrale gevoel van de motor is helemaal weg. Bij lage snelheid wil de motor de bocht invallen en bij hoge snelheid loopt hij erg wijd zodra je het gas erop zet. Ik heb al vanalles geprobeerd om de geometrie te veranderen d.m.v. veervoorspannig / vork doorsteken maar echt goed krijg ik `t niet.
Met de originele sport attacks stuurde de SMT geweldig, maar die zijn na 3500 km kaal.

Volgende setje wordt toch weer een moderne 2 compound sport/toer band. Weet alleen nog niet welke.

Ik gebruik momenteel Dunlop roadsmarts en ben er tot nu toe goed over te spreken
-neutraal stuur gedrag
-goede grip als het wegdek nat is
-goedkoper in aanschaf als de michelins

heb er nu een kleine 2000 km opzitten met deze banden.

Ze schijnen volgens de diverse banden testen wat eerder te slijten als de michelins maar zo lang het tussen de 6-8000km is vindt ik het prima :)

(met michelin pr2 had ik op mijn vorige motor ook geen geweldige ervaring, enorm last van grip problemen aan de achterzijde)

Heb je toevallig nog meer foto`s van je motor met die givi ruit? Ik heb ook veel last van turbulentie. Hoe groot ben jij? Ik ben maar 1,73 en zit met m`n helm midden in herrie, als ik een beetje ga staan wordt `t ineens stil. Ik weet niet zeker of een hogere ruit de oplossing is voor mij.

Ik heb sinds de winter op min SMT andere handkappen geinstalleerd.
En nu naar een paar honderd km is mijn indruk dat ik nu minder last heb van herrie :?
Ik rij nu nog wel met een dikke kol die de mijn nek goed afsluit van kou tot aan de helm dus dat helpt ook wel iets maar toch.
Misschien een korte test waardig gewoon zonder hand kappen rijden..... kijk of het helpt?
 
Laatst bewerkt:
zo nieuwe helm opgehaald!
wat een tophelm, hij zit super comfortabel, vind het geluid reuze meevallen (bij 150km/h dan) en hij geeft veel meer zicht dan mijn oude shoei. ik ben er blij mee :)
pinlock zit er in, en donkere vizier komt over een paar dagen hier binnen.

mooie zaak dat dipi moto, aardige vent ook, bas.
even lekker geroddeld :)
galibaba en 95717 krijgen de groeten !

slecht mobiel fotootje..
[afbeelding]

Opzouten met die foto, straks koop ik ook nog zo'n helm :9~
 
Opzouten met die foto, straks koop ik ook nog zo'n helm :9~~


hmmmmmmmm ? O-)

helm2k.jpg
 
Mijn SMT lekte vorige week ineens koelvloeistof na een rit, daarna was het reservoir ook leeg. Hij is uit 2009. Hebben meer SMT gebruikers hier last van?

Had ik binnen de eerste 100km.
Daar bleek hij te lekken op een retour slang met een V klemmetje. goede slangen klem erop weg probleem :) .

Even kijken achter de radiator naar de onderzijde van het koelvloeistof reservior. als goed is zie je daar een slang van ongeveer 15mm dik op het reservoir aangesloten.
Is onderzijde van de slang rondom vochtig van koelvloeistof?
Grootte kans dat je dan het zelfde hebt als ik heb gehad.
 
Laatst bewerkt:
Had ik binnen de eerste 100km.
Daar bleek hij te lekken op een retour slang met een V klemmetje. goede slangen klem erop weg probleem :) .

Even kijken achter de radiator naar de onderzijde van het koelvloeistof reservior. als goed is zie je daar een slang van ongeveer 15mm dik op het reservoir aangesloten.
Is onderzijde van de slang rondom vochtig van koelvloeistof?
Grootte kans dat je dan het zelfde hebt als ik heb gehad.

inavond ik zag ook wat liggen na mijn laatste rit
zal ook eens even kijken naar de plek die jij beschrijft
ik kon namelijk nix vinden

bvd
 
Ik heb sinds de winter op min SMT andere handkappen geinstalleerd.
En nu naar een paar honderd km is mijn indruk dat ik nu minder last heb van herrie
Ik rij nu nog wel met een dikke kol die de mijn nek goed afsluit van kou tot aan de helm dus dat helpt ook wel iets maar toch.
Misschien een korte test waardig gewoon zonder hand kappen rijden..... kijk of het helpt?

Thanks voor de tip, zal eens proberen zonder handkappen.
 
Mijn SMT lekte vorige week ineens koelvloeistof na een rit, daarna was het reservoir ook leeg. Hij is uit 2009. Hebben meer SMT gebruikers hier last van?


Die van mij lekte laatst aan een slangklem, volgens mij bij een aansluiting van de waterpomp maar dat weet ik niet meer zeker. De koelvloeistof lekte op de uitlaat en dat begon te roken. Slangklem iets strakker geknepen met een tang en probleem opgelost.
 
Had ik binnen de eerste 100km.
Daar bleek hij te lekken op een retour slang met een V klemmetje. goede slangen klem erop weg probleem :) .

Even kijken achter de radiator naar de onderzijde van het koelvloeistof reservior. als goed is zie je daar een slang van ongeveer 15mm dik op het reservoir aangesloten.
Is onderzijde van de slang rondom vochtig van koelvloeistof?
Grootte kans dat je dan het zelfde hebt als ik heb gehad.

Bedankt voor de tip! Ga er zaterdag naar kijken!
 
Ik rij op MPR2's en ze bevallen me prima! Vallen in de bocht / te weinig grip en eigenlijk alle andere negatieve commentaren nooit iets van gemerkt.
herken die commentaren totaal niet. Heb de vering redelijk strak staan (voor een SM).

Achterbandje gaat 7000-8000 km mee. Voorband veel langer.
Denk dat dat vooral komt omdat ik vaak idioot hard het gas open trek om van de nm's te genieten en veel op de motor rem ipv met de voorrem.
 
Ok. thanks voor de reactie. Morgen even een tandwieltje 16 bestellen....

Kleur van de velgen niemand bekend???

gr. ruud
 
Ok. thanks voor de reactie. Morgen even een tandwieltje 16 bestellen....

Kleur van de velgen niemand bekend???

gr. ruud

welke kleur wil je weten ? vraag ik het aan mijn spuiter, die heb ze allemaal liggen volgens mij.
als je toch je velgen opknapt.... dit heb ik O-)
*poser*
velgg.jpg
 
:^ de "ktm-kleur" motip 42630 / ral 2009 (verkeersoranje)

Gister heb ik een vers rubber achter laten monteren op mijn gerichte en "verkleurde" velg, zal vanavond of morgen een foto maken. :9
 
Binnenkort kan ik mijn onlangs bestelde SM-T ophalen :9~

Wat moet ik echt weten omtrent deze motor?

Kleiner voortandwiel heb ik er al bij besteld maar er zijn vast nog meer dingen waarvan ik het bestaan (nog) niet weet.

Om nu alle topics door te lezen kost me een beetje teveel tijd dus misschien een kort opsomming van jullie kant waarvoor alvast dank :}

Marcel
 
Binnenkort kan ik mijn onlangs bestelde SM-T ophalen :9~

Wat moet ik echt weten omtrent deze motor?

Kleiner voortandwiel heb ik er al bij besteld maar er zijn vast nog meer dingen waarvan ik het bestaan (nog) niet weet.

Om nu alle topics door te lezen kost me een beetje teveel tijd dus misschien een kort opsomming van jullie kant waarvoor alvast dank :}

Marcel


Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een 16 tands voortandwiel werkt goed op een 950 maar ik zou het niet op m`n 990 willen, de 990 is zo fel dat de achterband al de grootste moeite heeft om grip te vinden bij het uitkomen van bochten in de 2. Nog meer koppel aan het achterwiel is nergens voor nodig, de bak heeft standaard best korte verhoudingen.

Als je de gasreactie te fel vindt kan je een progressief gashendel bestellen van de rc8r, kost 2 tientjes en maakt de motor wat rustiger, altijd rijden met zo min mogelijk speling op het gashendel maakt de gasreactie ook beter.

De originele dempers worden gloeiend heet door de katalysators (geen spuitbussen e.d. onder het zadel gooien) als je andere dempers wilt met E-keur voor niet al teveel geld moet je Leovince kopen ong. 450 euro bij motorgoedkoop.nl. Gave sound, helft van het gewicht en lang niet zo heet. Bij andere dempers zonder kat ook de akra mapping laten instaleren bij de dealer, loopt de motor ook iets soepeler door.
 
Binnenkort kan ik mijn onlangs bestelde SM-T ophalen :9~

Wat moet ik echt weten omtrent deze motor?

Kleiner voortandwiel heb ik er al bij besteld maar er zijn vast nog meer dingen waarvan ik het bestaan (nog) niet weet.

Om nu alle topics door te lezen kost me een beetje teveel tijd dus misschien een kort opsomming van jullie kant waarvoor alvast dank :}

Marcel

Gefeliciteerd met je aan koop

De 16 tand wiel verdiend ook niet mijn voorkeur wordt de motor naar mijn mening te fel van.
Maar ik vond de 2e versnelling wel iets te lang in langzaam verkeer dus heb ik een 42 tandwiel achter gemonteerd(het beste van 2 werelden).

Verdere tip/trucs: ik zou zegge eerst lekker rijden :] :] en genieten en dan kan je pas aangeven of er dingen zijn die je wilt verbeteren ;)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een 16 tands voortandwiel werkt goed op een 950 maar ik zou het niet op m`n 990 willen, de 990 is zo fel dat de achterband al de grootste moeite heeft om grip te vinden bij het uitkomen van bochten in de 2. Nog meer koppel aan het achterwiel is nergens voor nodig, de bak heeft standaard best korte verhoudingen.

Als je de gasreactie te fel vindt kan je een progressief gashendel bestellen van de rc8r, kost 2 tientjes en maakt de motor wat rustiger, altijd rijden met zo min mogelijk speling op het gashendel maakt de gasreactie ook beter.

En als je beide doet heb je ook het best van 2 werelden ;) prog.gashendel en 16tandjes voor, zijn rotondes ook te nemen zonder koppeling. Heb trouwens nog nooit grip problemen gehad met mijn 990 SM in combi met continetal sport attacks, en rij niet bepaald als een oud wijf, heb rullen van de linker kant totaan de rechter kant (rullen op het loopvlak van het opclutchen voor wheelies :P )
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort kan ik mijn onlangs bestelde SM-T ophalen :9~

Wat moet ik echt weten omtrent deze motor?

Kleiner voortandwiel heb ik er al bij besteld maar er zijn vast nog meer dingen waarvan ik het bestaan (nog) niet weet.

Om nu alle topics door te lezen kost me een beetje teveel tijd dus misschien een kort opsomming van jullie kant waarvoor alvast dank :}

Marcel

Gefeliciteerd! Welk bouwjaar / kleur?

Als 990 SM-T eigenaar de tip om je niet gek te laten maken door alle 'echte SM mannen en 950 rijders' in dit topic. De SM-T doet niks onder voor hun motor, ookal denken zij dat ze 1000x stoerder zijn dan jij, wij weten beter :+

Tips met betrekking tot de motor:

Hij doet het op straatbanden zeer slecht in natte blubber en op nat gras.
Ik kan je de valbeugels aanraden, 170 euro goed geinvesteerd in mijn geval :)

Ik heb een progressieve gashandle, bevalt me super, kostte wel iets meer dan 2 tientjes (120 uit mijn hoofd?)

Als je je gps wilt monteren, dan moet je Verpalen even bellen en vragen naar hun stuur-steuntje. Is geweldig. Mocht je de standaard tasjes net zo kut vinden als de meeste eigenaren, kunnen ze je daar meteen vertellen wat je allemaal bestellen moet om die lelijke beugels eraf te halen. En een verwijderbaar rack voor de Gobi koffers van de adventure eventueel. foto foto2


Verder altijd even goed warm rijden, niet vergeten de ketting te smeren en uitkijken dat niemand je betrapt en je rijbewijs inneemt :+
 
Laatst bewerkt:
Gefeli met je nieuwe bike!

Persoonlijk ben ik wel een voorstander van 16T en prog. gashandle om mijn 990 SM (die inderdaad veel stoerder zijn dan SMT's :9 )
Maar je kan natuurlijk prima zonder beginnen en het later monteren als je daar behoefte aan hebt. Dan weet je tenminste ook wat je veranderd.

Verder een paar sportdempers (akra's natuurlijk, want die zijn het duurst) én het allerbelangrijkste natuurlijk:


Op 2 april je bike komen showen in Ermelo! :Y :)
 
Weet iemand witte tankdelen te koop voor een SMT,heb ze nu in het oranje erop zitten maar wil ze ook graag in het wit hebben voor de afwisseling
En nog iets:De KTM-SMT bevalt me super goed,zelfs beter als mijn TUONO
 
Ik heb een progressieve gashandle, bevalt me super, kostte wel iets meer dan 2 tientjes (120 uit mijn hoofd?)

Welke "schuif" heb je erop? Nummertje 400? (middelste). Die ik en Julez hebben van 24,50 is eigenlijk van de RC8 en heeft dezelfde slag als dat ding van 120 euro met schuif 400.
 
Weet iemand witte tankdelen te koop voor een SMT,heb ze nu in het oranje erop zitten maar wil ze ook graag in het wit hebben voor de afwisseling
En nog iets:De KTM-SMT bevalt me super goed,zelfs beter als mijn TUONO

Marktplaats en ebay duitsland staan zilveren. Nieuw kosten die dingen 180 eu per stuk ofzo en dan moet je zelfs de stikkers er nog bij kopen :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan