Arnhemmers verenigt U deel 52: bierdrinkenkutroepmeeting!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.K

MF veteraan
12 mei 2006
5.171
0
The_Arnhemmers.jpg






Wikileaks

Wapen%20Anrhem.jpg


Arnhem is een stad en gemeente in het oosten van Nederland. Het is de hoofdstad van de provincie Gelderland. Arnhem heeft 148.047 inwoners (per 31 december 2010, bron: CBS) en maakt deel uit van de Stadsregio Arnhem Nijmegen (plusregio), een conurbatie met ruim 736.100 inwoners. Een inwoner van Arnhem wordt een Arnhemmer genoemd.

Arnhem ligt aan de rivier de Nederrijn en de Sint-Jansbeek, waaraan de stad zich heeft ontwikkeld. De stad ligt zowel ten noorden als ten zuiden van de Rijn. Vooral het zuidelijke stadsdeel heeft zich na de Tweede Wereldoorlog zeer sterk ontwikkeld. Door de ligging van Arnhem als doorgangsplek tussen West-, Oost-, Noord- en Zuid-Nederland, en doordat de stad het voorportaal van Duitsland is, heeft de stad zich kunnen ontwikkelen als belangrijke handelsstad. In de stad komen zes belangrijke wegen samen, vormt het Station Arnhem een belangrijke spoorwegverbinding in alle richtingen en is dit het belangrijkste station voor de verbinding met Duitsland. Ook vormt de Rijn voor Arnhem het portaal tussen Duitsland en de rest van Nederland.

De huidige naam Arnhem komt van Arneym en is afgeleid van Arn of Aro - van het Germaanse arnu (arend) - en heem (thuis). Ook de Latijnse aanduiding Arenacum zou thuis van de arend betekenen en duiden op de vele arenden die vroeger op de heuvels en in de bossen van Arnhem huisden. De naam Arneym wordt voor het eerst genoemd in 893 in een goederenregister van de abdij Prüm. Eerder, rond 814, werd al een schriftelijke vermelding gemaakt van Meginhardeswich; dit is het huidige Meijnerswijk in Arnhem-Zuid. Het werd in 847 geplunderd door de Vikingen.

In de Arnhemse tongval heet de stad 'Èrnem'. Het Ernems wijkt sterk af van Zuid-Gelderse dialecten door de Haagse invloeden: in de tweede helft van de 18e eeuw trokken rijke Hagenaars naar buitenhuizen in de bossen rondom Arnhem. Het Haagse accent werd door de lokale Arnhemse bevolking overgenomen omdat het accent status verschafte. Het accent wordt heden ten dage nog voornamelijk in de volkswijken als 't Broek, de Geitenkamp en Klarendal (uitspraak klèrendoal) gesproken.






Stamkroeg

Café de Schoof, centraal gelegen op de Korenmarkt. Het uitgaanshart van Arnhem! De Arnhemmers drinken nou eenmaal meer koffie dan dat ze rijden!

Naamloos-1.jpg







Leden

1steklassboefje
full


Alextreem
full


Arend SC
full


Baksteen
bcf6bbae26501bed39af649c9f64ee9c


B.B.I.L.
full


Becat
vonkie.jpg


BertK
full


Daanrsv
full


Danelli
full


dr. Dre
full


Duccie
full


Gejabo
728966735_5_dptW.jpeg


Gobert
600mfmm0720011tq5.jpg

dsc02100nv1.jpg

dsc02103oc9.jpg


Hans-G
full


Jefta
ece2ec0c.jpg


Jelsel
12032011697.jpg


Kala
542398473_6_3B5c.jpeg


LadyJ
full


Ludo 01
full


Moto Bob
-Peter-Hewatt-5535584.jpg


Maus75
full


Melvinn
full


MierJ
full


mijn r6
600mfmm0720604yt6.jpg


M.K.
DSCN8851%20%28Medium%29.JPG


Nickelson
GroteFoto-ZA34SOCG.jpg


Niels16v
DSC03777%20%28Medium%29.JPG


Oliesjeik
loekie-kinderfiets.jpg


OPM
08CX2-7780-174-50.jpg


OsiruS
2930694-1-2-2.jpg


Pedro98
large


Racekip#1
dsc8511ha2.jpg


RiesB
DSC01033Small.jpg

DSC01269Small.jpg


Shiny
GroteFoto-GFF8WWNQ.jpg


SilenT
IMG_1310.jpg


Sparc
full


~Suus~~
full


Thanas
1206361352_6_mD7l.jpeg


Trasos
full


Vip3r
1254313821_5_Quit.jpeg


VTbeRT
full


WaXstar
dsc05540nc.jpg






Het verleden

Arnhemmers Verenigt U Deel 30 (the big 3....0)
Arnhemmers verenigt u Deel 31 (at full speed)
Arnhemmers verenigt u deel 32 (trillend op mijn benen)
Arnhemmers Verenigt U Deel 33
Arnhemmers Verenigt U deel 34
Arnhemmers Verenigt U Deel 35
Arnhemmers verenigt u in Deel 36!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 37!!!
Arnhemmers verenigt u in Deel 38
Arnhemmers verenigt u in Deel 39: Waar werken we nu aan?
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Winterrrr
Arnhemmers verenigt u in Deel 40: Fijne feestdagen :)
Arnhemmers verenigt u in Deel 41
Arnhemmers & tapijtleggers .deel 42!
Arnhemmers en Tapijtleggers verder in deel 43
Arnhemmers in deel 44 wanneer de eerste BBQ van 2010?
Arnhemmers in deel 44 wanneer de eerste BBQ van 2010?
Van HondaBob tot MotoBob Arnhemexclusief
Arnhemmers maken de Achterhoek onveilig deel 46
Arnhemmers verenigt u in Deel 47: Op naar de TT
Arnhemmers verenigt u in Deel 48: De hete BBQ zomer door
Arnhemmers verenigt u in deel 49: Da's bijna 50!
Arnhemmers verenigt u in Deel 50:Vallende bladeren ontwijken
Arnhemmers verenigt U deel 51: winter en sneeuw?....rot op!!
 
Laatst bewerkt:
Zal als ik weer eens tijd te veel heb de Simpsons weer eens updaten!!!
 
Iemand nog interesse in een bandje die een 'paar' rondjes op het circuit gemaakt heeft :? ....DUNLOP , genoeg profiel erop om nog vele straatkilometers te maken :') :')
d81565235a25a8a1535105f4f7a130ee
 
Laatst bewerkt:
@shiny: Thnx… ben er ook wel heel blij mee *D Ducati hater ? Nee totaal niet.. ook geen suzuki hater! Meer een BMW hater ;) ( niet die van jouw jefta :+ ) met van die gekleurde lampen erop. Vandaag nog last van gehad. :(

@1steklassoefje: Dank je! Jij hebt ook een stoere bike.. 8-) Volgens mij heb ik jouw een keer zien rijden op de rijnbrug. Zag iemand precies dezelfde kleuren als jouw. Vrouw had een lang gevlochten staart ?

@maus75: Thnx!

@Gejabo: Thnx. Nee had gewoon zijn winterslaapje in arnhem

@Jefta: Ja was wel toevallig. Ik zag jullie bij Gelredome en ik stond linksaf richting velperbroek. Maar jij bent echt gek he :P . FF naar de ring toe Ik zie trouwens dat je de tocht naar de bekende snelweg in Duitsland dezelfde dag doet als mij. Dit keer geen ruiten door gooien he _O- Richard gaat ook mee. Trouwens hoe kom jij aan foto's van mijn chick :P

@Vip3r: Ja klinkt echt zo donker… Beetje gas geven slaan de vlammen uit de pijpen :9~ })

@Alextreem: Dan zal ik jouw ook wel hebben zien rijden. Heppie foto ? Tja het is inderdaad een mooie (lekker wijf) vrouw die vaak achterop zit *D Ze gaat trouwens ook haar motor rijbewijs halen…

@danelli: Ja dat klopt. Dat was ik. Dan heb ik jullie ook gezien. Ben niet met die gasten mee gegaan. Moest ff rondje doen van mijn vriendin en sloot af met een wheelie sessie bij een niet nader genoemde locatie. :+
 
goede morgen :w

het wordt weer mooier weer dus de deeltjes zullen ook wel weer wat vlotter gaan :p

16072010266.jpg
 
nieuw deeltje... zal ik?... ach ja... HOIIII allemaal!! :W

ik ben ook weer uit de winterslaap... afgelopen weekend de eerste kilometertjes gemaakt!

verder nieuwe bandjes besteld, eerste circuitdaagjes geboekt en de eerste BBQ staat ook al in de agenda... we kunnen er weer tegenaan! *O*
 
@shiny: Thnx… ben er ook wel heel blij mee *D Ducati hater ? Nee totaal niet.. ook geen suzuki hater! Meer een BMW hater ;) ( niet die van jouw jefta :+ ) met van die gekleurde lampen erop. Vandaag nog last van gehad. :(

@1steklassoefje: Dank je! Jij hebt ook een stoere bike.. 8-) Volgens mij heb ik jouw een keer zien rijden op de rijnbrug. Zag iemand precies dezelfde kleuren als jouw. Vrouw had een lang gevlochten staart ?

Dat zou heel goed kunnen maar moet minstens een jaar geleden geweest zijn. Motor verkocht en zwanger geweest! Maar er staat een ander paradepaardje klaar in de garage. :9~ *O* Zodra mijn bestelde spullentjes binnen zijn en erop zitten dan volgt er een fotootje :9~
Maar gister is deze erop gedaan *D
full


Geen mooie foto maar goed dat krijg je met een telefoon :X
 
Laatst bewerkt:
Dat zou heel goed kunnen maar moet minstens een jaar geleden geweest zijn. Motor verkocht en zwanger geweest! Maar er staat een ander paradepaardje klaar in de garage. :9~ *O* Zodra mijn bestelde spullentjes binnen zijn en erop zitten dan volgt er een fotootje :9~
Maar gister is deze erop gedaan *D
[afbeelding]

Geen mooie foto maar goed dat krijg je met een telefoon :X

MEt mijn werk aan het pronken? :P
 
Ckers! :Y

Gister zo'n 150km gereden!! *O*

Beviel prima!

heey das toevallig, heet jij ook maurice? _O-

ja had al gezien dat je lekker was wezen rijden. maar vroeg het eigenlijk aan de maurice die de naked had gekocht uit Arnhem - zuid.(osirus) (maandje geleden ofzo)
8-)
 
Laatst bewerkt:
Dat zou heel goed kunnen maar moet minstens een jaar geleden geweest zijn. Motor verkocht en zwanger geweest! Maar er staat een ander paradepaardje klaar in de garage. :9~ *O* Zodra mijn bestelde spullentjes binnen zijn en erop zitten dan volgt er een fotootje :9~
Maar gister is deze erop gedaan *D
[afbeelding]

Geen mooie foto maar goed dat krijg je met een telefoon :X

Ja het is wel een hele tijd geleden ja... *D dus denk wel dat jij dat was.
foto is duidelijk genoeg. Je bedoelt de rimstriping. Staat goed hoor! Dat wil ik ook nog. Maakt het helemaal af. Wat voor spulletjes komen er nog meer op je parade paardje ?
 
Ja het is wel een hele tijd geleden ja... *D dus denk wel dat jij dat was.
foto is duidelijk genoeg. Je bedoelt de rimstriping. Staat goed hoor! Dat wil ik ook nog. Maakt het helemaal af. Wat voor spulletjes komen er nog meer op je parade paardje ?
Uhm het volgende is onderweg/net binnen:
*Zwarte ruitje
*Zwarte uitlaatsteun
*Tankpad
*Nickname stickers
*Zwart met wit gsxr zadel

En heb nog wel wat wensen over maar eerst moet de spaarpot effe aangevuld worden :X O-)
 
@ Gimle,
Hoe is het met jou dan?
Vrouwtje nu helemaal gesetteld?
Motor weer rijbaar? Of heb ik dat stukkie effe gemist?
:W

Hey Nancy :)

Ja, ze wil niet meer... Is me dan toch weer gelukt ;) *O*

Motor is bijna rijdbaar... Even een nieuwe accu, moet dan nog wel even kijken hoe ie loopt dan... Maar het zou goed moeten zijn :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan