Ervaring Automototrading

Mo87

MF'er
7 feb 2011
33
0
Den Haag
Hey moto vrienden,

Heb ff een vraagje.
Heb pas mijn rijbewijs gehaald.
Dus ben ik opzoek naar motor :Y
Heb een zaak gezien vlak bij mij in de buurt.
De zaak heet Automototrading.
Heeft iemand ervaring met deze zaak.
De prijzen zijn erg scherp.
Ik wil nog geen dure motor kopen.
Woon namelijk in een flat (bij een winkelcentrum)
en dus moet ik de motor buiten zetten.
Weet iemand hoe dit zit met de verzekeringen.

Groetjes Mo87
See you when I see You
 
Ik vind de website behoorlijk amateuristisch (veel spelfouten, niet up-to date en really, een hotmail adres?) verder geen ervaring met de zaak. Welke fiets zit je naar te kijken?
 
Pin me er niet op vast, maar ik heb volgens mij iets over deze onderneming gelezen in een ander topic. Weet helaas niet meer in welke :/ .

Ging in ieder geval over import motoren zonder historie en ex circuit Italianen... :X
 
ik heb er vorig jaar mijn Honda CBR 600F uit '99 gekocht, prima zaak opzich, motor is ook in orde. Dat is natuurlijk geen garantie voor andere motoren die ze aanbieden maar ja...

Wat ze mij uitlegden was dat ze meer in onderhoud en reparatie doen en de verkoop doen er een beetje bij, dat zou misschien de ietwat magere website kunnen verklaren.

Wil wel opmerken dat de mogelijkheid die ik kreeg om proef te rijden wat beperkt was, hij wilde niet dat lang weg bleef enzo. Uiteindelijk dus misschien een beetje naief van mij om de motor toch te kopen zonder bijvoorbeeld een stuk snelweg te hebben gereden maar in mijn geval is alles goedgekomen :)
 
Even het stof weg blazen!

Maar heb de gok gewaagd en vandaag een motor gekocht bij deze zaak.
Tot nu toe zeer tevreden. De afhandeling was goed en de inruilprijs ook!
 
ik kan je maar 1 ding vertellen over deze zaak, en dat is dat je er ver van weg moet blijven !
 
Mijn motor komt er ook vandaan, heb de motor nu 4 maanden
en heb ruim 3000 km gereden. Ik heb geen problemen gehad,
er zat geen onderhoudshistorie bij de motor en is een import, er zit wel wat lichte
schuifschade op de motor, maar dat is alles.

Het gaat ook om het gevoel wat je er bij krijgt en ik kreeg een goed gevoel daar, netjes ontvangen met een bakje koffie, hij nam de tijd en gaf normaal antwoord op mijn vragen. Mijn ervaring is dus positief!
Met 2de hands producten weet je trouwens toch nooit 100% zeker wat je koopt!
 
Ben ook wel benieuwd naar de onderbouwing daarvan. De prijzen van de motoren zijn in elk geval best scherp. Bij sommige occasions kloppen de foto's niet allemaal, maar dat zegt niets over het bedrijf verder. Het Hotmail-adres is inmiddels ook al verleden tijd.
 
Voor alle duidelijkheid: ik zou bij een dergelijke zaak (geen dealer, veel importfietsen zonder historie enz.) zelf niet zo snel kopen. Ik ben nu eenmaal niet zo'n gokker en vertrouw dan meer op een zaak die een reputatie te verliezen heeft.
Maar dat wil niet zeggen dat je er geen fatsoenlijke motor voor een mooi prijsje kunt kopen of dat je bij een dealer altijd een 100% betrouwbare fiets koopt.
 
Ik vind het toch altijd wel vreemd dat een motor bij een bepaalde zaak "automatisch" goed of slecht is...
Volgens mij ligt dat toch echt aan het onderhoudt en hoe er mee om is gegaan, niet wie hem verkoopt.
 
Een verkoper weet hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan en hoe hij de motor heeft onderhouden?
Onderhoud kan ie alleen weten als de motr daar in onderhoudt is geweest....

Doelde meer op de staat van het voertuig (buitenkant). Ze plaatsen niet voor niets kleine plaatjes. Als je dan ter plekke komt kijken, blijkt de 'buitenkant' veel verder te zijn 'getuned'.
 
Kleine plaatjes? OP de site kan ik gewoon grote plaatjes openen hoor.
Tenminste, net zo groot als bij andere motordealers.

125cc en MotoWorld is toch Van Vugt Motoren?
 
Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid: ik zou bij een dergelijke zaak (geen dealer, veel importfietsen zonder historie enz.) zelf niet zo snel kopen. Ik ben nu eenmaal niet zo'n gokker en vertrouw dan meer op een zaak die een reputatie te verliezen heeft.
Maar dat wil niet zeggen dat je er geen fatsoenlijke motor voor een mooi prijsje kunt kopen of dat je bij een dealer altijd een 100% betrouwbare fiets koopt.

Blijf het wel dubieus vinden dat er bij importfietsen vaak geen historie bekend zijn. Ook daar krijgt men neem ik aan gewoon een onderhoudsboekje en facturen bij onderhoudsbeurtjes.
 
Ik ben nu eenmaal niet zo'n gokker en vertrouw dan meer op een zaak die een reputatie te verliezen heeft.

Die zaken zijn er niet......

Als je op de juiste wijze vragen stelt merk je dat (ook die zaken die volgens jou een reputatie te verliezen hebben) je gewoon naar de mond toe praten om hun rotzooi maar gewoon verkocht te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Die zaken zijn er niet......

Als je op de juiste wijze vragen stelt merk je dat (ook die zaken die volgens jou een reputatie te verliezen hebben) je gewoon naar de mond toe praten om hun rotzooi maar gewoon verkocht te krijgen.

Die zaken zijn er wel degelijk.

Dat een verkoper z'n babbel gebruikt om jou een motor te verkopen heeft er niets mee te maken of hij al dan niet rommel verkoopt.
Jij zou het dus een goede zaak noemen als de verkoper op jouw vragen iets antwoordt van: hmja, ik weet niet, zie zelf maar of je er interesse in hebt...... :X
 
Blijf het wel dubieus vinden dat er bij importfietsen vaak geen historie bekend zijn. Ook daar krijgt men neem ik aan gewoon een onderhoudsboekje en facturen bij onderhoudsbeurtjes.

Tja, je kunt er vragen bij stellen.... Toch zullen er best wel fatsoenlijke importmotoren te koop staan.

Ik heb het idee dat een dealer, die motoren inruilt, de betere exemplaren (met een goede/bekende onderhoudshistorie enz.) zelf houdt. Voor hem zijn dat de motoren die weinig risico geven bij verkoop op garantieproblemen enz.
Andere motoren ruilt hij misschien wel in, maar dan zal hij m.i. een lagere prijs bieden en zo'n motor vaak doorstoten naar de handel. Dat zal in het buitenland net zo werken.
Vandaar dat je m.i. bij een dealer minder kans hebt op een "gebakkie" dan bij iemand die alleen met motoren uit de handel werkt.
 
zaak is nu onder hetzelfde beheer overgegaan in de derde kvkinschrijving (hiervoor idd 125 cc word en motoword ) ken iemand die daar gewerkt heeft als monteur en niets dan slechte verhalen kon vertellen over hoe motoren daar worden gemaakt.

Andere heeft daar een motor gekocht waarvan de koppelingas krom was. 6 maanden garantie, maar geen vergoeding (kosten 2500 euro).

Gewoon een stelletje beunhazen dus!
 
Heb hier ooit eens een inruilvoorstel gedaan, de gene moet nog steeds terugbellen!
Allemaal IMPORT motoren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan