Honda CB822TT Turbo caferacer

UPDATE:
IMAG1315.jpg

IMAG1314.jpg
IMAG1316.jpg
IMAG1320.jpg
IMAG1318.jpg


Zal ik een 530 of een 630 ketting nemen?
 
Spulletjes gister geprobeerd op de motor :P Wat staat dat goed :9~
QmizGVeqer5HT3A_g2tUZVomPJGyiaJX_ZpJ269iA1w=w574-h323-p-no

IMAG1329.jpg

IMAG1338.jpg


Toch maar besloten om geen intercooler te gebruiken, zo word de voorkant een stuk netter.
Morgen ga ik weer verder prullen dus ook weer een update :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ging minder goed dan gedacht. Had de turbo gemonteerd maar tijdens het maken van de schetsplaten heb ik een splinter in mijn oog gekregen :s en dat terwijl ik een bril op had. Bij de huisarts hebben ze het splintertje eruit geboord.
 
Vandaag ging minder goed dan gedacht. Had de turbo gemonteerd maar tijdens het maken van de schetsplaten heb ik een splinter in mijn oog gekregen :s en dat terwijl ik een bril op had. Bij de huisarts hebben ze het splintertje eruit geboord.

Gelukkig is die eruit!

Goed bezig verder! Ga zo door
 
Leuk is dat he -O- zo'n draaiend boortje/freesje op je oog af te zien komen en dan stil te moeten blijven liggen en niet mogen knipperen :( en daarna nog 3 dagen last van je oog :(
 
Leuk is dat he -O- zo'n draaiend boortje/freesje op je oog af te zien komen en dan stil te moeten blijven liggen en niet mogen knipperen :( en daarna nog 3 dagen last van je oog :(

Mooie was wel die verdoving, XD eerst ff prikkelen en toen was alle irritatie weg.

Jammer genoeg was dat maar voor 30 minuten...
 
Was van het weekend begonnen met het uitlaatspruitstuk, ging ongeveer zo:
Binnen:
IMAG1343.jpg

Buiten:
IMAG1344.jpg


Maar helaas paste het niet helemaal bij elkaar, dus moest weer wat dingen veranderen.
Nu staat/hangt/ligt het er zo bij:
IMAG1345.jpg
 
Sjeez.s..............over Spaghetti gesproken...jij hebt het uitgevonden!

Knap hoor, hier is geduld voor nodig én 3d denkwerk!
 
Schiet al lekker op! Ik vond mijn turbo-header erg leuk om te maken, ik kreeg er soms alleen een beetje hoofdpijn van door al dat nadenken ;)
 
Schiet al lekker op! Ik vond mijn turbo-header erg leuk om te maken, ik kreeg er soms alleen een beetje hoofdpijn van door al dat nadenken ;)

Me2! Leuk maar moeilijk...
Die van mijn kawa was best lastig... allemaal losse lasbochtjes gebruikt, is dus ook wat minder efficiënt denk ik omdat de bochtradï klein zijn.... De middelste twee cilinders heb ik aan de voorkant de turbo in laten gaan, en de buitenste twee aan de achterzijde.

Die van mijn Honda, die ik nu aan het bouwen ben, is wat strakker. Mooie ruimte bochten gemaakt en minder lassen nodig. Binnenste twee cilinders aan de achterkant en buitenste twee aan de voorkant. Lengte van de uitlaatpijpkes is toch minder van belang bij een turbo systeem.. :)

Dus nog ff doorprutsen.., je komt er wel! ;)
 
Laatst bewerkt:
Me2! Leuk maar moeilijk...
Die van mijn kawa was best lastig... allemaal losse lasbochtjes gebruikt, is dus ook wat minder efficiënt denk ik omdat de bochtradï klein zijn.... De middelste twee cilinders heb ik aan de voorkant de turbo in laten gaan, en de buitenste twee aan de achterzijde.

Die van mijn Honda, die ik nu aan het bouwen ben, is wat strakker. Mooie ruimte bochten gemaakt en minder lassen nodig. Binnenste twee cilinders aan de achterkant en buitenste twee aan de voorkant. Lengte van de uitlaatpijpkes is toch minder van belang bij een turbo systeem.. :)

Dus nog ff doorprutsen.., je komt er wel! ;)

Precies zoals het nu bij mij zit? :P

Ik vind het ook een leuke bezigheid, volgende week pas weer verder.
Ondertussen even flange plaatjes tekenen :P
 
Precies zoals het nu bij mij zit? :P

Ik vind het ook een leuke bezigheid, volgende week pas weer verder.
Ondertussen even flange plaatjes tekenen :P

Bijna wel idd.. alleen ik laat de buitenste cilinders in de binnenste cilinderpijpjes uitkomen boven de flens... anders is er te weinig ruimte. Niet 100% optimaal, maar als ik een collector zou maken komt de turbo weer te laag te hangen.. :)
 
Bijna wel idd.. alleen ik laat de buitenste cilinders in de binnenste cilinderpijpjes uitkomen boven de flens... anders is er te weinig ruimte. Niet 100% optimaal, maar als ik een collector zou maken komt de turbo weer te laag te hangen.. :)

Dat klopt als een bus, zorg je dit keer wel dat je spatbord je turbo niet raakt XD

Ik heb de voorvork helemaal laten inzakken om te kijken hoeveel ruimte ik nog had.
Tot nu toe nog geen contact mogelijk :P

Wil de behuizing nog wel iets verdraaien zodat ik de interne wastegate kan gebruiken, als ik dat niet doe dan raakt dat wel het spatbord. (of met externe gaan rijden)
 
Dat klopt als een bus, zorg je dit keer wel dat je spatbord je turbo niet raakt XD

Ik heb de voorvork helemaal laten inzakken om te kijken hoeveel ruimte ik nog had.
Tot nu toe nog geen contact mogelijk :P

Wil de behuizing nog wel iets verdraaien zodat ik de interne wastegate kan gebruiken, als ik dat niet doe dan raakt dat wel het spatbord. (of met externe gaan rijden)

Haha mijn turbo raakt het spatbord niet. De intercooler raakt het spatbord wanneer de vork helemaal inveert.., dus die kan ik nog wel een beetje aanpassen.

Als je de binnenste cilinders aan de voorkant van je turboflens uit laat komen en de buitenste cilinders aan de achterzijde, kun je wat meer ruimte creëren voor de moertjes, zodat je er met een dopsleutel bij kunt komen. Dat was eigenlijk de reden dat ik dat zo heb gedaan bij de kawa. :)
 
Na toch nog een keer op nieuw begonnen te zijn, is het spruitstuk bijna af. Er moet nog een flange gemaakt worden en dan kan ie worden afgelast :p (ook nog een waste gate, maar dat komt later wel)

(Iemand toevallig nog een wastegate liggen?)

IMAG1358.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan