[voor circuitrijders] Gebruikte Bridgestone BT45 110/80 H17

RemcoNL

MF veteraan
6 jul 2009
5.122
1
Apeldoorn
Te koop op straat gebruikte Bridgestone BT45 110/80 voorband, DOT-code week 26 van 2009, slechts 14 maanden in gebruik geweest (25000 km).
Vanwege 2 cm brede gloednieuwe schaamranden uitermate geschikt voor nog een paar rondjes op het circuit!

Foto's:
28hob9z.jpg


nl4ui0.jpg


29gyzp.jpg


De strepen in lengterichting komen door het verdraaien terwijl het wiel op de grond staat, dit is dus niet relevant. De droogtescheuren schijnen volledig normaal te zijn voor kwaliteitsbanden van Bridgestone O-)

Ik kom regelmatig advertenties (zoals Gebruikt Bridgestone banden BT003R ) tegen waarbij gebruikte circuitbanden worden aangeboden voor straatgebruik, waarna je jarenlang met banden rijdt waar de rafels aan hangen. Ik wil mijn voorband vervangen vanwege lichte cupping, en vind het eigenlijk zonde om hem met gloednieuwe schaamranden weg te gooien. Dus deze kan best een tweede leven op het circuit hebben! De band heeft middenop het loopvlak nog 4 mm profiel, dus om het eens om te draaien: een buitenkansje voor een circuitrijder om een goedkope gebruikte band te scoren! Ik wil er 2 tientjes voor hebben. Cupping heb je bij circuitsnelheden toch geen last van :+


Ik ben vast niet de enige die gloednieuwe-schaamrand-banden vervangt, dus ik zie een hele nieuwe markt ontstaan voor tweedehands motorbanden 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan