the "R" factor

Status
Niet open voor verdere reacties.

pruttelaap

Die hard MF'er
21 sep 2010
434
0
westside
Ik wilde eigenlijk pas na de zomer aan dit project gaan beginnen, maar aangezien ik mezelf nogal snel verveel, ben ik alvast maar begonnen met het strippen.....

De basis is een Suzuki GSX 1100 uit 1980
008.jpg


Als donor wil ik gedeeltelijk een oliegekoelde gsxr750 uit 92 gebruiken (voorvork, wielen, banden, motor) overige zaken via ebay, markplaats enz..

Plannen:

Frame verstevigen, stralen, en spuiten
Monoshock swingarm liefst met brace aan onderzijde en mono schokbreker (deze zoek ik nog, bijv van een suzuki tl-1000r indien mogelijk, anders een swingarm van een latere gsxr )
Voorvork upsd gsxr
Oliegekoelde 750 inbouwen
Compleet nieuwe bedrading (zo weinig mogelijk)
“custom” uitlaat(je)
Kort kontje, de stijl ervan ben ik nog niet over uit, maar waarschijnlijk niet de klassieke caferacer look

Kleurstelling ben ik trouwens nog niet over uit :/

Maar oke, komt wel…….. hier een aantal fototjes en de stand van zaken tot zover


Van Strippenstein *O*

strip
Afb0466.jpg

stripp
Afb0465.jpg

stripppp
Afb0467.jpg

strippppppp
Afb0470.jpg


Blok eruit, weegt trouwens ook wel een paar kilootjes zeg
Afb0473.jpg

Brug eruit,
Afb0472.jpg

Het frame kaal
Afb0479.jpg

Je weet maar nooit….dus mijn maat van 70 kilo houdt ff de wacht bij het frame
s5.gif


Afb0482.jpg

Afb0483.jpg


En ook maar ff de voorvork gepast, en verdomd, het past bijna 1 op 1. Pen van het t-stuk van de gsxr is maar een fractie langer, dus dat scheelt weer een hoop gepers, richten en draaien

Afb0485.jpg

Afb0486.jpg


Tot zover de stand van zaken

Latersssss
wavesmile-1.gif
 
Laatst bewerkt:
Me 2! Gezien je vorige project moet dit ook wel goed komen!

Wat heb je toch ook een fantastische sleutelruimte daar!
 
Is je hond een waarschuwing :+

Heb je een linkje van je vorige project?

Ben razend nieuwsgierig :Y

EDIT:

Gebruik voor het zoeken naar onderdelen www.veilingkijker.nl

Deze gaat alle veilingsite's bijlangs en je kan handig selecteren op prijs en afstand :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooi project, maar waarom niet gewoon het originele luchtgekoelde blok behouden?

Is veel mooier.... maar da's mijn mening :+


Helemaal met je eens,zijn van die iele blokjes die 750r t.o.v.optisch zo'n mooi gsx1100 BLOK.Nadeel is ook dat dat r blokje gewoon te kort is voor dit frame.
Tuurlijk is alles te pas te maken maar je moet een gat opvangen tussen achterkant blok en frame.Maar goed,ieder zijn keus.
 
aloha,

tja.... de nadelen ben ik me van bewust, en daarom heb ik toch nog een poging gewaagd mbt het 1100 blok....het resultaat? , zie mijn relaas

van het weekend lekker bezig geweest, ik kon niet weg ivm waakdienst dus heb mezelf maar in de garage vermaakt en waar ik al bang voor was mbt het luchtgekoelde motorblok is natuurlijk uitgekomen....

eerst het blok in de motorbok gehangen (het blok is trouwens in de breedte net zo lang als een oldsmobile V8 in de lengte
crazy-1.gif


de handel ontvet en goed gereinigd......

Afb0491.jpg


en wat mankeert er aan....nou genoeg hoor, en dan heb ik het carterdeksel nog laten zitten, dus weet ook nog niet hoe de lagerschalen en krukas er uitzien

1.bovenkant van 1 bougie afgebroken, dus kop moet er af
2.schroefdraad van carterpan, cq olie aftap-plug kapot
3.nokken van nokkenassen vertonen behoorlijke pitten
4.compressietest is ook al niet veel belovend, behoorlijke afwijking onderling
5.???

Afb0499.jpg

Afb0497.jpg


Ik heb het blok dus lekker in de hoek gezet, want dit wordt gewoon een complete revisie, en zoals al eerder gezegd heb ik daar voor nu geen trek in. Ik ga nu verder met de 750, of ik moet in de tussentijd nog een goed 1100 blok kunnen kopen...en daarbij kan er later natuurlijk nog altijd een 1100 ingehangen worden

Blok(je) :Y er zondag ff tijdelijk ingehangen

Afb0500.jpg

Afb0502.jpg


En de swingarm van de donor even los tegen het frame gezet voor een eerste indruk, misschien ga ik nog wel even op zoek naar een swinger met een brace

Afb0504.jpg
Afb0506.jpg

Afb0505.jpg


latersss
wavesmile-1.gif
 
ff een heel klein update(je), vrijdagavond in hilversum een hele mooie brug gescoord,

deze brug was precies wat ik zocht

P1010651.jpg

P1010654-1.jpg


ik heb alleen even een vraagje mbt de naaldlagers in de brug, weet iemand hoe je die het handigste eruit krijgt.

latersss :W
 
ziet er goed uit! Zonde van de foutjes in het 1100 blok....

draadeind met wat pasgedraaide bussen werkt meestal wel om de lagers er soepeltjes uit te fietsen, maar hangt af van hoe de boel er intern uitziet :)
 
ziet er goed uit! Zonde van de foutjes in het 1100 blok....

draadeind met wat pasgedraaide bussen werkt meestal wel om de lagers er soepeltjes uit te fietsen, maar hangt af van hoe de boel er intern uitziet

thnx, lagers eruit is misschien toch niet nodig, waarschijnlijk red ik het net.... :)
 
aloha straatvechters

brug hangt erin 8-) , en het stelde idd niet zo heel erg veel voor. Paar millimeter aan beide zijden weggeslepen, de binnen-bussen van de gsx brug overgezet en hoppa hup erin met dat ding
Afb0527.jpg


ik ga nu verder met de veerophanging (dat schommel apperaat, weet ff niet de naam ervan)
heb m gisteren even snel gepast maar het komt niet zo heel erg mooi uit ivm de brace aan de onderkant van de brug, zet ik hem horizontaal dan komt ie helaas tegen de brace aan....moet nog heel goed gaan bekijken hoe ik hem ga monteren aan de onderkant van het frame

Afb0520.jpg

Afb0519.jpg

Afb0522.jpg

Afb0525.jpg


kantel ik hem iets naar boven dan komt de veer vrij hoog in het frame te zitten, kantel ik m naar beneden dan komt de veer weer tegen de brug aan |( ....hier moet ik wat op gaan verzinnen dus.

Heb trouwens nog een schommelding van een srad die wel een stuk korter is, misschien is dat wel een optie, maar we zien wel


latersss :W
 
ik denk dat ie een hard-tail wilt bouwen :Y







:+



full

Zo moet ie minimaal zitten.........
Op de foto was ik bezig met het monteren van een GSXR1000 K2 schokker op mijn voormalige Bandit 1200. Het gat in de rode cirkel was de originele bevestiging voor de link, ik verplaatste hem toen lager.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ie een hard-tail wilt bouwen :Y
:+
free-rolleye-smileys-1030.gif
neuhh dacht het niet ouwe
biggrin.gif



maar ik had inderdaad al begrepen dat ie omlaag moet staan, ik had natuurlijk ook eerst ff moeten kijken hoe het bij de gsx-r zat voordat ik de handel uit elkaar trok. Het klopt ook wel met de schokker, want ik kom dan veel mooier uit op het frame. Waarschijlijk moet ik wel een vulplaatje tussen de schokker en frame maken. Ik ga wel ff klooien met zo'n soort bevestiging zoals jij op de foto laat zien, ik kan nog alle kanten op wat dat betreft...thnx voor de foto

laterss :W
 
aloha

Ben een beetje bezig geweest met het link systeem, zoiets moet het gaan worden
Afb0531.jpg


Ik heb in ieder geval de dwarsbuis van het frame waar de link aan bevestigd gaat worden doorgeslepen en besloten deze te vervangen voor een massieve 25mm staaf omdat ik zo'n hol buisje toch niet helemaal alles vind aangezien er heel wat krachten op komen. Voordeel is ook dat ik de ogen voor de link netjes 25 mm kan boren er overheen kan schuiven en dan geheel kan rondlassen...

Ik ben echter nog niet uit over de tail, beetje passen, meten, passen, meten...en nee ben er niet over uit

ik vindt het een rare knik, kan het nog oplossen om bij de tank iets omhoog te gaan
Afb0549.jpg

Afb0555.jpg

Afb0551.jpg


maar ik ga ook eens op ebay bekijken wat er te koop is....

laterssss
smiley-gen101.gif
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig.
Maar 1 ding, volgens mij moet je veer nu weer omhoog.
Dat ding (hoe noem je dat) wat je veer, bones en achterbrug verbind hoort nagenoeg horizontaal te liggen volgens mij.
Zie maar naar de foto van B.B.I.L.
Zo gaat hij ook niet optimaal veren lijkt mij.

Maar zoals verder gezegd, goed bezig.
Houd wel van zulke old-skool fietsen, volg deze daarom ook met interesse.
 
Goed bezig.
Maar 1 ding, volgens mij moet je veer nu weer omhoog.
Dat ding (hoe noem je dat) wat je veer, bones en achterbrug verbind hoort nagenoeg horizontaal te liggen volgens mij.
Zie maar naar de foto van B.B.I.L.
Zo gaat hij ook niet optimaal veren lijkt mij.

Maar zoals verder gezegd, goed bezig.
Houd wel van zulke old-skool fietsen, volg deze daarom ook met interesse.

Nope,

link staat goed zo. Staat op m'n GSX-R ook zo.


Gz
 
Wordt dit ongeveer de positie van het achterwiel/achterbrug? Hou dan wel rekening mee dat de ketting niet over de brug gaat slepen.

Verder wel lekker dikke achterkant zo :Y
 
Ja link staat idd goed zo, thanks voor het plaatje madura

@kwasuz...
thumbsup.gif
ja weet ik, hij staat nu (ietwat) te hoog, hoek tov brug/frame gaat iets minder worden

latersss
anim_26.gif
 
Aloha,
anim_11.gif


Ben weer iets verder met de gsx……voornamelijk een hoop gepast en gemeten, ik wil bij deze ook gelijk even de uitvinder van de tyewraps hartelijk bedanken……. :}

Hier de holle dwarsbuis van 28mm op het frame

dwarsbuis.jpg


Deze buis waar de link en motorophanging aan komt te hangen was eigenlijk iets te dik omdat ik dan net niet uit kwam met de link, en daarbij zeker ook omdat het toch maar een hol buisje is waar de hele handel op komt te steunen heb ik besloten deze te verwijderen en te vervangen voor een massieve staaf van 25 mm met houders van 15mm dik staal die ik er zo overheen kan schuiven

Afb0565.jpg

Afb0564.jpg

Afb0570.jpg


Voordeel is ook dat ik de “houders” waar de link tussen komt 25mm heb kunnen boren waardoor ik deze dan rondom kan (laten) lassen en daarbij kan ik de buis tussen het frame ook nog draaien zodat ik de link perfect kan uitlijnen ivm de underbrace van de achterbrug
foto van de handel tussen het frame en vast gezet met tyewraps
Afb0571.jpg


De bovenste bevestiging van de veer heb ik niet gemaakt van de gebruikelijke koker, maar heb deze gebogen van 3mm dik plaatstaal, dit omdat ik de moeren aan de binnenzijde goed wil vastlassen, en als dat klaar is komt er een 3mm dikke plaat op de moerzijde waardoor het uiteindelijk dan toch een koker word

de wannabee kookur in progress........
evilgrin0039.gif


Afb0566.jpg

Afb0567.jpg

Afb0572.jpg

Afb0568.jpg



latersss :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan