Kawaki zx9r. loopt slecht na vervangen bougies

martijnzx9r

Die hard MF'er
10 apr 2011
567
0
HD
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week van mijn kawa zx9r uit '97 mijn bougies vervangen voor 4 nieuwe identieke bougies.

wat heb ik gedaan?
1. kuip verwijderd (die kleine onder het stuur)
2 .tank verwijderd
3. luchtfilter er af.
4. bougie kabels 1 voor 1 eraf gehaald, bougie vervangen en de kabel er weer op gezet.
(alle kabels zitten 100% goed!!
5. alles weer terug gezet en goed aangesloten. :Y

NU KOMT HET.... Ik start de motor en slaat gelijk aan op de choke, hij loopt goed. na een tijdje gaat de choke eraf en valt hij bijna uit( stationair heeft ie met oude bougies altijd goed gelopen) en hij knalt nu in de uitlaat. (heeft ie nog nooit gedaan) :(

Alles weer gedemonteerd en bougies weer na gekeken en terug gezet en alles weer in elkaar. maar nog steeds blijft ie knallen. |(
Als ik een stukje door de straat rij loopt ie wel goed maar als ie stationair loopt rammeld er nogal wat in het blok en hij loopt slecht.
EN NEE, ER ZIJN GEEN SCHTOEFJES O.I.D IN GEVALLEN. :X

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
oude bougies eruit en nieuwe van het zelfde type + waarde erin en hij loopt slecht en knald in de uitlaat.

iemand met het zelfde probleem bekend??

Avast bedankt voor het mee denken.

Groeten Martijn
 
Laatst bewerkt:
heb je de bougiedoppen wel op de goede bougies gedrukt?

Volgens TS wel :+

4. bougie kabels 1 voor 1 eraf gehaald, bougie vervangen en de kabel er weer op gezet.
(alle kabels zitten 100% goed!!
5. alles weer terug gezet en goed aangesloten. :Y

Alles is 100% goed aangesloten!!!!!!!!!!!!!

Ik heb hem nu 3x uit elkaar hehaald en alles met 2 man gechecked. alles zit echt 100% goed aangesloten dus daar ligt het niet aan.

helaas heb ik de oude bougies niet meer :? . maar als de waarde en nummers en type van de oude het zelfde zijn, dan mag je wel aannemen dat als je ze monteerd dat de motor het gewoon moet doen.. :Y

ik denk dat ik een paar nieuwe kabels erop ga zetten en hopen dat het dan goed is.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik ben weer terug.

Vandaag de motor een grote beurt gegeven. ( wel een hoop geklooi om de olie filter er tussen uit te krijgen :( ).
Ik heb wéér 4 nieuwe bougie's gekocht, de zelfde als de andere nieuwe.
Na een tip op dit forum heb ik de uitlaat bochten gechecked of ze allemaal wel warm worden.
De middelste cilinders werden goed heet en de buitenste 2 werden warm maar niet zo heet als de middelste.
Nu zag ik dat de linker bobine cilinder 1 en 4 aan stuurd. kan het zo zijn dat de bobine naar de ............ :X is? en wat kost dat om een nieuwe te kopen?

Groeten Martijn,
 
De voeding zit wel goed daar ben ik niet eens in de buurt geweest. volgens mij kan het gewoon niet anders dan dat de bobine het heeft begeven. ik ben dus van plan om een nieuwe bobine met kabels erop te zetten en hopen dat hij het dan eindelijk weer doet.
ik zou anders echt niet weten wat er dan aan de hand kan zijn.
Iemand een werkplaats boek met het type nummer van de bobine???????????

Gr martijn
 
Dat is wel een goed idee om ze eens om te draaien en kijken of de andere 2 dan heet worden en 2+3 warm. :P
Maar na het vervangen van 4 bougie's kan het toch niet zo zijn dat er daana heel wat aan de hand is? anders vervang ik ze nooit meer hahaha... _O-
Ik had al wel een 2e hands bobine besteld, die komt woensdag binnen denk ik.

aangezien ik int: chauffeur ben heb ik alleen tijd op zaterdag middag en zondag, dus heb ik maar een bobine met kabels besteld.
Anders moet ik weer een week wachten. :(
Ik hoop dat ie dan eindelijk eens goed loopt en kan ik weer rijden :]
 
Zo hehe, eindelijk weer es thuis.

Ik heb de nieuwe bobine erop gezet en nog steeds loopt ie niet goed, het kallen in de uitlaat is sinds de andere bobine wel minder geworden maar bij stationair draaien valt ie na ongeveer 2 minuten gewoon uit. ;(

Het enige wat ik nu nog kan proberen is te kijken of alle sproeiers wel genoeg open zijn, en ff doorblazen ofzo. anders weet ik het echt niet meer. (als ik goed veel gas geef pakt ie wel op, alleen stationair is het knudde)

Als dat ook niet werkt dan rest mij nog maar 1 ding. hem weg brengen naar een motor zaak en hem daar helemaal na laten kijken. :? a honderden eurie's :( :(
Iemand anders eens zoiets meegemaakt? of eventueel anderre sugesties??? :}
ik hoor het graag. :Y
 
Zou het kunnen zijn dat de nieuwe bougie's meer stroom vragen dan de oude? Ik hoorde dat het wel eens de accu zou kunnen zijn, die is dan ff te zwak om alle 4 de bougie's van stroom te voorzien en valt dan langzaam uit, dat is precies wat mijn motor nu doet. bij 3500 rpm loopt ie wel goed maar stationair loopt ie als een trekker en valt ie uit.
Mijn accu staat wel het hele jaar aan de lader en vorig jaar heb ik er bijna niet op gereden.
Kan iemand mij met zekerheid zeggen of dit het probleem kan zijn voordat ik een nieuwe accu haal???
 
Ik weet niet of je je luchtfilterhuis er nog af is. Maar je zou even kunnen kijken of je vacuummembramen van je carbs. niet gescheurd zijn. Zeker gezien het feit dat ie op hogere toeren wel beter gaat lopen. Is een simpele ingreep. Vier schroefjes losdraaien per carb. en je pakt zo je hele gasschuif eruit. Misschien zit er een scheurtje in een membraam of zit een naaldje niet helemaal lekker of vervuild.
 
Ik heb ooit gehad dat na het vervangen van de bougies er 2 kabels niet meer goed in de bougiekop zaten. Alles leek ok, op het zicht niets te zien.
Motor viel uit bij lage toeren, aangezien het mijn circuitmoto was wil dit zeggen op hellingshoek in de bocht |( . Eens terug op gang en hoger in toeren liep ie perfect. Ook het starten ging probleemloos.
Dus misschien toch maar eens checken of de kabels goed in de doppen zitten ?
 
Ik heb de accu laten testen, niks aan de hand. :N
Vandaag even gereden op de motor met een flesje reinigings spul erin. (dat zou de carb schoon moeten maken).
Onder het rijden merkte ik een ploppend geluid links beneden en hij trok als een trekker. of stoomtrein :? , eenmaal boven 5000 rpm gaat ie als een kogel. *O*
Het lijkt erop dat er iets is met de ontsteking ofzo? Ik kom er maar niet uit wat het nou kan zijn.
Word er nu wel een beetje gek van. :( :( :(
 
Ik heb de motor vandaag maar weggebracht naar een motor zaak, aangezien ik vrijdag door mijn rug ben gegaan kan ik even niet sleutelen. '( (ben er ook wel ff klaar mee ook) :Y
Ik hoop dat hun het probleem snel hebben gevonden en dat het niet de spui gaten uit loopt aan kosten. :(
Ik hou jullie op de hoogte wat het probleem was. (misschien dat ik er een ander mee kan helpen die met het zelfde probleem zit) :Y
 
Zo daar ben ik weer. :Z Nu net mijn motor opgehaald. Wat was het probleem????????????
Omdat ik niet zo veel tijd heb om te rijden staat mijn motor wel eens lange tijd stil |( , de benzine word dan net stroop en zat ook in de carb's. Ze hebben de carb's ultrasoon gereinigd (wat normaal klaar is in 45 min) bij mij moest ie wel 2uur in bad. :z Alles weer schoon en goed afgesteld en de motor rijd en loopt weer als een zonnetje..... :} :} *O* *O*
Ik ga zo nog een mooi toertje maken :] , hulde aan motoport uithoorn :Y :Y
 
heb net nog gekloot aan de zx9r van een maat van me (99 model) en daar liep hij na vervangen bougies op 3 poten (klinkt dan idd ook klote)
de oplossing was alle carbs schoonmaken en nu loopt hij lekker

check of al je uitlaatbochten warm worden....

Hoi , ik heb een Zx9r. 99,
mijn probleem is juist dit!:

Ik had een lek aan de radiateur, dat heb ik met vloeibaare allu/metaal gerepareerd, na de motor te hebben op temperatuur laten komen, gaav ik gas , ook paar keer tot 11000 / 12000 de motor ging paar keer knallen en de bekende flam , goed weer stationeer laten lopen en niets aan de hand, ik deed de motor uit.
De volgende dag ik de motor gestart ( geen probleem ) liet ik het op temp komen en wou ik erop om een rondje te gaan doen , opeens liep het op 3 poten !!! Ik de tank, airbox en lucht filter reuit gehaalt, de bougies eruit ( die waren Koffie-bruin dus goede verbranding ) ben 4 nieuwe NGK CR9EK gaan halen, terug, ingezet, de tank ff aangesloten ( om te starten ) en Vrooom ging alles ok, gelijk zonder probleem gestart en liep weer prima!!!
Alles gemonteerd , motor op temp laten komen , gibg ik voor een test rit, motor reageerde goed, goed optrok en liep prima, na 5/6 kmeter rijdde ik rond 100 km/h Jahoor begoon het op 3 TE LOPEN , ik dacht ben bijna thuis dus ik verder ( dacht opk mss gaat get vanzelf weer op 4 pitten lopen ) maar NEEHOOR , GIBG JUIST BOG SLECHTER LOPEN !! :-( ongeveer 250 meter van mijn huis sloeg de motor af en kon ik niet meer aan krijgen ( moest 250 meter omhoog teruglopen met 185 kg duuwend bike!! )..
Ik vraag me af : WAT KAN HET ZIJN? BOBINE? INJECT-ZWARTEDOOS ( al is carburateur de zwartedoos regelt veel elect/elettrobish dingen laas ik .. ) ?? ALLES BEGOPN NA DAT IK DE DAG VANDEVOOREN LIET DE MOTORE KNALLEN EN FLAMMETJES.. DAARVOOR NOOIT PROBLEMEN GEHAD heb de motor sinds 2 manden, probleemlos!!

WIE KAN/WIL MIJ HELPEN A.U.B.?

ALVAST BEDANKT!!!
Grtx.

Joey
 
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Ik rij ook een kawasaki zx9r uit 1997.
Bij mij heb ik de bobines vervangen en dit bleek niet het probleem te zijn.
Bij mij zaten de aansluitingen niet goed op de bobines.

Ik ben er via het werkplaatshandboek achter gekomen dat de stekkers anders moesten zitten.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Als je denkt dat de bobines kapot zijn dan heb ik nog wel een set bobines liggen die 100 % goed zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan