Kawaki zx9r. loopt slecht na vervangen bougies

martijnzx9r

Die hard MF'er
10 apr 2011
567
0
HD
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week van mijn kawa zx9r uit '97 mijn bougies vervangen voor 4 nieuwe identieke bougies.

wat heb ik gedaan?
1. kuip verwijderd (die kleine onder het stuur)
2 .tank verwijderd
3. luchtfilter er af.
4. bougie kabels 1 voor 1 eraf gehaald, bougie vervangen en de kabel er weer op gezet.
(alle kabels zitten 100% goed!!
5. alles weer terug gezet en goed aangesloten. :Y

NU KOMT HET.... Ik start de motor en slaat gelijk aan op de choke, hij loopt goed. na een tijdje gaat de choke eraf en valt hij bijna uit( stationair heeft ie met oude bougies altijd goed gelopen) en hij knalt nu in de uitlaat. (heeft ie nog nooit gedaan) :(

Alles weer gedemonteerd en bougies weer na gekeken en terug gezet en alles weer in elkaar. maar nog steeds blijft ie knallen. |(
Als ik een stukje door de straat rij loopt ie wel goed maar als ie stationair loopt rammeld er nogal wat in het blok en hij loopt slecht.
EN NEE, ER ZIJN GEEN SCHTOEFJES O.I.D IN GEVALLEN. :X

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
oude bougies eruit en nieuwe van het zelfde type + waarde erin en hij loopt slecht en knald in de uitlaat.

iemand met het zelfde probleem bekend??

Avast bedankt voor het mee denken.

Groeten Martijn
 
Laatst bewerkt:
zo te lezen ......
24122872-drunk-man-Stock-Vector-cartoon.jpg



ach het is vrijdag :+

zou toch de bougie kabels en bobines checken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi en BEDANKT van de snelle reakties, @ Aprilia_racertje ( hoi ik heb ook Aprilia RsvMille gereden n ben nog op het ARA FORUM ) ,Waar zitten de BOBINES? Ik weet dat er 2 moeten er zijn ( heb de Kawa open hierzo maar ik kan de bobines niet vinden ,kan je me aanwijzen waar ?" Links/rechts, onder/boven de frame? Voor/achter?
Ik ben momenteel bij mijn huis in zuid Italie maar ik kom de 28 aanstande terug en woon in Delft, zou zo zijn dat mijn bobines stuk zijn , wil ik ze best van je overnemen, PM ME FF. Ook voor de prijs !
Ook aan jullie bedank ik ,ik ga nu op jacht ^^ naar de bobines en verder alle chekken , d bougjes heb ik nu in mijn handen, zijn SCHOON,DROOG EN GEEN TEKEN VAN MOTORISCH NARIGHEDEN ...

Ciao.
Joey
 
Hoi, ik zie op het werkhandbook dat re ZX9R 99 GEEN BOBINE HEEFT!! wel een IC INJTERBOX , zou dat IC INJTERBOX STUCK ZIJN ?
Iemand een ZX9R 99 ?
Help me A.U.B.

Groetjes

Joey
 
een benzine-motor zonder bobijnen ?

1 goede raad : vermits ik vermoed dat je kennis van techniek even goed is als je kennis van het nederlands, breng je motor weg en laat hem nakijken door een deskundige !
 
Mhr Jan....? Euh was ik nog niet klaar? De 99 model heeft 4 BOBINE/pipette ?!!
Mhr. Jan...?? Het gaat hier om het probleem op te lossen EN NIET OVER TAALKENNIS!!
Mhr. Jan...?? Dat ik italiaan ben STAAT HIER AL LANG BEKENT!! al en al reed ik me uitstekent met het Nederlandse taal, PROBEER JIJ EENS IN MIJN ITALIAANSE TAAL MIJN KAWASAKI PROBLEEMATIEK VOOR TELEEGEN ??!!
(Psst. Voor dat jij zoiets hier op het forum gaat neer zetten , denk eens effe overna? Dat je mss menzen kan beledigen ? En een tiekeltje razzistisch uit de bogt komt? * ik ga vanuit dat je als een beetje LELIJK GEINTJE BEDOELT, zo niet nouja... laat maar ook... Pver techniek en sletelen Mhr. Jan ? Doe ik vanaf mijn 10de met motocross begonnen hier in zuid Italie , classe 125 cc . Verder info toe tevoegen is onnodig dacht ik zo . Ben geen Monteur ...
Ter zaken :
De Kawasaki Zx9r uit 99 ( en waarschijnlijk nieuwer modellen t/m 2003 voor dat de Zx9r uit de productie giibg en de Zx10r werd geentroduceet ) heeft dus 4 bobine/pipette die aangestuurt word door de Ic-Igniter, goed.
Nu mijn vraag, kunnen een van de 4 bpbine/pipette stuck zijn? Zoja hoe kan ik ze meten/testen? Of is het de Ic-Igniter? Zoja hoe test ik zp'n zwarte gesloten box met 2 stekkers erop?
Iemand ervaring hiermee?
Mijn dank is groot als ik een beetje hulp kan krijgen , al ga ik alvast op zoek naar de Ic-Igniter, de 4 bobine/pipette staan al een paar op Ebay, alvast weer Bedankt en excuus voor mijn eventueel nog Taal-foutjes ( Nobody is perfect ) xD.
Grtx.
Joey
 
Zal het eens proberen .....

Mhr Jan ....? Uh, non ero pronto? Il modello 99 ha quattro COIL / pipetta? !!
Mhr. Jan ... ?? Questo è quello di risolvere il problema, NON linguist !!
Mhr. Jan ... ?? Sono italiano 'QUI U LONG TRUE !! e se ho già mi ha spinto uitstekent con la lingua olandese, provarvi UNA VOLTA NEL MIO ITALIANO MIO KAWASAKI PROBLEEMATIEK PER TELE MONTEGEN ?? !!
(Psst. Prima di qualcosa qui nel forum viene messo giù, pensare effe overna? Che si può insultare mss Menzen? E tiekeltje razzistisch proviene Bogt? * Ho intenzione di assumere che vi piace un piccolo scherzo BRUTTO dire, così non troppo ... beh ... non importa pver tecnica e sletelen Mhr. gen? Faccio del mio 10 ° con il motocross iniziata qui nel sud Italia, classe 125 cc. Maggiori informazioni per tevoegen è inutile credo. Non essere un meccanico. ..
Per le imprese:
Il ZX9R Kawasaki da 99 (e probabilmente più recenti modelli di t / m nel 2003 che la ZX9R dalla produzione giibg e la ZX10R era geentroduceet) ha quindi quattro bobina / pipetta da inviare attraverso la parola Ic-igniter, bene.
Ora la mia domanda è, potrebbe essere uno dei quattro bpbine / pipetta bloccato? Se sì, come posso misurare / test? O è il Ic-Igniter? Se sì, come faccio a testare zp'n scatola nera chiusa con due connettori su di esso?
Qualcuno ha esperienza con questo?
La mia gratitudine è grande se posso avere un po 'di aiuto, anche se già comincio a cercare il Ic-Igniter, la quarta della bobina / pipetta sono già alcuni su Ebay già di nuovo grazie e scusate i miei errori potenziali ancora di lingua (nessuno

Nu de download link

Index of /Downloads

Succes Joey .... ik moest ook ff wennen aan je Nederlands en wist ook niet dat je Italiaan was :+ Maak je niet druk of boos hoewel italiaans temperament .... dit is MF en Jan bedoelt het goed hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Zal het eens proberen .....

Mhr Jan ....? Uh, non ero pronto? Il modello 99 ha quattro COIL / pipetta? !!
Mhr. Jan ... ?? Questo è quello di risolvere il problema, NON linguist !!
Mhr. Jan ... ?? Sono italiano 'QUI U LONG TRUE !! e se ho già mi ha spinto uitstekent con la lingua olandese, provarvi UNA VOLTA NEL MIO ITALIANO MIO KAWASAKI PROBLEEMATIEK PER TELE MONTEGEN ?? !!
(Psst. Prima di qualcosa qui nel forum viene messo giù, pensare effe overna? Che si può insultare mss Menzen? E tiekeltje razzistisch proviene Bogt? * Ho intenzione di assumere che vi piace un piccolo scherzo BRUTTO dire, così non troppo ... beh ... non importa pver tecnica e sletelen Mhr. gen? Faccio del mio 10 ° con il motocross iniziata qui nel sud Italia, classe 125 cc. Maggiori informazioni per tevoegen è inutile credo. Non essere un meccanico. ..
Per le imprese:
Il ZX9R Kawasaki da 99 (e probabilmente più recenti modelli di t / m nel 2003 che la ZX9R dalla produzione giibg e la ZX10R era geentroduceet) ha quindi quattro bobina / pipetta da inviare attraverso la parola Ic-igniter, bene.
Ora la mia domanda è, potrebbe essere uno dei quattro bpbine / pipetta bloccato? Se sì, come posso misurare / test? O è il Ic-Igniter? Se sì, come faccio a testare zp'n scatola nera chiusa con due connettori su di esso?
Qualcuno ha esperienza con questo?
La mia gratitudine è grande se posso avere un po 'di aiuto, anche se già comincio a cercare il Ic-Igniter, la quarta della bobina / pipetta sono già alcuni su Ebay già di nuovo grazie e scusate i miei errori potenziali ancora di lingua (nessuno

Nu de download link

Index of /Downloads

Succes Joey .... ik moest ook ff wennen aan je Nederlands en wist ook niet dat je Italiaan was :+ Maak je niet druk of boos hoewel italiaans temperament .... dit is MF en Jan bedoelt het goed hoor :Y

Ok , thx , het werkbook had ik al gedownload... ( het vertalen in het italiaans via een vertaal prog is letterlijk dus zal nooit correct en zinvol zijn xD.. ) uiteindelijk heb ik op een italiaans Marktplaats als de Ic-igniter als de 4 bobine/pipette gekocht ( als ze stuk zijn stuur ik ze terug * Paypal garantie.. ) euh diensdag komen ze aan en vervangen die " handel" dan moet het probleem opgelost zijn , wat ik nog steeds niet snap is: effe late knalle & flamme en IS NU GELIJK STUK?? toen ik de Aprilia Rsvmille had , FLAMME VOOR BBQ EN KNALLE ALS EEN GEK EN NOOIT PROBLEMEN !! maar goed, effe diensdag kijken hoe het zal gaan .
Bedankt.
Grtx. Joey
 
Even op het verhaal van martijnzx9r.

Ik heb een zx9r uit 1995 en had na het vervangen van mn bougies het zelfde probleem.
Na even zoeken was het bij mij de aansluiting van de bougiedoppen op de bougiekabels.
De kabels waren na al die tijd zo hard geworden dat ze bijna niet meer konden buigen. Bij het van de bougies af trekken zijn ze waarschijnlijk los gekomen van de kabels. De doppen zitten op de kabels geschroefd. Als je a in de doppen kijkt zit er een klein stukje parkerschroefdraad (weet niet hoe het anders uit te leggen) daarmee schroef je de doppen vast in de kabels. Ik had nieuw bougiekabel gehaald, op lengte gesneden ende doppen erop gedraaid. Hij liep daarna weer als een zonnetje.
Ik weet dat het nu al opgelost is maar ik hoop dat de volgende die dit probleem heeft hier iets aan heeft. Gr.
 
Ik snap het nu echt niet meer!! ( mss spookt er ergens ..) heb de bougjes weer er in gedraait,kabels r op ( lucht-boxe flter * nieuwe * ) nog niet er op gezet wel de tank effe los op het frame en de benzine kraan op het benzine slagje, sleutel in de slot en contakt aan, druk op de start knoop en VOILA' motor start.n draait PRIMA. Op temperatuur laten komen , fan slaat aan bij de 5tak/blokkje , 15 minuten laten draaien ,gas af n toe ,GEEN PROBLEEM DRASIT ALS ' n zonnetje !!
Ps. Vorige keer was ook zo , na 5 km te hebben gereden ,ging het op eens op 3 pitte lopen , ik ga straks eer alles er op monteren en test rit doen.
Dus het moet wat anders zijn!!! mss iets die tijdens het rijden los trilt?? Anders als de Ic... en of n van de bougje of bobine/pipette zou zijn ,zou tig niet of gelijk niet goed draaien tog??
RAADSEL??!!!
 
Zijn dit nu 2 topics in 1 ? Beetje wazig
Maar even die Topic Starter. Een uur in het ultrasoonbad is een vreemd verhaal..., normaal is dat 15 minuten hoogstens 20. Doe je dat te lang wordt je alu helemaal grijs/zwart weggevreten.
 
Na alles te hebben weer gedemonteert en gechekt, schijnt de eltttrische benzine pompje niet goed te funzioneren dus niets bobine en of Ic box , met de benzine pompje wil de Kawa nu niet een starten meer! Heb de pompje eruit gehaalt ( die hoort tog als contact aan doet Tog te zuigen ? ) n met een trechter benzine rechtstreek in de carburateurs laten komen en JAHOOR de motor start gelijk en loopt op.4 pitten en goed ,Pfffff at een gedoe en gezoek ,nu andere pompje bestelt en ook de benzine filtertje die ardig vies is en vanmiddag de carburaters goed schoonmaken en afspoelen .
Iemand ooit meegemaakt dat de pompje stuk ging?
Grtx.

Joey
 
Na alles te hebben weer gedemonteert en gechekt, schijnt de eltttrische benzine pompje niet goed te funzioneren dus niets bobine en of Ic box , met de benzine pompje wil de Kawa nu niet een starten meer! Heb de pompje eruit gehaalt ( die hoort tog als contact aan doet Tog te zuigen ? ) n met een trechter benzine rechtstreek in de carburateurs laten komen en JAHOOR de motor start gelijk en loopt op.4 pitten en goed ,Pfffff at een gedoe en gezoek ,nu andere pompje bestelt en ook de benzine filtertje die ardig vies is en vanmiddag de carburaters goed schoonmaken en afspoelen .
Iemand ooit meegemaakt dat de pompje stuk ging?
Grtx.

Joey
Een benzinepompje kan idd stuk.
Zelf kijk ik altijd wat er precies tuk is aan de pomp, en probeer ik te achterhalen waarom.

Voor diverse modellen zijn reparatiesetjes te krijgen, dat scheelt ene andere kopen. Ik weet niet of dat bij deze ook zo is.

Meteen nieuw filtertje vind ik wel verstandig.
 
Zijn dit nu 2 topics in 1 ? Beetje wazig
Maar even die Topic Starter. Een uur in het ultrasoonbad is een vreemd verhaal..., normaal is dat 15 minuten hoogstens 20. Doe je dat te lang wordt je alu helemaal grijs/zwart weggevreten.
Niet geheel on topic, maar ik haak er even op in.

Ik heb nog nooit een onderdeel maar 15 minuten in een ultrasoon badje gehad.
Ik ga doorgaans voor de twee uur, minimaal.

Afhankelijk van het materiaal en de verontreiniging, kies ik de juiste reiniger.

Als er spul in zit dat alu (Zamac) doet uitslaan, ben je ook in een kwatiertje al de sjaak, en is het t verkeerde spul :)

Eigenlijk is het simpel: het moet er net zo lang is als nodig is om schoon te krijgen. :)
 
Een benzinepompje kan idd stuk.
Zelf kijk ik altijd wat er precies tuk is aan de pomp, en probeer ik te achterhalen waarom.

Voor diverse modellen zijn reparatiesetjes te krijgen, dat scheelt ene andere kopen. Ik weet niet of dat bij deze ook zo is.

Meteen nieuw filtertje vind ik wel verstandig.

Hoi en Bedankt, effe een vraggje, de benzine pompje hoort aan te gaan/zuigen/buzen zodra de contact aan doet met de contact sleutel?

Grtx.

Joey
 
Een benzinepompje kan idd stuk.
Zelf kijk ik altijd wat er precies tuk is aan de pomp, en probeer ik te achterhalen waarom.

Voor diverse modellen zijn reparatiesetjes te krijgen, dat scheelt ene andere kopen. Ik weet niet of dat bij deze ook zo is.

Meteen nieuw filtertje vind ik wel verstandig.

Hoi , heb een andere opgezet en nieuwe filter, rijd nu Perfect. Bedankt!!!
Grtx.
Joey
 
Terug
Bovenaan Onderaan