Suzuki GSR *Deel 7*

Status
Niet open voor verdere reacties.

IQski

MF veteraan
17 jan 2011
3.312
3
3rd rock from the sun
63yh6d.jpg
Welkom in ons mooie Suzuki GSR 600 topic! Deel 7

Deel 1 (yfis) (19/10/2005 > 02/07/2007)
Deel 2 (tomaatje) (02/07/2007 > 06/04/2008)
Deel 3 (Luckysan) (06/04/2008 > 06/03/2009)
Deel 4 (Luckysan) (06/03/2009 > 07/01/2010)
Deel 5 (LinKing) (07/01/2010 > 12/08/2010)
Deel 6 (LinKing) (12/08/2010 > 12/04/2011)

Is het lekker motoweer vandaag?
image.ashx
65239-Home.html
md_midden_nos.png



Specificaties (sinds 2006):

Cilinderinhoud: 599.40 cc
Motor type: Vier-in-lijn
Takt: 4
Vermogen: 71.5 KW (98.00 PK) @ 12000 RPM
Koppel: 64.70 Nm @ 9600 RPM
Max RPM: 14000
Compressie: 12.5:1
Boring x slag: 67.0 x 42.5 mm
Brandstofsysteem: Injectie. 38 mm
Kleppen per cilinder: 4
Brandstofcontrole: DOHC
Onsteking: elektronische ontsteking (met transistor)
Starter: Elektrisch
Smeersystem: wet sump
Koelsysteem: Vloeistofgekoeld
versnellingen: 6
Drooggewicht: 183.0 kg
Zithoogte: 785 mm
Hoogte: 1,075 mm
Lengte: 2,090 mm
Breedte: 795 mm
Gronspeling: 130 mm (5.1 inches)
Wielbasis: 1,440 mm

Frame type: aluminum frame
Balhoofdshoek: 21.2°
Trail: 104 mm (4.1 inches)
Voorvering: telescopisch, 43 mm, instelbaar
Voorvering veerweg: 130 mm
Achtervering: link type, enkelvoudige veer, instelbaar
Voorband: 120/70-17
Achterband: 180/55-17
Voorremmen: : Dubbele schijfrem, 4 zuigerremklauwen
Diameter voorremschijven: 320 mm
Achterrem: Enkelvoudige schijf, 1 zuigerremklauw
Diameter achterremschijf: 240 mm
Uitlaatsysteem: 4 in 1 in 2 (onder zadel)

Kleuren 2006:
Blauw, Rood, Lichtgrijs, Matzwart.

Kleuren 2007:
Yoshi met ABS, Lichtgrijs, Blauw, Bordeaux.

Kleuren 2008: Alle modellen zijn te bestellen met ABS
Oranje,Zwart,Lichtgrijs,Yoshi

Kleuren 2009: Alle modellen zijn te bestellen met ABS
Zwart, Oranje, Donkergrijs

Kleuren 2010: Alle modellen zijn te bestellen met ABS
Zwart, Donkergrijs en voor het eerst WIT

Tests:

motorfreaks
Motorrad Magazine
motornet
motorcyclists online
the road magazine

Meetings:


Technisch:

Trillingen van GSR
afslaan motor bij inknijpen koppeling
RF900 ombouw naar GSR900
Dimlicht GSR 600
Suzuki GSR600 start niet meer
Upside down in Suzuki GSR600
Achterlichten knipperen mee met knipperlichten
GSR600 lekt koelvloeistof!!
Versnellings indicator gsr600

Handige links:

Werkplaats handboek
Gsr 2006 werkplaatshandboek (wachtwoord: GSR)

Suzuki Orginele toebehoren
Suzuki Original

Uitlaten
Leo Vince
Arrow
Yoshimura Tri-Oval
Sebring
Remus
GPR
IXIL
Gianelli
Carbon Can Co
Scorpion
Laser
Nikko Racing
MIVV
Shark

Belichting
Kellermann

Remmen & toebehoren
RIZOMA
ABM(Stalen)
Tago Ricambi (Radiale pompen)

Bodyparts
ErmaxAccessoires Motos Tuning (AMT)
JMV Concept
Design Bike Concept
Motax
S2 Concept
Barracuda
Poly 26
Fast Bike Bits

Schermpjes
Suzuki Original
Bullster
JMV Concept
S2 Concept
Design Bike Concept
Motax
Barracuda
Poly 26
Givi

Fahrwerk / weggedrag?
Öhlins
Bikefarm MV (verlagingset)
Bikefarm MV (verhoging)

Tassensystemen
SW-MOTECH
Bagster
Hepco+Becker
Givi

Zadel
Bagster
Top Saddlery

Diversen
designbike.com
banditmania
barracudamoto
Japarts (maak account, vul je framenummer in en zie al je accessoires, onderdelen en nog veel meer)
PDF met coole rem/koppeling hendels van Tim uit Echt

The Happy Few *O*

andy1979
img0398o.jpg


AzorSV
nh10_9.jpg


Bar-E
20110707125103.jpg


burgers22
full


cabra
full


Cardo
999658775_5_7P2C.jpeg


CorvetteFreak
IMG_0204.jpg


crazybiker46
full


Dakhaas_90
full


dbpeugeoke307
1051910.jpg


Djeepie
Robert%2003-04-10%20155.jpg


DownForZ
DSC07991.jpg


Fets
groteFoto-AN3W8XZF.jpg


frenshartgers
Naaanpassing.jpg


haansb
full


Hendrik1989
opforum.jpg


HerrFrau
19416720478283955126710.jpg


IQski
P1030268_small.jpg


Jozzef
suzukigsr3.jpg


Kevke
769277175_5_HF04.jpg


klappuuu
full


MJV
Foto-7NIB7GHV-D.jpg


Motorhank
full


Mutsie88
de5qac.jpg


proxes
full


rcxvo
19.jpg


Rotideveau
s071.jpg


Second Identity
5843537708_cd0c09c2f6_b.jpg


Shibmeijster
IMG_1285.jpg


Sjautz
gsrdag1.jpg


Sjoerdvm
motorr.png


Slader
gsr600-011.jpg


Team Olsene
24p9mhf.jpg


wegdekdaniel
motorvakantie2009081801.jpg


Wouter_k
full



Wil je in de openingspost of heb je andere zaken die je opgenomen wilt zien hier? Stuur me een PB of email en het komt voor de sjaak!
 
Laatst bewerkt:
Zo, die staat *O*
Ben nog bezig met linkjes checken.

@CorvetteFreak, laat me ff weten als je die download link van het manual wachtwoordvrij hebt. :Y
 
Haaaaai :W :W :W
bookmarks aanpassen :9

Ik heb ooit één keer 308 km gehaald. Maar dat was wel op de autostrade, op de laatste dampen en met veel schrik dat ik zonder ging vallen, maar er kwam maar geen tankstation :)
306 midden in de bossen in duitsland...16L getankt :)

Kan zijn dat ik nog half slaap maar hebbie n grotere tankinhoud ofzo? :P

Tank van de GSR is 16.5 liter groot. Als je nog 2 liter hebt houd je 14.5 over dat maal 15 (want 1:15 zeg je) kom ik toch uit mn blote bolleke uit op n kleine 220 km....die overige 20 km op dampen? :P Oftewel zuiniger dan 1:15 *O*
Ik ga er vanuit dat als ik nog 2L heb ik 2x15=30km kan rijden...
die 15 is een gemiddelde van de afgelopen 2,5 jaar. speel het safe, wil niet de tank helemaal leeg hebben.
 
Haaaaai :W :W :W
bookmarks aanpassen :9306 midden in de bossen in duitsland...16L getankt :)Ik ga er vanuit dat als ik nog 2L heb ik 2x15=30km kan rijden...
die 15 is een gemiddelde van de afgelopen 2,5 jaar. speel het safe, wil niet de tank helemaal leeg hebben.

Ja als ie gaat knipperen speel ik het liefst al op safe en ga tanken. Dan gaat er tegen de 12 liter in, zondagavond voor het eerst de 14 liter gehaald :)
 
Misschien als check up handig om de minder actieve gebruikers in de OP een pm te sturen met n link naar het nieuwe topic en de vraag of ze nog n GSR rijden??
 
GSR meet, spring 2011!!

Datum: Zaterdag 16 april
Tijd: 13:00 verzamelen
Verzamel locatie: McDonalds Den Bosch

•MJV - Den Haag (TomTom)
•WegdekDaniel +1 - Den Haag (Garmin)
•CF - Omg. Utrecht (OVB weer en datum)
•Haansb - Arnhem
•DownForz - Omg. Den Haag (OVB)
•Cardo - Papendrecht
•Mikmik - Tilburg
•jonyke - Stabroek
•TeamOlsene - Kortrijk (Belgie)
•dbpeugeoke307 - omgeving hoogstraten ( belgie ) (OVB Weer en locatie)
•Mark - Huizen (Almere)

•Sjautz - Purmerend (OVB locatie,weer)
•Sjoerdvm - Almere (OVB locatie en werk)
•HerrFrau - Omgeving Hoorn (OVB Weer en locatie)
•Slader - Purmerend (OVB locatie en werk/datum)
•frenshartgers +1 - Doetinchem
 
Iemand ervaring met het verhogen/verlagen van een GSR? Mijn GSR600 is achter verlaagd door de vorige eigenaar. De originele "sleutels" zitten er echter nog bij.

Dit weekend gaat mijn achterwiel uit de motor voor een nieuwe achterband en was van plan hem dan weer op originele hoogte te zetten.

Is het moeilijk? Moet de veer eruit? Iemand toevallig ergens een instructie?
 
kan deze ook in de OP of is die niet mooi genoeg :P

[afbeelding]

Absoluut niet waardig voor in de OP!









Ge zijt erbij! *O*

Er was de hint om minder actieve mensen uit de OP te contacten om te checken of ze nog wel GSR rijdend zijn. Zo wisten we dat Linking met zijn vieze gore Transalp het vorige topic te besmeuren :r ;) :') , dus wist ik dat hij geen GSR meer reed. Ook was de foto van de GSR van Jazukki niet meer goed gelinkt, dus die heb ik er (vooralsnog) uit gewipt.

Als alle linkjes nagekeken zijn zal ik proberen te PM'en en te mailen naar minder actieve GSR-dudes en/of dudettes.
 
Absoluut niet waardig voor in de OP!









Ge zijt erbij! *O*

Er was de hint om minder actieve mensen uit de OP te contacten om te checken of ze nog wel GSR rijdend zijn. Zo wisten we dat Linking met zijn vieze gore Transalp het vorige topic te besmeuren :r ;) :') , dus wist ik dat hij geen GSR meer reed. Ook was de foto van de GSR van Jazukki niet meer goed gelinkt, dus die heb ik er (vooralsnog) uit gewipt.

Als alle linkjes nagekeken zijn zal ik proberen te PM'en en te mailen naar minder actieve GSR-dudes en/of dudettes.

Toppert ben je ook he *O*

Hoeist met duimpie??


@ Jeef: Geen ervaring ermee, ken wel iemand met n verlaagde GSR maar daar heb ik geen direct contact mee. En ik denk dat zij niet weet hoe dat in elkaar steekt. Kdenk toch even uitvinden wie de verlaging gedaan heeft en daar contact mee opzoeken :Y
 
Absoluut niet waardig voor in de OP!

Ge zijt erbij! *O*

Er was de hint om minder actieve mensen uit de OP te contacten om te checken of ze nog wel GSR rijdend zijn. Zo wisten we dat Linking met zijn vieze gore Transalp het vorige topic te besmeuren :r ;) :') , dus wist ik dat hij geen GSR meer reed. Ook was de foto van de GSR van Jazukki niet meer goed gelinkt, dus die heb ik er (vooralsnog) uit gewipt.

Als alle linkjes nagekeken zijn zal ik proberen te PM'en en te mailen naar minder actieve GSR-dudes en/of dudettes.


thnx eindelijk sta ik dan in het lijstje *O*

top in ieder geval voor het aanmaken van het nieuwe topic, en de OP ook nog is updaten *O*
 
thnx eindelijk sta ik dan in het lijstje *O*

top in ieder geval voor het aanmaken van het nieuwe topic, en de OP ook nog is updaten *O*

You're welcome... tis een mooie bike :Y en dat terwijl ik niet van rood hou :X

Enne, als iemand nou een interessante link ziet die betrekking heeft op onze fiets, en die dan ook nog wil delen met ons, ik plak hem er graag bij!
En natuurlijk als iemand een betere link vindt voor bijvoorbeeld een bepaald merk uitlaten, gooi op!

Whuha, ik ben vandaag totaal niet gemotiveerd op me werk, dus ik werk het OP nog maar eens door.
 
Iemand ervaring met het verhogen/verlagen van een GSR? Mijn GSR600 is achter verlaagd door de vorige eigenaar. De originele "sleutels" zitten er echter nog bij.

Dit weekend gaat mijn achterwiel uit de motor voor een nieuwe achterband en was van plan hem dan weer op originele hoogte te zetten.

Is het moeilijk? Moet de veer eruit? Iemand toevallig ergens een instructie?

De dogbones vervangen, is niet moeilijk te doen qua handelingen.
Je moet enkel zien dat je de fiets zijn gewicht van de achterbrug af heeft.
Of door hem in een schaar op te hangen, of je kan hem onder ’t carter opkrikken zodat het achterwiel van de grond is en ’t gewicht op de krik rust en niet op de achterbrug.
Je moet namelijk de verbinding (dogbones) tussen veerpoot (A) en achterbrug (B) verwijderen, en als daar gewicht op rust, slaat je achterbrug op je subframe dicht.

full


Moet je wel voor de zekerheid een paar man bij je hebben, om hem links en rechts te ondersteunen. Carter van de gsr is namelijk niet zo vlak en dat werkt niet echt veilig.
Ik heb hem met sjorbanden, aan de draagbalken van ‘t dak omhoog getrokken, toen ik er grotere dogbones ondergezet heb.
Als jij hem terug origineel wil zetten (hoger dus tov hoe hij nu staat) zie dan dat je de originele dogbones hebt. Deze zijn 195mm.

full


T zou kunnen dat hij bij de verlaging, de vorkpoten ook iets hoger in de kroonplaat gezet zijn voor een beter stuurresultaat na achterkant verlaging. (hangt er van af hoeveel de vorige eigenaar hem verlaagd heeft)
Origineel steken die 10mm (van kroonplaat tot bovenkant) uit. Kan je is nameten, hoe het nu staat.

full


Ik heb na de verlaging ook ongeveer 1cm uit de zijstandaard gehaald, terug aan elkaar gelast en overspoten, omdat hij anders te recht stond.
Als dat bij de jouwe ook gebeurd is, moet je wel opletten, dat hij nu weer niet te schuins staat.
Is wel minder erg dan te recht natuurlijk.
 
Hallo allemaal,

Ik heb al even gezocht, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Nu heb ik een GSR op het oog, maar zit ik nog vast aan 25 kw. Op zich geen probleem, was het niet dat de motor geimporteerd is en er dus (waarschijnlijk) geen tweede type goedkeuring voor is, weet iemand of ik dan wel een 25kw ECU kan krijgen om toch de motor te begrenzen? Het is dan weliswaar niet officieel op kenteken, maar voor mij toch het overwegen waard.

Het leek mij beter om het in dit forum te proberen ipv het 25kw aangezien het toch een vrij specifiek probleem voor de GSR is.

Alvast bedankt!
 
Hallo allemaal,

Ik heb al even gezocht, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden. Nu heb ik een GSR op het oog, maar zit ik nog vast aan 25 kw. Op zich geen probleem, was het niet dat de motor geimporteerd is en er dus (waarschijnlijk) geen tweede type goedkeuring voor is, weet iemand of ik dan wel een 25kw ECU kan krijgen om toch de motor te begrenzen? Het is dan weliswaar niet officieel op kenteken, maar voor mij toch het overwegen waard.

Het leek mij beter om het in dit forum te proberen ipv het 25kw aangezien het toch een vrij specifiek probleem voor de GSR is.

Alvast bedankt!

Er zijn er enkel die n GSR op 25kw hebben aanwezig, dus die zullen ook wel reageren denk ik :) Alleen hoe het met type goedkeuringen zit, volgens mij erop laten zetten, een aantekening op je kenteken en gaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan