Yamaha XS750 1977 Make-over

Dat klopt: terwijl van het achterspatbord duidelijk staat beschreven hoe lang hij minstens moet zijn, staat er over een voorspatbord alleen beschreven dat er eentje op moet zitten.....
Dus laat Oom Agent maar bewijzen dat een vorkstabilisator geen spattert is!
 
Laatst bewerkt:
Als je voor straatvechtert gaat is misschien een mooie dikke seatpipe (zoeen uit een cbrr) wel een vet idee.
 
Oh help...hoedt U: Mick is online!
Aaargh...!!

Hé ouwe brulbeer, alles goe?
Ik heb na 5 jaar de 'Caféracert' (uweetwel) weer aan de praat met een vers oud blok (amerikaans).
Heb ik wat minder druk om 'Kamikaze' (dezes dus] af te moeten hebben dit seizoen

Wanneer weer een OBT/ P&P?
 
Laatst bewerkt:
Renaat, ik las ergens dat je nog een sloper hebt staan: zit daar nog een kabelboom in?
Als die al verknipt is, kun je mij er dan de stekkers afhalen waarin je de REG/REC klikt?
Alleen als de boom al is verknipt, want knippen in een goede kabelboom is uiteraard zonde..
Doe me maar een mail/ PM/ PB
 
Zo, deze voormiddag maar eventjes tijd gehad om te prutsen.

Het stuurslot heb ik afgeslepen en het gat dan opgelast met een stukje bout er in.
2iu96wm.jpg


En de zadelbevestiging heb ik ook afgeslepen.
2rd7szc.jpg

Iemand een idee waarvoor dat lusje dient ter hoogte van dat geslepen oppervlak linksboven op de foto?

Verder heb ik ook de balhoofdslagers er uit gekregen. Ik moet nog zien hoe ik dat ga aanpassen ivm die andere voorvork die ik graag zou steken.


Hopelijk kan ik volgende week mn frame aanpassen aan de tank die bijna zal gaan binnenkomen met de post...

De nokkenaskettingspanner die ik via TripleXS heb gekocht is ondertussen wel al netjes binnengekomen, waarvoor dank.
 
* offtopic
Oh help...hoedt U: Mick is online!
Aaargh...!!

Hé ouwe brulbeer, alles goe?
Ik heb na 5 jaar de 'Caféracert' (uweetwel) weer aan de praat met een vers oud blok (amerikaans).
Heb ik wat minder druk om 'Kamikaze' (dezes dus] af te moeten hebben dit seizoen

Wanneer weer een OBT/ P&P?

Mooi de caferacert is toch wel een mooi apparaat, gelukkig leeft ie weer, maar laat jij je blokken uit de geunificeerde staten van amerika komen tegenwoordig terwijl er zat van dat spul in de hollandsche klei rondslingerd? Ik dacht dat je alleen nog rondjes op de japbob reed en de bmw van je schoonvader.

OBT is een strakplan, ook een P&P is een goed idee, ik had laatst al eens een opmerking in XS/XJ topic ingeschoten, maar geen reacties.
* /offtopic
 
Weer een klein updatetjepje:

Frame aangepast aan Bol d'Or tank en afgelast. Ik zet er voor de lol nog een paar verstevigingen op later. Op de plaats aan het balhoofd waar ik de buizen schuin had afgeslepen, zal ik nog een mooi plaatje lassen om het af te dekken.

Versteviging waar de 2 buizen opnieuw aan elkaar moeten gelast worden:
2dt5d20.jpg


Lasnaadje:
2vb6hrp.jpg

rwnq8k.jpg

29bbivn.jpg


En kijk, het begint er al op te lijken! O-)
2lmpeuf.jpg


Later! :W
 
Tijd voor een update ivm het motorblok:

160qu1i.jpg

2m33bi9.jpg


Ik wou ff de staat van de primaire ketting checken. Video:
Slappe primaire ketting

Dat wordt zo'n beetje de duurste kost aan het blok denk ik.
Verder nog dit: De keerring rond het kickstarteras, kan ik die nog ergens nieuw kopen? Het lijkt me geen standaard maat. De keerring rond de krukas achter de rotor is dat wel, die kan ik sowieso nieuw bestellen.

Hé, wie had dat nu gedacht? Vloeibare pakking in overvloed? :( Gelukkig kwam de hele rand er integraal af, er zijn geen restjes in de olie geraakt dus.
5uivi8.jpg

hé kijk, daar onder mn pols rechtsboven in beeld; mn XS400! :P


Zo en nu 5 weken op kot blijven en schtudiern!!! |(
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook een kettingspanner inbouwen. Is een stuk goedkoper en werkt ook goed.
Zijn genoeg topicjes over.
 
En de zadelbevestiging heb ik ook afgeslepen.
[afbeelding]
Iemand een idee waarvoor dat lusje dient ter hoogte van dat geslepen oppervlak linksboven op de foto?



Bij het originele gereedschap was een staalkabeltje met twee haakjes geleverd. Dat kabeltje haakte je dan in dat lusje en een soortgelijk lusje onderaan bij de rechter schokbreker. De kabel is net iets korter als de schokbreker lang is. Eerst de linker! schokbreker demonteren, kabel in de oogjes haken en de fiets op de middenbok zetten. Dan wordt de achterbrug iets omhoog gehouden zodat de achteras bovenlangs de originele uitlaatdemper eruit getrokken kan worden.
Is dus een tooltje om het achterwiel te verwijderen. Er is trouwens nog een handig hulpmiddeltje daarvoor: een scharnier in het achterspatbord, spatbord omhoog zetten en je kan het wiel er zo uitrijden. Maar da's iets wat veel oudere motoren ook al hadden, dat was dus niets nieuws onder de zon.
 
Laatst bewerkt:
Zooo jij weet veel te zeggen over dat ene lusje :Y
Maar aangezien er weinig origineel zal blijven aan deze XS, gaat ook het lusje er lekker af. Achterspat gaat ook weg, originele uitlaat had ik al niet, ik twijfel nog tussen Dunstall of Megaton. Megaton is lekker geluid, maar iets te luid voor de mederijders en ook voor jezelf op de duur. Dunstall moet ik eerst eens horen in het echt.
 
Ik vind het maar een Honda tank :+
Nee hoor geintje. Ik ben erg benieuwd naar het verdere resultaat.
Ga je een nieuwe primaire ketting plaatsen of een spanner maken?
Ik heb wel eens gelezen dat een nieuwe ketting ook binnen no-time weer oprekt.
Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan