De Fazerrijders (V/M) Hangplek Deeltje 10

Wat is jouw leeftijd?

  • 18-24

    Stemmen: 30 31,9%
  • 25-30

    Stemmen: 31 33,0%
  • 31-35

    Stemmen: 10 10,6%
  • 36-40

    Stemmen: 11 11,7%
  • 41-45

    Stemmen: 5 5,3%
  • 46-50

    Stemmen: 4 4,3%
  • 51-55

    Stemmen: 1 1,1%
  • 56-60

    Stemmen: 1 1,1%
  • 60+

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Model 2008 Z1000 tegenover een FZ1 van 2007
De Z1000 heeft pas sinds 2010 meer koppel dan de FZ1. Kwa Pk's lopen ze nog steeds iets achter.

Topvermogen van de FZ1 is inderdaad wat hoger, al merk je juist daar weinig van die 10 pk die het scheelt. Dat maakt bij gelijke gearing enkele kilometers topsnelheid uit.
Maar juist daar waar je het meeste verschil merkt (koppel bij lagere toerentallen), is de Z1000 zonder meer sterker. Daarnaast is ie ook iets lager gegeard.
Ik heb de top van de Fazer 1000 (op de teller 280) ook nooit gereden. Ik vind wat meer koppel onderin dan belangrijker.
 
Topvermogen van de FZ1 is inderdaad wat hoger, al merk je juist daar weinig van die 10 pk die het scheelt. Dat maakt bij gelijke gearing enkele kilometers topsnelheid uit.
Maar juist daar waar je het meeste verschil merkt (koppel bij lagere toerentallen), is de Z1000 zonder meer sterker. Daarnaast is ie ook iets lager gegeard.
Ik heb de top van de Fazer 1000 (op de teller 280) ook nooit gereden. Ik vind wat meer koppel onderin dan belangrijker.

daarom heb ik ook een twin gekocht :+
 
daarom heb ik ook een twin gekocht :+

Dat lees je altijd. Toch klopt dat vaker niet dan wel.
Een ouder R1 blok bv. levert onderin vrijwel net zo veel koppel als een qua inhoud vergelijkbare twin.
Daarnaast zijn sportievere twins vrijwel altijd afgesteld op meer vermogen bovenin en lopen ze vaak slecht in de lage toeren.

Dat de beleving op een twin anders is hoef ik niet te bestrijden.
 
Dat lees je altijd. Toch klopt dat vaker niet dan wel.
Een ouder R1 blok bv. levert onderin vrijwel net zo veel koppel als een qua inhoud vergelijkbare twin.
Daarnaast zijn sportievere twins vrijwel altijd afgesteld op meer vermogen bovenin en lopen ze vaak slecht in de lage toeren.

Dat de beleving op een twin anders is hoef ik niet te bestrijden.

afstelling is idd de sleutel van het geheim!

maar een oldskool R1 blok heeft onderin toch nog geen 95 Nm?
 
[Ze hebben idd gekeken naar hoe je op de vrijdag middag reed, daarnaast hadden ze de de choppers verdeeld over de twee langzaamste groepen, achteraf was dat niet de slimste keus. Ik was niet de enige die van plan was naar huis te gaan. Mocht later overstappen naar de snelste groep maar van tempo trut, naar tempo race leek me iets te veel van het goede. Het was gewoon niet leuk en daarbij nog nooit zo beroerd gereden als daar. Het heeft me echt weer even tijd gekost om weer lekker op m'n motor te zitten.
Overigens nog wel nuttige tips mee gekregen en zal over de training en de mensen daar ook geen verkeerd woord zeggen, ze weten wat ze doen en zijn echt geen amateurs, maar de groep was gewoon echt K**, we hebben de meeste routes niet eens af kunnen rijden omdat het tempo echt te laag lag (gem 45 km/u). We reden bijna constant 50 a 60 km op wegen waar je 90 km/u mag en ook makkelijk kan.

Dan heb je inderdaad pech gehad -O-
Best jammer van zo'n weekend.
In onze groep behoorde ik tot de wat snellere rijders en hebben we gewoon ons overal lekker kunnen uitleven, dus gewoon 100 buiten de BBK en 50 door de dorpjes.
Ook goed geleerd hoe je de bochten moet rijden en dat is toch wel erg handig :+
De snelste groep had voor mij ook (veel te) veel van het goede geweest.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je inderdaad pech gehad -O-
Best jammer van zo'n weekend.
In onze groep behoorde ik tot de wat snellere rijders en hebben we gewoon ons overal lekker kunnen uitleven, dus gewoon 100 buiten de BBK en 50 door de dorpjes.
Ook goed geleerd hoe je de bochten moet rijden en dat is toch wel erg handig :+
De snelste groep had voor mij ook (veel te) veel van het goede geweest.
[Ze hebben idd gekeken naar hoe je op de vrijdag middag reed, daarnaast hadden ze de de choppers verdeeld over de twee langzaamste groepen, achteraf was dat niet de slimste keus. Ik was niet de enige die van plan was naar huis te gaan. Mocht later overstappen naar de snelste groep maar van tempo trut, naar tempo race leek me iets te veel van het goede. Het was gewoon niet leuk en daarbij nog nooit zo beroerd gereden als daar. Het heeft me echt weer even tijd gekost om weer lekker op m'n motor te zitten.
Overigens nog wel nuttige tips mee gekregen en zal over de training en de mensen daar ook geen verkeerd woord zeggen, ze weten wat ze doen en zijn echt geen amateurs, maar de groep was gewoon echt K**, we hebben de meeste routes niet eens af kunnen rijden omdat het tempo echt te laag lag (gem 45 km/u). We reden bijna constant 50 a 60 km op wegen waar je 90 km/u mag en ook makkelijk kan.

Dan heb je inderdaad pech gehad -O-
Best jammer van zo'n weekend.
In onze groep behoorde ik tot de wat snellere rijders en hebben we gewoon ons overal lekker kunnen uitleven, dus gewoon 100 buiten de BBK en 50 door de dorpjes.
Ook goed geleerd hoe je de bochten moet rijden en dat is toch wel erg handig :+
De snelste groep had voor mij ook (veel te) veel van het goede geweest.

Het nadeel van groepen is, het tempo wordt aangepast aan de langzaamste of je staat bij elke kruising heel lang te wachten...Het meeste wat verteld werd op de cursus wist ik wel, maar wordt ook al een aantal jaren opgevoed door de heren bij ons op de motorclub.
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat je gewoon veel moet oefenen, maar niet in Ned, waar we maar een paar haarspeldbochten hebben! In theorie weet ik alles heel goed, maar in de praktijk gaat er nog een hoop 'mis'.

Soms stel ik me er wel op in, dat het een rit wordt waar we op alle wegen ver onder het gemiddelde rijden, maar over het algemeen hou ik dan zo'n 100 km vol, daarna ga ik me vervelen, lopen klooien etc en dat is dus alles behalve m'n best doen.
 
Zo eergister even m'n duosteppies vervangen, ze waren aan het klepperen in de wind. :(
Ze zijn wat korter dan de vorige, dus nu is de deuk in mijn uitlaat te zien. B|
Nouja, je kan niet alles hebben...

steppies.jpg


Ik had dus eerst steppies met rubbertjes
 
Zo eergister even m'n duosteppies vervangen, ze waren aan het klepperen in de wind. :(
Ze zijn wat korter dan de vorige, dus nu is de deuk in mijn uitlaat te zien. B|
Nouja, je kan niet alles hebben...

[afbeelding]

Ik had dus eerst steppies met rubbertjes
Dan heeft iemand ooit wat vergeten te monteren (kogeltje en/of ringetje)

Nu lijkt je Fazer meer op een 1998 of 1999 model, die hadden dat standaard en wat hoger gemonteerd.
 
Misschien een n00b vraag, maar heeft dit te maken net je tandwiel aanpassing?
Wijkt de kilometersnelheid af als er een andere tandwiel grootte op zit?
Yep, ik heb voor een 15T en de afwijking op basis van alleen het toerental op de bak werd de afwijking mij te hoog. Met dit stukje elektronica kun je elke combinatie weer precies geijkt krijgen, ben er erg happy mee. Waarschijnlijk volgend jaar een 15:47 verhouding (allebei oneven, perfect qua slijtage). Het brandstof gebruik is ook nog prima in orde, gister hele dag sportief en toch 1 op 20 ( met geijkte teller, de fabrieks +5% op de teller vertekend je echte gebruik en je motor wordt minder waard op lange termijn: +5% op echt 40000km gereden is 42000km op de display ).
 
Zo eergister even m'n duosteppies vervangen, ze waren aan het klepperen in de wind. :(
Ze zijn wat korter dan de vorige, dus nu is de deuk in mijn uitlaat te zien. B|
Nouja, je kan niet alles hebben...

[afbeelding]

Ik had dus eerst steppies met rubbertjes

Bekende stepjes, zitten ook op m'n XT :)

Edit: Nooit gebruik van gemaakt overigens.. Hou niet van passagiers, en al helemaal niet op een lichte eencilinder. Is nie leuk rijden nie :N
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie hier ervaring met een motor-slipcursus (bij Traffic control)?
(Nu een leuke actie, 2 uur durende cursus voor de helft van de prijs)

Nadat ze mij bij de bergtraining in de groep van vrouwen en choppers gestop hebben, ben ik toch iets terughoudender geworden met allelei cursusjes... :(

Heb er (nog) geen ervaring meer.... Maar heb recent dezelfde aanbieding gekocht op marktplaats (heeft nu ook een soort groupon afdeling). Sta ingepland om op de 28e te gaan rijden zal mijn ervaring hier wel even delen met iedereen.
 
zooo mijne is weer terug ;)

Beide koplampen branden nu. Pazzo hendels, Handvat verwarming, gear indicator en nieuwe voorband ;)
 
Iemand enig idee hoe ik het volgende kan regelen:

Nu branden dus wel beide voor lampen maar de ene net iets anders qua kleur dan de ander. Dit kan dus of aan de lamp of aan de reflectie liggen.

Iemand enig idee hoe ik kan achter halen wat het is welke type lampen en reflectie er in horen en hoe deze te identificeren zijn (wat er al in zit dus)
 
Wat voor gear indicator heb je er nu opzitten?
En waar is die gemonteerd?

Foto zou mooi zijn :P

Wat betreft de koplampen, hoe zijn ze aangesloten?
Doorgelust of met een relais zodat je kunt schakelen tussen groot licht en normaal?
 
Wat voor gear indicator heb je er nu opzitten?
En waar is die gemonteerd?

Foto zou mooi zijn :P

Wat betreft de koplampen, hoe zijn ze aangesloten?
Doorgelust of met een relais zodat je kunt schakelen tussen groot licht en normaal?


U vraagt wij draaien:

Kabel moet nog weg gewerkt worden.

P1010951.JPG



Verder zitten de lampen met relais kan dus schakelen tussen groot en normaal.
 
Ziet er goed uit!

Toen ik mijn 2e koplamp aan had gesloten, vond ik dat hij veel scherper is dan de andere koplamp.
Als ik groot-licht aanzet is het nog scherper. (er brand dus geen groot licht op normale stand :) )
Ik krijg ook vaak seinende lichten van koekblikken naar me.
En dat staan er toch echt geen controles o.i.d.

Als ik mijn lichten tegen de muur schijn, zie ik een mooie streep naar rechts.

Ach....ik val wel op zo :)
 
Laatst bewerkt:
Je hoefde alleen maar een draadje van de stekker die aan de linker schakelaar zit door te verbinden naar de lamp. :+ :+
Je moet alleen de stekker in het frame openen.
Ben je ook geen relais nodig........


Dan heb je toch kans op een te warme unit als je groot licht lang aan hebt staan?
 
Hoi allemaal :W

Ik kom mij ook even melden. Zaterdag ga ik mijn eerste motor ophalen: een mooie Fazer uit 2000.

Kan bijna niet wachten tot ik kan gaan rijden. :]
 
Dan heb je toch kans op een te warme unit als je groot licht lang aan hebt staan?

Vanaf de schakelaar voor dimlicht of grootlicht gaat vanaf de dimlichtschakelaar een draadje de stekker in.
Deze komt er echter niet weer uit.
Deze stekker zit voor in het frame. als je het draadje doorverbind op het dimlichtdeel van de H4, dan schakelt hij gewoon en blijven ze niet tegelijk branden.
Heb nog wel een howto op de harde schijf.
er brandt dus nooit dim en grootlicht tegelijk. alleen tijdens het seinen.
Heb dit tot nu toe op de beide FZ6en gedaan die mijn eega rijdt.
Al jaren probleemloos :+
 
Alleen tijdens het seinen zeg je.
Dus ook tijdens groot licht?
Dan branden er 2 lampen waardoor de lampunit erg warm kan worden.

Ik heb er een relais tussen zitten:
Als ik normaal licht aan heb branden beiden normale lampen.
Als ik groot licht aanzet brand de rechtse normale lamp niet maar wel de grootlichtlamp.
En terug normaal branden beiden normale lampen weer.

Is dat bij jouw verhaal ook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan