Marokko: foto's, informatie, adviezen, updates

Geen tegenligger?
Die kwam er dus wel... een ezel met berijder... klik op de foto voor een vergroting en je ziet 'm aankomen, compleet met zijtassen. Gelukkig parkeerde hij dat beest even in dat zijpaadje 6m voor de motor en ik kon er langs.
 
Zo is dat... normaal duw ik tegenliggers gewoon over de rand!







Nee, grapje. Er is altijd wel een gaatje te vinden.
Bovendien is de locale bevolking zeker in afgelegen gebieden altijd erg hulpvaardig.
Ben vandaag weer 2x voor de thee uitgenodigd door wildvreemde mensen.
By the way... zo heb ik Zineb ook ontmoet! Kopje thee en daarna trouwen.
 
Zo is dat... normaal duw ik tegenliggers gewoon over de rand!







Nee, grapje. Er is altijd wel een gaatje te vinden.
Bovendien is de locale bevolking zeker in afgelegen gebieden altijd erg hulpvaardig.
Ben vandaag weer 2x voor de thee uitgenodigd door wildvreemde mensen.
By the way... zo heb ik Zineb ook ontmoet! Kopje thee en daarna trouwen.
Lekker avontuurlijk type ben je, moest niet eerst een aantal kamelen leveren als bruidschat :}
 
Laatst bewerkt:
Dorpje in de Atlas.
De was hangt te drogen op de rotsen.
-

full
 
4 Engelsen belde me gisterenavond vanuit de woestijn bij Chegaga... een van hen had zijn koppeling verbrand in de zandduinen... of ik wist waar ze aan een koppelingsset konden komen voor een KTM 950 SE. Laat ik die nou net op het schap hebben liggen... ik rij namelijk zelf LC8 SE.

Ze hebben me hun GPS coordinaten ge-SMS-t en in ben gelijk op pad gegaan. Na 300km rijden was ik vannacht om 02:00h was ik bij ze met dekens, 2 gegrilde kippetjes, bier/coke, 10L water EN de koppelingsplaten.
Provisorisch bivak gemaakt en ter plekke in het zand overnacht.
Tegen dageraad hebben we het spul ingebouwd (15 minuten werk) en konden zij hun route naar Tata voortzetten.
Iedereen weer blij.
 
Da's 'n goeie Jack66.... stel je voor, je staat met pech langs de A2 en een gele Golf komt je te hulp met kip cola en bier..... hahaha

Kreeg net een sms van die Engelse KTM rijders... Lac Iriki ligt was onbegaanbaar... ze hadden een andere route moeten nemen om vastrijden in de modder te voorkomen.

Stralende zon in Ouarzazate... hevige regenval eergisteren in de bergen... en al dat water stoomt via de Draa rivier langzaam maar zeker naar de woestijn waardoor Lac Iriki nu onder water staat.
 
Het gebeurd zelden dat Lac Iriki onder water staat, hooguit 1x per jaar.
Gelukkig valt er dus weinig te baggeren hier in zuid Marokko.

Waar we wel vaak mee te maken hebben is blauwe lucht, hoge temperaturen en ongerepte natuur.

Er valt weinig te baggeren hier..... hoewel:
full
 
Jaaa, dat dat zomaar vrij rond loopt in Marokko he....

Maar... Wijnand is getrouwd en heeft 2 lieve dochters.

Gideon daarentegen (rechts op de foto en even knap) is nog vrij man.

Of gaat dit te ver off-topic...?
-
full
 
Jaja, dat is een plaatje van inmiddels vier jaar geleden. Onder meer dank zij de dochters zijn er inmiddels wel wat grijze haren bijgekomen. Laat onverlet dat één keer per jaar motorrijden bij Peter in Marokko inmiddels een traditie is geworden. We gaan dit jaar voor ons eerste lustrum!
 
Aanbod aan motorvrienden die Marokko bezoeken:

Peter en Zineb hebben een berghut op 2000m hoogte in het Atlas gebergte 100km van Ouarzazate. Leuk als je in de buurt bent en ik heb net toch niks anders te doen rijden we er samen heen, gewoon voor de fun.
Neem je slaapzak mee....
Vanuit de berghut heb je een prachtig uitzicht over de vallei.
Water komt uit eigen bron en er is gsm telefoonbereik.
 
Mooie beelden Boni.

Vooral de 2e film geeft prima weer hoe het is om off-road te rijden in Marokko.

Met Tony ook alles goed?
 
Ik schreef op 20 mei:

De prijzen van Marokkaanse verhuurders zijn lager dan van bv wildernesswheels of motoraventures, die rekenen 150 euro per dag voor een goed onderhouden off-road bike.

Het ligt er helemaal aan welk type motor je wilt huren.
Ik zag onlangs in Agadir een verhuurbedrijf die Yamaha WRF450 model 2007 verhuurd voor... 185 euro per dag.
 
Tijdens het rijden in de duinen van Erg Chebby kun je zomaar ineens in een zacht-zand gedeelte terecht komen... de mannen op deze foto reden zich tot aan het motorblok in het zand vast.
-
full
 
Is de winter een goede periode om te (motor)reizen in Marokko? Ik zit ineens te denken aan de periode rond Kerst en Nieuwjaar. Met het sneeuwplaatje van hierboven neem ik aan dat de Atlas dan moeilijk of helemaal niet begaanbaar is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan