Marokko: foto's, informatie, adviezen, updates

Die foto is in Maart genomen. Ook dan kun je nog plekken in de bergen tegenkomen waar wat sneeuw ligt, zoals hier op 3060m.

Op je motor helemaal van Nederland naar Marokko rijden in de winter is niet zo'n comfortabel idee. Niet dat het hier geen lekker weer is in die periode maar de reis door Belgie Frankrijk en Spanje is bar koud.
Beter zet je de motor op een trailer of achter in een van/bus en rij zo naar het zuiden.
Mij advies is dan; rij met auto en tailer helemaal door tot je in Marokko over de Atlas bent... hier is het s'winters overdag zo rond de 15 tot 20 graden bij een stralend zonnetje.

De auto/motor trein vanuit Duitsland naar Narbonne is ook een optie. Dan naar Sete en de boot op naar Tanger (Med) of Nador/Melilla. Zo spaar je je die koude rit door Europa mooi uit.
Dan nog is het de vraag wat voor weer je in noord Marokko hebt, het kan daar behoorlijk nat en mistig zijn in de wintermaanden.

De makkelijkste manier?
Vlieg met ryanair lekker goedkoop naar Marokko en huur ergens ter plaatse een motor.

Nog dit:
Realiseer je dat de bergpassen besneeuwd kunnen zijn in de winter. Het gebeurd misschien 4 a 5 x per jaar dat de Tizi 'n Tichka gesloten is. Maar zodra het stopt met sneeuwen gaan de ruimingsploegen aan het werk en mag je de sneeuwschuivers gelijk volgen.
 
Op je motor helemaal van Nederland naar Marokko rijden in de winter is niet zo'n comfortabel idee. Niet dat het hier geen lekker weer is in die periode maar de reis door Belgie Frankrijk en Spanje is bar koud.
Ja, dat had ik ook al bedacht.
... hier is het s'winters overdag zo rond de 15 tot 20 graden bij een stralend zonnetje.
Dat bedoel ik!

De auto/motor trein vanuit Duitsland naar Narbonne is ook een optie. Dan naar Sete en de boot op naar Tanger (Med) of Nador/Melilla. Zo spaar je je die koude rit door Europa mooi uit.
De trein is precies wat ik in gedachten had, maar de boot vanuit Sete is nieuw voor mij (dat wil zeggen: staat nu ook op www.aferry.nl).

Dan nog is het de vraag wat voor weer je in noord Marokko hebt, het kan daar behoorlijk nat en mistig zijn in de wintermaanden.
Dat is maar een klein stukje en een beetje kou en nattigheid mag best, het tenslotte winter!

Dat er allerlei mogelijkheden zijn begrijp ik, maar het uitgangspunt is een soloreis op mijn eigen motor. Misschien is hartje winter wat overdreven, maar ik ga er een plannetje van bakken en eens kijken hoe dat uitkomt.
 
Erg Chebby zandduinen

Ondanks zijn 185 kg leegewicht kom je met de KTM 950 SE overal.
-

full
 
Bomen in allerlei vormen...
Misschien heb ik te lang in de woestijn doorgebracht maar deze lijkt net alsof deze een buiging maakt en iets aanbied... toch?
-
full
 
ik ooit een paar keer op een cr500 gereden, als ik dit zie, dan wil ik heeeeeeeeeeel graag die kant op, bij welke maatschappij kun je de motor tot aan malaga laten vervoeren voor 550 euro retour?!
 
Motortransport?

Kijk eens op de website van Rob vd Berg.... www.motomove.nl

Vanuit Engeland vertrekt Billy Ward met deze truck.... www.biketruck.com
 
Als je veel reist kom je op mooie plekken, dit is er een van, op 130km van Ouarzazate,

Geen foto?
 
Laatst bewerkt:
Er is altijd een reden om even te stoppen naast de piste... hier was het vanwege deze aparte stenen. De buitenste ring is ongeveer 80cm en de barsten/laagjes zijn volgens geologen ontstaan door snelle afkoeling.

full
 
Hier een week op stap met z'n 2en. Alle bagage; kleding, binnenbanden, pomp, gereedschap, water, benzinevoorraad, zit in dat tasje achterop.

full
 
Net terug van een 6 daaagse trip door de Atlas Mountains met vrouw kind en vrienden.

Route:
Ouarzazate, imi 'n Oulaoune, Amezri, Toufrine, Demnate, Agouti, Zaouia Ahansal, Anergui, Imilchil, Todra, Tinerhir, Alnif, Fezzou, Tafraoute, Tazzarine, Nekoub, Tansikhte, Agdz, Ouarzazate.
1200km

In de bergen was het heerlijk koel maar de woestijn was burning hot!


Mooie foto's gemaakt!
 
Ik heb de 3 paginas van dit topic ff doorgenomen en ik kom tot de conclusie dat jij best wel een rotleven hebt.


Net terug van een 6 daaagse trip door de Atlas Mountains met vrouw kind en vrienden.

Route:
Ouarzazate, imi 'n Oulaoune, Amezri, Toufrine, Demnate, Agouti, Zaouia Ahansal, Anergui, Imilchil, Todra, Tinerhir, Alnif, Fezzou, Tafraoute, Tazzarine, Nekoub, Tansikhte, Agdz, Ouarzazate.
1200km

In de bergen was het heerlijk koel maar de woestijn was burning hot!


Mooie foto's gemaakt!
 
Johan: Rij je niet vaak lek op al die rotsen daar...

Ook gelijk nieuws over die bomaanslag:
De politie heeft inmiddels 6p gearresteerd ivm die aanslag. Een van hen is naar de plek des onheils teruggebracht en heeft precies uitgelegd hoe hij het gedaan heeft. Ook verklaarde hij geen spijt van zijn daad te hebben en als hij de kans krijgt zal hij het weer doen.
Hij heeft levenslang gekregen. En hier in Marokko is levenslang levenslang.
Maar in Marrakech zijn nu demonstraties waarin men de doodstraf eist voor dergelijke misdadigers.

Zie net dit topic. Marokko is zeker mooi om te rijden... Ben er geweest toen ik mee deed aan de Amsterdam Dakar Challenge vorig jaar februari. Atlas gebergte en Sahara waren prachtig. Heb daar nog een stukje op een TransAlp gereden, zal eens n foto zoeken.

Over die bomaanslag. Ik heb nog op dat terras gestaan waar die aanslag is gepleegd. Was wel apart toen ik dat op het nieuws zag.

Hoe dan ook, hopelijk kan ik nog een keertje terug naar Marokko om daar lekker te crossen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan