Marokko: foto's, informatie, adviezen, updates

Ìk was te snel door vallei du draa gegaan. Peter had mooi offroad beelden laten zien.
Oh, ik heb zo'n zin om weer naar toe te gaan. Prachtig land.
 
Ik zou dit ook graag doen, alleen niet met mijn RT. Ik twijfel of ik voor deze reis een transalp of zoiets aan te schaffen of dat ik beter een fiets kan huren.
 
Ik zou dit ook graag doen, alleen niet met mijn RT. Ik twijfel of ik voor deze reis een transalp of zoiets aan te schaffen of dat ik beter een fiets kan huren.
Ik ken 2 mannen die transalp hadden gehuurd, ik kan je hun mail doorsturen.
Ik heb een kleine Honda 125 XR Brons gehuurd.
 
Vond nog wat plaatjes…. uit 1980, met de kadett, niet met de brommert
12637098145_c781cc5076_o.jpg


12637562554_fcb8ff3750_o.jpg


12637231113_355c2c9fd8_o.jpg


12637098745_04a4422736_o.jpg


12637562924_823b032853_o.jpg


Jammer genoeg ben ik de meeste dia's kwijt, van de gorges, de waterval van ouzoud, thee met de minister van tourisme in taroudant, van de westelijke terugreis, tantan plage (waar we door tanks werden tegenhouden ivm conflict met spaans sahara) en asilah.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken 2 mannen die transalp hadden gehuurd, ik kan je hun mail doorsturen.
Ik heb een kleine Honda 125 XR Brons gehuurd.

Ik heb je verhaal gelezen dat ging niet zonder technische manco's ik neig toch naar kopen. Ik volg de markt al een tijdje maar voor 1500 euro moet je een redelijke fiets kunnen kopen. Als ik er na de rit weer gemakkelijk van af kan moet dat te doen zijn. Maar dank voor het aanbod.
 
Hej Oma! Ga je mee?

Op 22 september vlieg ik met een vriend naar peter om aldaar het prachtige Marokko te verkennen met, op, onder, naast en achter de moto.

Whoppaa!
 
Ik ben van plan om in september 2017 een week of 3 naar Marokko af te reizen. Gewoon met het vliegtuig naar Marrakesh (?) Vanaf daar wil ik lowbudget een stuk van het land door reizen, maar ook op een gegeven moment een motor huren. Met de offroad-motor meer de ruigere gebieden opzoeken.

Zijn er hier mensen die me kunnen helpen met advies mbt:
- welk type motor te huren
- betrouwbare motorverhuur bedrijven
- mogelijk leuke routes voor GPS

alvast bedankt! :}
 
In marrakech kan je (o.a.) terecht bij Loc2Roues. Je kan daar huren van een Tornado 250(prima motor voor daar) tot BMW GS. Routes kan je gewoon van wikiloc afhalen, en rijden met garmin met openstreetmaps
 
Eind dit jaar wil ik nog op de motor vanuit Nederland naar marokko, france, spain en portugal bij de kust langs, zo naar onderen en dan heen en weer Marrakech. Vervolgens weer terug via barcelona en dan weer onhoog richting Nederland.

Als er iemand bruikbare tips heeft omtrent Marokko, dan hoor ik het graag!! :)
 
Bij deze dan de tip: Niet gaan!

Op de wereld al heel wat buitenlanden gezien.
Nergens zo slecht naar mijn zin als in Marokko. Kom daar nooit meer!
(Ben ook in enkele (andere) Arabische landen geweest. Beviel al een stuk beter!)

Toch nog wat positief:
Maar als je dan toch gaat zou ik vanaf Bayonne(F) zoveel mogelijk de Spaanse noordkust volgen, Picos de Europa is mooi en daarna verder naar Santiago de Compostella. Vanaf Santiago naar beneden Porto-Aveiro-Lissabon en door naar de Algarve. Bij Gibraltar/ Algeciras dan oversteken. (wat ik dan weer niet zou doen)

Eigenlijk grofweg de kust van Iberica blijven volgen. Daar zijn iha de meest interessante plaatsen van Spanje/ Portugal. (zeevaarders-naties) Bekijk de reliefkaart maar eens goed. Zo gauw je in Spanje meer het binnenland in rijdt, kom je al heel snel in die oneindige kale vlaktes van midden Spanje. Goed voor veel snelle km's, maar daar is niet zo veel aan..........
 
Laatst bewerkt:
Als er iemand bruikbare tips heeft omtrent Marokko, dan hoor ik het graag!! :)
Gaan. Het noorden is nog wel wat toeristisch, met de bijbehorende tourist-traps, maar zodra je meer dan 50-100 km het binnenland in bent, ben je daar van af.
 
Gaan. Het noorden is nog wel wat toeristisch, met de bijbehorende tourist-traps, maar zodra je meer dan 50-100 km het binnenland in bent, ben je daar van af.
Wellicht is dat dan mijn makke.............
Wij zijn als voetganger overgestoken naar Tanger. (boot zat voor auto's voor meerdere dagen vol) Daarna een stuk het binnenland in gereden en via Tetuan weer terug naar Spanje. Van mijn reisgenoten is er nog ééntje de zakken gerold. (mss beetje naief)
In de stad kwam ons en een paar Marokkanen een agent tegemoet. Die agent gaf aan dat wij aan de andere kant van de weg moesten lopen. OKE, alle tijd en vakantie dus wij naar andere kant. Die Marokkanen liepen wel rechtdoor, maar voordat iedereen het besefte kregen die een portie klappen met de gummi-knuppel, niet te weinig! O, werkt dat hier zo!
In de steden booby-traps alom. Voor alles afdingen en daarna voor zelfde produkt wéér afdingen. Daar wordt je echt heel moe van. Geen 2 tellen rust met iedere keer weer een nieuwe 'gids' die zich aandient. Rondkijken lukt niet, iedere keer weer kleedjes, tasjes, riemen en ik weet niet wat voor rotzooi voor je neus. Ik heb het daar wel gezien!
 
Het is Afrika, en daar is alles anders. Het fenomeen "persoonlijke ruimte" en "privacy" kennen ze daar echt niet. Werd ik ook erg moe van. Plus, je weet nooit wanneer iemand echt vriendelijk is, of iets wil verkopen.
 
In Z.Afrika, Jordanië en in de Emiraten nergens last van gehad!

Idd, ze melden zich aan als "your friend", maar willen daarna wel betaald krijgen.
Voor mij is het dan OPDONDEREN, ik red mezelf wel!
 
Rondlopen in Marokko? Ben je nou helemaal gek geworden!
Je moet gewoon op je motor stappen en rijden, heb je helemaal nergens last van :]
 
@Pralientje: ik heb de mail doorgestuurd. Als je ruige gebieden wil rijden dan zou ik kleine motor huren zoals Tornado 250. Voor mij was die Honda 125 XR Brons genoeg. Kan je zelf optillen als je bent gevallen. Heb je mijn trip gelezen?
 
Rondlopen in Marokko? Ben je nou helemaal gek geworden!
Je moet gewoon op je motor stappen en rijden, heb je helemaal nergens last van :]
Op allerlei rare plaatsen in de wereld heb je niet overal een motor mee.
Maar ook in Marokko in de stad, in de medina kan je niet heel veel met een motor.
Soms veel te smal, trappetjes, bedrijfsafval wat zo op straat wordt gekieperd.
Dat is wel iets wat je in meerder Arabische landen ziet, dat ze alle troep zo van zich afgooien. Bijv ook in Jordanië: Als je op de hoofdweg rijdt en je kijkt de woestijn in dan is iig de eerste 500m alle plastic zooi die je maar kan bedenken. Op zich is het daar mooi, maar al dat plastic............? Nee, dus!!
 
In Marrakech, mijn eerste vakantie dag werd ik met een gammel auto taxi van het vliegveld opgehaald en naar de rand van Medina gedropt. Daarna kwam een motortje, mijn plunje zak tussen de benen van de bestuurder en ik achterop. Wij reden door Medina, toen vond ik best eng. De laatste motor dag reed ik zelf met groot plezier door Medina. :]
 
Laatst bewerkt:
Ja, alles kan natuurlijk!
Ik moest een keer met de auto precies naar de andere kant van Perpignan.(F)
Ik zette de Tomtom op kortste route. Nou, daar ging die. Totdat ik precies door hartje centrum van de stad werd gestuurd. De straatjes werden steeds smaller. Bij het nemen van een bocht was ik genoodzaakt om een paar keer te steken. Dus idd, het lukt wel, maar of het dan slim is.....?
 
Mijn navigatie stuurde mij ook naar een fietspad terwijl ik met mijn busje was of een ruiter pad toen ik op de motor was. Blijf alert, niet zo negatief zijn ajb.
 
In april ga ik samen met een vriend een maand die kant op. Ik ben reuze benieuwd en ik kan bijna niet wachten. Voor opdringerige gasten, ik denk dat ik mans genoeg ben om duidelijk te maken dat ik mijn vrienden zelf kies. Ik ga mij daar dus helemaal niets van aantrekken en genieten van het rijden, van de omgeving en het eten.
 
In april ga ik samen met een vriend een maand die kant op. Ik ben reuze benieuwd en ik kan bijna niet wachten. Voor opdringerige gasten, ik denk dat ik mans genoeg ben om duidelijk te maken dat ik mijn vrienden zelf kies. Ik ga mij daar dus helemaal niets van aantrekken en genieten van het rijden, van de omgeving en het eten.
Nou dan kan ik je snel uit je droom helpen.
Er komt er niet 1, niet 10 maar tig van die gasten op je af.
't Zijn net strontvliegen, hoeveel je er ook wegmaait, ze blijven komen. :(
Ik heb 't daar helemaal gezien. Kom er nooit meer!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan